• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

welke xenonkit vec. c

Heb ook 5000k in de Vec. Bevalt zeer goed, beter dan 6000k, want meer licht en inderdaad lijkt het minder aftermarket. In de Frontera zit 6000k, is ook mooi maar je ziet dat het niet standaard is. Wel veel meer licht dan gewone halogeen lampen, dus een prima investering.

Heb ook 5000k in de Vec. Bevalt zeer goed, beter dan 6000k, want meer licht en inderdaad lijkt het minder aftermarket. In de Frontera zit 6000k, is ook mooi maar je ziet dat het niet standaard is. Wel veel meer licht dan gewone halogeen lampen, dus een prima investering.

Ik meen een keer een schema gezien te hebben en 6000K geeft het meest aantal Lux (lichtopbrengst). Tot 6000K loopt het op (steeds meer lichtopbrengst) en daarna alleen maar weer af.

Ik neem aan dat in je Frontera reflectielampen zitten en geen projectie? Dan ziet het er soweiso niet OEM uit...

Nu we het daar toch over hebben, wat is eigenlijk het OEM stadslicht bij een originele xenon set. Is dat een normale halogeen W5W lamp? Ik vond het eerlijk gezegd wat te geel/amber kleurig naast mn xenon. Heb nu van die blauwe bulbjes van AutoStyle, maar die vind ik te weinig licht geven.

Daarnaast zou ik eigenlijk mijn mistlampen willen vervangen, maar volgens mij is dit niet te doen zonder brug/krik... Klopt dit?

Ga nu (in de zin van nu) mn grootlicht vervangen door 5000K effect halogeen lampen.

Ik meen een keer een schema gezien te hebben en 6000K geeft het meest aantal Lux (lichtopbrengst). Tot 6000K loopt het op (steeds meer lichtopbrengst) en daarna alleen maar weer af.

Ik neem aan dat in je Frontera reflectielampen zitten en geen projectie? Dan ziet het er soweiso niet OEM uit...

Nu we het daar toch over hebben, wat is eigenlijk het OEM stadslicht bij een originele xenon set. Is dat een normale halogeen W5W lamp? Ik vond het eerlijk gezegd wat te geel/amber kleurig naast mn xenon. Heb nu van die blauwe bulbjes van AutoStyle, maar die vind ik te weinig licht geven.

Daarnaast zou ik eigenlijk mijn mistlampen willen vervangen, maar volgens mij is dit niet te doen zonder brug/krik... Klopt dit?

Ga nu (in de zin van nu) mn grootlicht vervangen door 5000K effect halogeen lampen.

[rquote=1848105&tid=140943&author=jraaf] Weet niet of je ze voor de C2 nodig hebt.

Safe driving Jurgen[/rquote]

Nee, ik kon ze zo plaatsen zonder adapterringen.

[rquote=1848105&tid=140943&author=jraaf] Weet niet of je ze voor de C2 nodig hebt.

Safe driving Jurgen[/rquote]

Nee, ik kon ze zo plaatsen zonder adapterringen.

Je mistlampen kun je vervangen door onder de lampunit een grote dop los te draaien,dan kun je je lamp verwisselen.

Je mistlampen kun je vervangen door onder de lampunit een grote dop los te draaien,dan kun je je lamp verwisselen.

[rquote=1848858&tid=140943&author=gts power]Je mistlampen kun je vervangen door onder de lampunit een grote dop los te draaien,dan kun je je lamp verwisselen.[/rquote]

Dus gewoon op de knietjes ervoor?

[rquote=1849030&tid=140943&author=CAlberts][rquote=1848858&tid=140943&author=gts power]Je mistlampen kun je vervangen door onder de lampunit een grote dop los te draaien,dan kun je je lamp verwisselen.[/rquote]

Dus gewoon op de knietjes ervoor?[/rquote]

Idd.gewoon eerst even kijken en dan kun je het blindelings:thumbup:thumbup

[rquote=1848858&tid=140943&author=gts power]Je mistlampen kun je vervangen door onder de lampunit een grote dop los te draaien,dan kun je je lamp verwisselen.[/rquote]

Dus gewoon op de knietjes ervoor?

wat voor type lamp zitten er in de mistlampen? kan deze ook in xenon?

welke soorten stadslichten hebben jullie erin zitten? vind de orginele niet zo mooi staan bij de xenon.

m.v.g william

[rquote=1849030&tid=140943&author=CAlberts][rquote=1848858&tid=140943&author=gts power]Je mistlampen kun je vervangen door onder de lampunit een grote dop los te draaien,dan kun je je lamp verwisselen.[/rquote]

Dus gewoon op de knietjes ervoor?[/rquote]

Idd.gewoon eerst even kijken en dan kun je het blindelings:thumbup:thumbup

Ik heb het volledige plaatje gevonden:

1285004351823_hz-cnmyalibaba-web3_1817.jpg

Hier zie je duidelijke dat 4300 en 5000k het beste zicht geven, daarboven neemt het zicht af.

wat voor type lamp zitten er in de mistlampen? kan deze ook in xenon?

welke soorten stadslichten hebben jullie erin zitten? vind de orginele niet zo mooi staan bij de xenon.

m.v.g william

Dat zijn HB3 lichten. Is ook wel xenon voor.

Voor stadslicht heb ik zelf super white (blauwe lampjes) van AutoStyle, maar vind ze eigenlijk te zwak. Beste oplossing is mi LED.

Ik heb het volledige plaatje gevonden:

1285004351823_hz-cnmyalibaba-web3_1817.jpg

Hier zie je duidelijke dat 4300 en 5000k het beste zicht geven, daarboven neemt het zicht af.

Dat zijn HB3 lichten. Is ook wel xenon voor.

Voor stadslicht heb ik zelf super white (blauwe lampjes) van AutoStyle, maar vind ze eigenlijk te zwak. Beste oplossing is mi LED.

Terug
Naar boven