• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

welke versnellingsbak vectra c Z19DTH (110kw)

CORSA2L16VALVE

Post weleens wat
ben wa opzoekwerk aan het doen en bij de 1ne zit een M32 bak en tegen ander weer een M40 bak

Denk dat men versnellingsbak stuk is gegaan. Heb zoiets nooit eerder gehoord de manier waarop mijne is kapot gegaan

tijdens het rijden (had al wat km's achter de rug) Had ik ineens geen 5de versnelling meer

dus alle versnellingen werken nog, behalve de 5de...

Maarja alle gekke dingen gebeuren bij mij he

welke vermogen heeft de Z19DT dan. blijkbaar zit er op de 3.0 en de Z19DT dezelfde versnellingbak.

tis maar da ik met meerdere types weg kan om een ocasie te vinden. Of zit er een zwak punt in dat ik beter deze kan reviseren?

welke vermogen heeft de Z19DT dan. blijkbaar zit er op de 3.0 en de Z19DT dezelfde versnellingbak.

tis maar da ik met meerdere types weg kan om een ocasie te vinden. Of zit er een zwak punt in dat ik beter deze kan reviseren?

Z1.9DTH 150 PK F40 Bak

Z1.9DT 100 PK weet niet welke bak er in zit, denk de M32.

Vooras en achteras gewichts aanduiding heeft met de max aslast te maken welke weer nuttig is voor het bestellen van nieuwe veren.

Safe driving Jurgen

Z1.9DTH 150 PK F40 Bak

Z1.9DT 100 PK weet niet welke bak er in zit, denk de M32.

Vooras en achteras gewichts aanduiding heeft met de max aslast te maken welke weer nuttig is voor het bestellen van nieuwe veren.

Safe driving Jurgen

@CORSA2L16VALVE wrote:welke vermogen heeft de Z19DT dan. blijkbaar zit er op de 3.0 en de Z19DT dezelfde versnellingbak.

lees die website nou maar eens door http://www.opel-infos.de" onclick="window.open(this.href);return false;

daar staan al een groot aantal van de antwoorden op je vragen.

Kijk gewoon eerst eens welke bak er onder zit.

De versnellingsverhoudingen en eindverhouding wil vaak verschillen op verschillende motoren.

Dezelfde bak is dan ineens niet meer dezelfde bak als je begrijpt wat ik bedoel.

@CORSA2L16VALVE wrote:en wat betekend die vooras achteras aanduiding? is dit iets om rekening mee te houden? of doen deze niets te zake?

geen idee wat je daarmee bedoelt

@ jurgen

de Z19DT is 120pk

de Z19DTL is 100pk

is exact dezelfde motor, de dtl is softwarematig op een lager vermoge gezet.

@CORSA2L16VALVE wrote:welke vermogen heeft de Z19DT dan. blijkbaar zit er op de 3.0 en de Z19DT dezelfde versnellingbak.

lees die website nou maar eens door http://www.opel-infos.de" onclick="window.open(this.href);return false;

daar staan al een groot aantal van de antwoorden op je vragen.

Kijk gewoon eerst eens welke bak er onder zit.

De versnellingsverhoudingen en eindverhouding wil vaak verschillen op verschillende motoren.

Dezelfde bak is dan ineens niet meer dezelfde bak als je begrijpt wat ik bedoel.

@CORSA2L16VALVE wrote:en wat betekend die vooras achteras aanduiding? is dit iets om rekening mee te houden? of doen deze niets te zake?

geen idee wat je daarmee bedoelt

@ jurgen

de Z19DT is 120pk

de Z19DTL is 100pk

is exact dezelfde motor, de dtl is softwarematig op een lager vermoge gezet.

Hey Bas, je hebt gelijk. Zit hier een beetje te slapen....

Dtl staat voor diesel turbo low

Dt voor diesel turbo

Dth voor diesel turbo high.

Safe driving Jurgen

Hey Bas, je hebt gelijk. Zit hier een beetje te slapen....

Dtl staat voor diesel turbo low

Dt voor diesel turbo

Dth voor diesel turbo high.

Safe driving Jurgen

ik las de info. en op de daar stond op dat de DT dezelfde versnellingsbak kan hebben als de DTH dus de F40

ga morgen het stickertje zoeken. en dan zien we wel weer

maar heeft ooit iemand al meegemaakt dat i alleen de 5de versnelling mist?

ik las de info. en op de daar stond op dat de DT dezelfde versnellingsbak kan hebben als de DTH dus de F40

ga morgen het stickertje zoeken. en dan zien we wel weer

maar heeft ooit iemand al meegemaakt dat i alleen de 5de versnelling mist?

CORSA2L16VALVE wrote:

...quote]

Als je goed kijkt staat bij Zafira 1.9 DTH M32 bak, en bij Vectra en Signum F40 bak.

CORSA2L16VALVE wrote:

...quote]

Als je goed kijkt staat bij Zafira 1.9 DTH M32 bak, en bij Vectra en Signum F40 bak.

maakt ni veel meer uit. heb de auto van de morgen weg gebracht. Ze gaan hem er vanonder halen en reviseren. + dat ik ineens een nieuw enkel vliegwielkit laat steken met aagepaste koppeling en drukgroep. men vliegwiel klinkt ook al 2 jaar nimmer zoals het moet. En nu er toch alles af moet. ineens alles vervangen

en dan volgend jaar laten chippen denk ik. dan is alles toch vervangen

maakt ni veel meer uit. heb de auto van de morgen weg gebracht. Ze gaan hem er vanonder halen en reviseren. + dat ik ineens een nieuw enkel vliegwielkit laat steken met aagepaste koppeling en drukgroep. men vliegwiel klinkt ook al 2 jaar nimmer zoals het moet. En nu er toch alles af moet. ineens alles vervangen

en dan volgend jaar laten chippen denk ik. dan is alles toch vervangen

@ZafirB wrote:@CORSA2L16VALVE wrote:ik las de info. en op de daar stond op dat de DT dezelfde versnellingsbak kan hebben als de DTH dus de F40

...quote]

heb alleen bij de vectra's gekeken.

zaten dezelfde bakken tegen. maar in de voorlaatste rij staat is van de assen. en da snap ik niet goed.

Terug
Naar boven