• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wellicht nieuwe opel eigenaar op zoek naar tips

Goedenavond,

Ik ben van plan een opel corsa aan te schaffen van 2009.

Nu heb ik keus uit 2 type's die moet aanstaan.

Das de 1.2 standaard versie en de 1.4 Opc versie.

Ik krijg veel te horen dat de 1.2 op de lange baan beter is voor de portomonne ( en dat gaat niet over de benzine )

Is dit waar ?

De opc is qua uiterlijk uiteraard veel mooier

Cheers estate :help: :help:

De 1.4 waar jij het over hebt is een OPC line, niet te verwarren met een echte OPC. (Vermoed ik).

Heb jij het dan over de 1.2 op gas? De 1.2 motoren en 1.4 motoren in de corsa van 2009 zijn broertjes van elkaar.
Die zijn wat bouw betreft nagenoeg gelijk, enkel inhoud verschild. Beide motoren zijn wat verbruik betreft ongeveer even zuinig.

Heb met zowel de 1.2 (3deurs) als de 1.4 (5 deurs Cosmo) gereden en vindt ze beiden te weinig power hebben voor de Corsa D.
Bij deze keuze zou ik altijd voor de 1.4.
Als de 1.2 een Bifuel (met LPG) en je gaat er veel km-ers meerijden, dan zou ik die ook overwegen. LPG is zoveel goedkoper dan benzine rijden bij veel km-ers.
Eventueel kan je de 1.4 voor een kleine 2000 euro ook van een LPG installatie laten voorzien.

Terug
Naar boven