• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

welken velgen mooi astra h

Wat dacht je van deze ...... 17 inch Dynamich Astra H Velgen

DSCF8025.jpg

Daarvan staan er zat te koop op het AstraHforum.de

ik kan nu insignia 19" opc velgen met nieuwe banden krijgen maar nu is mijn vraag gaan deze passen???

en is de steekmaat het zelfde???

het gaat om dezelfde als deze velgen

Opel_Insignia_OPC_01.jpg

de banden maat is 235/35/19 van michelin.

steekmaat van een Insignia is 5x120 (of was het 5x118) maar in ieder geval compleet anders dan van een Astra H / G

Nu is dat ook wel op te lossen met adapter ed maar ik zou lekekr verder gaan zoeken

origineel gepost door Spacejam

origineel gepost door astrahcdti

nee het zijn 18 inch star velgen

Wat kosten die velgen bij jou?

1400 euro nieuw , 1000 euro gebruikt maar i.z.g.s.

origineel gepost door DunNow

ik rij zomers met 18 inch irmscher sportstars

DSC02214.jpg

DSC02215.jpg

Ik blijf dit toch de meest dikke velgen vinden voor onder een Opel hoor!!! Ook onder een H zou dat mijn 1ste keus zijn!!

Heb al eens rond gekeken wat er nog meer dik zou staan onder mijn auto, maar toch iedere keer vind ik mijn sport stars het mooist :wub:wub:wub

Ik zal mijn veccie beschaafd klein houden in het astra deel :D

p1040439.jpg

origineel gepost door Klanderman

Zoals Spacejam al zei; wil je de huidige banden houden dan zijn die van hem een mooie optie. Wil je iets groter dan zijn die van mij bijvoorbeeld een optie. Ze zijn overigens wel behoorlijk prijzig (bij mij zaten ze er gelukkig al op toen ik de auto kocht) Daarnaast moet je dus ook nog andere banden kopen. Het is maar net wat je wilt.

DSC_0088.jpg

Weet iemand wat voor maat banden hier onder moet bij een astra h zodat je ook nog een mooie stootrand overhoud?

Dit is 225-40 r18. Dit is de maat die er vanaf de fabriek ook op zitten. Maar wat bedoel je met stootrand? Zodat je nog een beetje wang over hebt of zo?

Een hogere band zou ik er in ieder geval niet om doen want dan klopt je snelheidsmeter niet meer volgens mij....

Je ziet het best vaak dat er nog net een klein randje over de velg loopt. Maar als ik jou foto zo bekijk heb jij dat ook, heb je misschien ook nog een grotere foto?

Terug
Naar boven