• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

welke xenonkit vec. c

Hallo,

Ik wil graag xenonverlichting in m'n vec.

Nu heb ik al heel wat gelezen hier op dit forum.

maar wat is nu echt een leuk setje.

En natuurlijk niet de hoofdprijs.:D

heb inmiddels als led stadsverlichting.

ziet er gaaf uit.mooi blauw licht.

zat dus zelf aan 5000/6000 k te denken.

hoor het wel

gr Dave

zelf zou ik 6000k nemen omdat dat toch wel een blauwe gloed in zit.

het schijnt dat PILOT het beste is maar daar is de prijs ook weer naar:hmmz

zelf heb ik een setje waar een jaar garantie opzat op alles.

goed zoeken dus:D

zelf zou ik 6000k nemen omdat dat toch wel een blauwe gloed in zit.

het schijnt dat PILOT het beste is maar daar is de prijs ook weer naar:hmmz

zelf heb ik een setje waar een jaar garantie opzat op alles.

goed zoeken dus:D

pilot is volgens mij het beste wat er is.

ik heb zelf een 4300k setje omdat ik de 6000k en hoger te veel blauw en paarse gloed heeft. je kunt het direkt zien als het achteraf ingebouwd is.

ik heb zelf een setje payway (naam onbekend) (goedkope chinese) set. 55 watt. heb ze nu 4 weken dus kan niet echt hierover oordelen. heb ook de pilot gehad op mijn vorige auto en die heeft het 5 jaar gedaan.

gr. william

Heb nu een Mtech set. Net na drie jaar eerste lampje kapot. is 8000, iets blauw. Ga daarom over naar 6000, is meer wit licht en schijnt een betere lichtopbrengst te geven. Is alleen geen goedekope set. 99 euri voor 1 lampje.

Suc6 met zoeken. Is een kwestie van kwaliteit versus kosten denk ik. Pilot staat erg goed aangeschreven. Als je een C1 hebt moet je er ff an denken dat je voor de lampvitting een adapter nodig hebt. kosten 15 euro per set geloof ik. Weet niet of je ze voor de C2 nodig hebt. Ballasten kun je kwijt bij je luchtfilter en in je accu kast. Zit niks in de weg.

Safe driving Jurgen

pilot is volgens mij het beste wat er is.

ik heb zelf een 4300k setje omdat ik de 6000k en hoger te veel blauw en paarse gloed heeft. je kunt het direkt zien als het achteraf ingebouwd is.

ik heb zelf een setje payway (naam onbekend) (goedkope chinese) set. 55 watt. heb ze nu 4 weken dus kan niet echt hierover oordelen. heb ook de pilot gehad op mijn vorige auto en die heeft het 5 jaar gedaan.

gr. william

Ik heb een AGA set, 6000K.

Hoorde eerst slechte verhalen over AGA, maar met deze nieuwe 2010 lijn heb ik nog geen problemen gehad. Heb de set nu ruim 1,5 maand.

Inclusief montage en extra jaar garantie was ik € 85,00 kwijt...

6000K geeft de beste lichtopbrengst. Ga je hoger zitten, heb je blauwer licht, maar neemt de lichtopbrengst af.

Heb nu een Mtech set. Net na drie jaar eerste lampje kapot. is 8000, iets blauw. Ga daarom over naar 6000, is meer wit licht en schijnt een betere lichtopbrengst te geven. Is alleen geen goedekope set. 99 euri voor 1 lampje.

Suc6 met zoeken. Is een kwestie van kwaliteit versus kosten denk ik. Pilot staat erg goed aangeschreven. Als je een C1 hebt moet je er ff an denken dat je voor de lampvitting een adapter nodig hebt. kosten 15 euro per set geloof ik. Weet niet of je ze voor de C2 nodig hebt. Ballasten kun je kwijt bij je luchtfilter en in je accu kast. Zit niks in de weg.

Safe driving Jurgen

misschien heb je hier wat aan om de kleur te bepalen wat je mooi vind.

xenon_kleurtemperaturen.jpg

Ik heb een AGA set, 6000K.

Hoorde eerst slechte verhalen over AGA, maar met deze nieuwe 2010 lijn heb ik nog geen problemen gehad. Heb de set nu ruim 1,5 maand.

Inclusief montage en extra jaar garantie was ik € 85,00 kwijt...

6000K geeft de beste lichtopbrengst. Ga je hoger zitten, heb je blauwer licht, maar neemt de lichtopbrengst af.

Al je Xenon wil hebben voor beter zicht, dan moet je niet hoger als 5000k gaan.

Daarboven wordt de opbrengst, en nog belangrijker de reflextie op de omgeving minder.

Blauw is een kleur die in de natuur weinig voorkomt, en wil jij een object zien moet het licht reflecteren. Doordat de rode component minder aanwezig is in het licht, wordt de hoeveelheid licht die reflecteerd minder, dus wordt alles donkerder.

Dit plaatje geeft het ook mooi weer:

xenon%20cores.jpg

Al je Xenon wil hebben voor beter zicht, dan moet je niet hoger als 5000k gaan.

Daarboven wordt de opbrengst, en nog belangrijker de reflextie op de omgeving minder.

Blauw is een kleur die in de natuur weinig voorkomt, en wil jij een object zien moet het licht reflecteren. Doordat de rode component minder aanwezig is in het licht, wordt de hoeveelheid licht die reflecteerd minder, dus wordt alles donkerder.

Dit plaatje geeft het ook mooi weer:

xenon%20cores.jpg

Terug
Naar boven