• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

welke vering/ophanging corsa b c20xe??

goeie schroefset(weitec,kw,biltstein,enz,enz)hardheid instelbaar voor en achter

trekstangen en stabi stang van een gsi(geloof uit mijn hoofd22mm)

stabi stang op de veer poten en eentje achter tussen de veer poten

nylon bussen in je draag armen en in de trekstang bevestiging

nylon bussen in de achteras bevestiging

met dit lijstje reed ik rond met een c20xe en nu met een let

gaat perfect

goeie schroefset(weitec,kw,biltstein,enz,enz)hardheid instelbaar voor en achter

trekstangen en stabi stang van een gsi(geloof uit mijn hoofd22mm)

stabi stang op de veer poten en eentje achter tussen de veer poten

nylon bussen in je draag armen en in de trekstang bevestiging

nylon bussen in de achteras bevestiging

met dit lijstje reed ik rond met een c20xe en nu met een let

gaat perfect

ik had een vaste verlaging van 60/40 eronder van weitec.

maar met de c20xe erin kwam hij toch net iets te laag voor,heb ik er 40/40 van gemaakt.perfect!

had er wel ws styling voorbumper met cupzwaard onder,

ik had een vaste verlaging van 60/40 eronder van weitec.

maar met de c20xe erin kwam hij toch net iets te laag voor,heb ik er 40/40 van gemaakt.perfect!

had er wel ws styling voorbumper met cupzwaard onder,

Je merkt snel genoeg of het werkt of niet :P

Ik weet nog goed, ik verlaagde m'n Corsatje met Apex veren, jeetje, wat een goeie wegligging :D

Toen werd het motortje onder handen genomen, en met een beetje gas geven kwam het neusje omhoog en reed het "apart"

Dus toen gekozen voor een complete Apex set, dat voldeed weer aan de verwachtingen...

Vervolgens kwam er eens een C20XE met iets van 190 pktjes in en in voelde me net als toen, neus kwam weer omhoog enzo, jeetje wat een troep dat Apex haha

Toen eens de keuze gemaakt voor een KW variant 3, die heb ik nu een jaar of 5 a 6 en is nog steeds als nieuw (ook jaren niet mee gereden hoor haha)

Perfect spul, goed om het vermogen mee op de weg te krijgen en gewoon kwalitatief goed!

Lekker laag te zetten en gewoon lekker rijden, geen klappen als je een gaatje in de weg raakt etc

En verder, ja, gewoon het lijstje van David volgen.

Het blijft een kwestie van, wat verwacht je en wat wil je uitgeven

:)

Je merkt snel genoeg of het werkt of niet :P

Ik weet nog goed, ik verlaagde m'n Corsatje met Apex veren, jeetje, wat een goeie wegligging :D

Toen werd het motortje onder handen genomen, en met een beetje gas geven kwam het neusje omhoog en reed het "apart"

Dus toen gekozen voor een complete Apex set, dat voldeed weer aan de verwachtingen...

Vervolgens kwam er eens een C20XE met iets van 190 pktjes in en in voelde me net als toen, neus kwam weer omhoog enzo, jeetje wat een troep dat Apex haha

Toen eens de keuze gemaakt voor een KW variant 3, die heb ik nu een jaar of 5 a 6 en is nog steeds als nieuw (ook jaren niet mee gereden hoor haha)

Perfect spul, goed om het vermogen mee op de weg te krijgen en gewoon kwalitatief goed!

Lekker laag te zetten en gewoon lekker rijden, geen klappen als je een gaatje in de weg raakt etc

En verder, ja, gewoon het lijstje van David volgen.

Het blijft een kwestie van, wat verwacht je en wat wil je uitgeven

:)

ff een kant tekekening nog

met nylon bedoel ik dus niet die m tech of powerflex meuk

maar echt harde zelfsmerende nylon dat werkt zo veel beter dan die andere toch nog te zachte polyuretane spul

met de m tech /powerflex bussen zie je bij hard weg trekken je wiel toch nog schudden in de wiel kast met nylon heb je daar dus totaal geen last meer van omdat je een starre verbinding hebt tussen alle delen

ff een kant tekekening nog

maar echt harde zelfsmerende nylon dat werkt zo veel beter dan die andere toch nog te zachte polyuretane spul

met de m tech /powerflex bussen zie je bij hard weg trekken je wiel toch nog schudden in de wiel kast met nylon heb je daar dus totaal geen last meer van omdat je een starre verbinding hebt tussen alle delen

[rquote=1849340&tid=141086&author=david verburg]ff een kant tekekening nog

met de m tech /powerflex bussen zie je bij hard weg trekken je wiel toch nog schudden in de wiel kast met nylon heb je daar dus totaal geen last meer van omdat je een starre verbinding hebt tussen alle delen[/rquote]

Ook deze zijn afhankelijk van wat de persoon verwacht.

PU kan super zijn, als dat is wat je zoekt :)

Nylon geeft weer meer door, waardoor je meer door krijgt in je chassis enzo...

Maar ja, niet voor iedereen verkrijgbaar, dan is PowerFlex ook wel goed hoor, zeker als het vooral show is.

[rquote=1849340&tid=141086&author=david verburg]ff een kant tekekening nog

met de m tech /powerflex bussen zie je bij hard weg trekken je wiel toch nog schudden in de wiel kast met nylon heb je daar dus totaal geen last meer van omdat je een starre verbinding hebt tussen alle delen[/rquote]

Ook deze zijn afhankelijk van wat de persoon verwacht.

PU kan super zijn, als dat is wat je zoekt :)

Nylon geeft weer meer door, waardoor je meer door krijgt in je chassis enzo...

Maar ja, niet voor iedereen verkrijgbaar, dan is PowerFlex ook wel goed hoor, zeker als het vooral show is.

nylon dus............

ik heb een aantal meter van dat nylon spul gekocht om

bussen van te draaien mischien maak ik er een paar extra

voor de verkoop maar dat kan nog wel ff duren volgende maand de sleutel van me nieuwehuis dus ben nog wel ff druk

nylon dus............

ik heb een aantal meter van dat nylon spul gekocht om

bussen van te draaien mischien maak ik er een paar extra

voor de verkoop maar dat kan nog wel ff duren volgende maand de sleutel van me nieuwehuis dus ben nog wel ff druk

Terug
Naar boven