• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Werking cruisecontrol?

rmzn

Lid
Beste allemaal.

Ik heb sinds een week een Meriva A (2004) steptronic.
Er is wel een richtingaanwijzer hendel met CC knoppen maar ik zie niks gebeuren bij bedienen van de CC knoppen.
Geen indicatie/reactie.
Is er een manier om te controleren of de CC wel werkt?

CC werkt niet. geen enkele reactie als ik de knoppen op de hendel bedien. Ook rempedaal omhoog trekken niet.
Kan iemand helpen om te checken of de optie in opcom is ingeschakeld voordat ik de hendel ga vervangen?

Ik heb wel een BT-OBD2 stekker. Ik kan wel het een en ander uitlezen maar geen opcom.

Ik woon in Beverwijk. Venlo is iets te ver uit de buurt. In ieder geval bedankt voor je aanbod :)
Ik zal eens opzoek moeten gaan naar opcom.

Welke knop druk je in???

De bobbel-knop is aan en sneller rijden... per druk 3km sneller.
De knop eronder, met de deuk is langzamer rijden.

De langwerpige knop is CC uit

Alle 3 de knoppen geprobeerd.
De hendel is ook een beetje lam. Heel lichtjes indrukken bij inhalen blijft hij al hangen.
Ik wil zeker weten dat alles in orde is voor ik de hendel ga vervangen.

[quote quote=18343268]Alle 3 de knoppen geprobeerd.
De hendel is ook een beetje lam. Heel lichtjes indrukken bij inhalen blijft hij al hangen.
Ik wil zeker weten dat alles in orde is voor ik de hendel ga vervangen.

[/quote]
Persoonlijk zou ik beginnen met de hendel vervangen, zeker omdat je aangeeft dat deze al kuren vertoont. Misschien is er intern iets kapot gestoten oid.

Aangezien ik zelf niet de beschikking heb over opcom even afwachten of ik hierin hulp kan vinden. In de tussentijd kijk ik rond voor een vervangend hendel.

Terug
Naar boven