• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

welke versnellingsbak?

Hallo iedereen ..

Ik ben nieuw hier op dit forum dus zal me ff voorstellen ;

Ik ben Jeffrey bouwjaar 1990 en ben dus bezig met project kadett.

Ik ben sinds november vorig jaar dus fanatiek bezig met het restaureren van een c kadett coupe van bj 77

Mijn vraag is :

De bedoeling is om er een c20ne blok in te hangen , ik weet dat dit blok ook is voorgekomen in de omega 8v , wellicht ook in Andere auto's ? Hoe dan ook ik zoek een versnellingsbak wat achter dit blok past , kan iemand mij vertellen welke versnellingsbakken dit zijn ? Denk dan aan code of auto waar deze van afkomstig is ...

Alvast bedankt voor jullie hulp

Gr jeff

Let wel op, als ie uit een Omega Komt je ook het Carter moet omzetten, deze is anders omdat de motor in de Omega in de Lengte ligt.

De C20NE zit normaal gekoppeld aan een F16bak, maar ook de F18 en F20 passen er zo achter.

Willem

@wim-v6 wrote:Let wel op, als ie uit een Omega Komt je ook het Carter moet omzetten, deze is anders omdat de motor in de Omega in de Lengte ligt.

De C20NE zit normaal gekoppeld aan een F16bak, maar ook de F18 en F20 passen er zo achter.

Willem

C kadett is rwd, dus de bak van de omega past gewoon, carter is niet zeker dat die 1 op 1 past

Oké .. dus als ik het goed begrijp dan kan ik t beste opzoek gaan naar gewoon een handgeschakelde 5 bak van een omega(c20ne motor)

En het carter van de omega ...

Oké bedankt voor jullie hulp ,

Jeff

@kadeddielac wrote:Oké .. dus als ik het goed begrijp dan kan ik t beste opzoek gaan naar gewoon een handgeschakelde 5 bak van een omega(c20ne motor)

En het carter van de omega ...

Oké bedankt voor jullie hulp ,

Jeff

bak. ja, wel op zoek gaan naar de A omega bak, die heeft een kabel voor de koppeling bediening, de B hydro

maar carter denk ik dat je die moet hebben van een Manta B 18s, en dan samen met de zuigbuis, en peilstok compleet, en motor steunen

(motorsteunen heb ik nog wel)

dit alles word ook voor 16 v ombouw gebruikt, en dus, word zeldzamer en moeilijker te vinden

Terug
Naar boven