• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Werkende Stalk module vectra c tot 07/2004

in de gewone iso van opel (niet de mini iso dus) zit geen can bus , dus hoe jij die stalk adapter van je op de foto nou laat communiceren met can bus is mij een raadsel .

maar wijs mij nou die canbus draden eens aan op die foto , of snap je mijn vraag niet ??

origineel gepost door 14XE

in de gewone iso van opel (niet de mini iso dus) zit geen can bus , dus hoe jij die stalk adapter van je op de foto nou laat communiceren met can bus is mij een raadsel .

maar wijs mij nou die canbus draden eens aan op die foto , of snap je mijn vraag niet ??

Op de standaard iso , heeft nog nooit een canbus aansluiting gezeten, snap niet hoe je zo'n vraag kunt stellen als je het antwoord al weet!!

Ik heb het over, dat er geschreven wordt dat de stuur afstandbediening van een Vectra _>07/2010 geen canbus is. En dat is hij wel.

vanaf de stuurkolom module gaat het AB signaal over de canbus, tot aan de TID, en bij de TID gaat hij naar de radio.

Wat er precies in de TID gebeurd cq omgezet wordt is me niet bekend.

Zou best nog wel een een LSCan signaal kunnen zijn..

In ieder geval loopt daar wel een protocol, dit is bevestigd door pioneer nederland..

Dus aub niet iemand proberen een hak te zetten..om te vragen waar het canbus signaal op de iso stekker zit:swear

origineel gepost door 14XE

Op de standaard iso , heeft nog nooit een canbus aansluiting gezeten, snap niet hoe je zo'n vraag kunt stellen als je het antwoord al weet!!

Ik heb het over, dat er geschreven wordt dat de stuur afstandbediening van een Vectra _>07/2010 geen canbus is. En dat is hij wel.

vanaf de stuurkolom module gaat het AB signaal over de canbus, tot aan de TID, en bij de TID gaat hij naar de radio.

Wat er precies in de TID gebeurd cq omgezet wordt is me niet bekend.

Zou best nog wel een een LSCan signaal kunnen zijn..

In ieder geval loopt daar wel een protocol, dit is bevestigd door pioneer nederland..

Dus aub niet iemand proberen een hak te zetten..om te vragen waar het canbus signaal op de iso stekker zit:swear

origineel gepost door tuinmeubel

En waar gebruik je dit ook alweer voor ? :wtf

Om een standaard stuur afstandbediening te kunnen gebruiken op een aftermarket radio..Zoals pioneer in dit geval.

origineel gepost door tuinmeubel

En waar gebruik je dit ook alweer voor ? :wtf

Om een standaard stuur afstandbediening te kunnen gebruiken op een aftermarket radio..Zoals pioneer in dit geval.

origineel gepost door Edvries

Lekker toontje hier....

Ja dat kun je wel stellen... denk dat ik er maar mee kap met dat schrijven hier...

Ga wel wat anders doen....

groeten

origineel gepost door Edvries

Lekker toontje hier....

Ja dat kun je wel stellen... denk dat ik er maar mee kap met dat schrijven hier...

Ga wel wat anders doen....

groeten

origineel gepost door afterburner27

Stalk interface inwendig, geen bullshit dus.

fr dtslk m odulr communiceert dus wel degelijk met de canbus.

AB stuursignaal, is dus een CAN output, en dienst omgezet te worden naar analoog signaal voor de pioneer.

In dit geval gedaan met een ATMEGA chip...

Werkt uit de kunst.!!!:wors:wors:wors

Lees nou eens wat je zelf neerzet,je interface communiceert helemaal niet met canbus.

Dan zou canbus je interface in moeten gaan.

Het ligt niet aan mij dat je het niet begrijpt.

Maar als jij het wil geloven moet je het zelf weten.

origineel gepost door afterburner27

Stalk interface inwendig, geen bullshit dus.

fr dtslk m odulr communiceert dus wel degelijk met de canbus.

AB stuursignaal, is dus een CAN output, en dienst omgezet te worden naar analoog signaal voor de pioneer.

In dit geval gedaan met een ATMEGA chip...

Werkt uit de kunst.!!!:wors:wors:wors

Lees nou eens wat je zelf neerzet,je interface communiceert helemaal niet met canbus.

Dan zou canbus je interface in moeten gaan.

Het ligt niet aan mij dat je het niet begrijpt.

Maar als jij het wil geloven moet je het zelf weten.

Terug
Naar boven