• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

welke webers op een ascona

Hallo allemaal, ik heb een ascona b 2.0s met de welbekende varajet carb. Deze is dus overleden en nu ben ik op zoek naar een vervanger, nu kan ik een setje dcoe 40 webers kopen. Nu is mijn vraag zijn deze goed voor een 2.0 of moet ik dcoe 45 webers hebben. Er zit nu alleen een groep a uitlaat onder, in de loop van de tijd wil ik er nog een snelle nokkenas in leggen.

Of zijn er nog andere manieren om uit dit blok een 150 pk te halen.

alvast bedankt

mvg richard

voor een 2 liter zijn 40 zat, maar of er dan 150 pk uitkomt ?

maar met 45 op dezelfde motor gaat dat dan ook niet lukken

en 150 pk is best mogelijk, maar dan zal er toch een en ander aan vastgespijkerd moeten worden

Alleen met de webers zal dat niet lukken, dat weet ik.

Alleen met een snelle nokkenas, de kop laten bewerken, de webers en de groep a inclusief spaghettie uitlaat zal ik toch wel in de buurt komen als de boel goed afgesteld staat denk ik.

volgens het OHF gaan 40'ers TOT 150pk. dus als je eroverheen gaat heb je al 45'ers nodig.

zo staat geschreven. op zich een interssant topic omdat ik uiteindelijk ook rond de 150pk uit mn 2.0E dan wel wil halen met webers.

tja ik heb het ook maar van anderen gehoord ;)

heb me er verder nog niet in verdiept

maar wilde eigenlijk weten met wat voor setup je een 2.0E tot 150pk+ kunt krijgen

-welke kopbewerking

-welke nokkenas

-welke webers

etc

De ascona heb ik inmiddels verkocht, maar hetzelfde vraag ik mijn nu af voor mijn c kadett. Ik heb n.l. de gele kadett van joep gekocht, hier ligt een 2.4 in met een bewerkte 2.0l kop met snelle nokkenas. Hij haalt uit dit blok met een kms systeem 160 pk:afro. Alleen heeft hij het kms systeem eraf gehaalt, hiervoor wil ik twee webers voor in de plaats. Alleen is de vraag welke, de een zegt dat het lukt met 40 ers en de andere zegt van niet.

Ik zal binnenkort eens gaan informeren wat het beste is.

mvg richard

Er is op het forum een filmpje van slalom in lelystad en daar komt een gele ascona in voor. Daar ligt een 2,4 in met 40mm Webers en hij loopt echt goed.

40-ers op een 2.4 gaan prima!

Heb zelf een hele tijd met 40 mm dell'orto carbs op m'n 2.4 rondgereden.

De specificaties van toen: 2.4 motor, bewerkte 2.2 kop, kent OP244 nokkenas, supersprint groep a uitlaat met spaghetti-spruitstuk, 40 mm carbs met 32 mm venturi's.

leverde zo'n 140 pk aan de wielen bij 5400 toeren, max koppel was bij 4200 toeren, maar de exacte waarde weet ik niet meer.

Vermogen zakte niet in tot aan de 6000 in ieder geval!

op de site van pumaracing staat o.a. een tabel met venturi afmetingen en het MAXIMUM vermogen wat daar doorheen te trekken valt. www.pumaracing.co.uk is zowiezo een zeer interessante site, is wel in het engels.

origineel gepost door Jigsaw

tja ik heb het ook maar van anderen gehoord ;)

heb me er verder nog niet in verdiept

maar wilde eigenlijk weten met wat voor setup je een 2.0E tot 150pk+ kunt krijgen

-welke kopbewerking

-welke nokkenas

-welke webers

etc

Als je dezelfde set-up op een 2.0 loslaat en dan met een bewerkte en gevlakte 2.0E kop is 150 pk wel te halen, maar wel hoog in de toeren denk zo dat het topvermogen bij 6500 vrijkomt.

Terug
Naar boven