• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Werking dynamo-koeler

Pastra

Post veel
Hallo,

Op welk moment slaat de dynamokoeler aan?

Draait deze constant mee of slaat de koeler aan bij een bepaalde temperatuur van de motor/koelvloeistof?

Gr.

Pastra

Origineel werkt deze als de Temp. schakelaar van de Nakoeler zijn temperatuur heeft bereikt.

Willem

Ligt ook aan het type motor, want bij de X25XE zit er een kapje om de V snaar poelie met een soort 'snorkel' die continu lucht aanzuigt naast de motor. Ik denk dat de dynamo, gezien zijn onhandige positie onder het uitlaat spruitstuk, het voornamelijk bij file rijden erg warm zal krijgen. Dus continu laten koelen zoals JBL freak heeft gedaan lijkt me persoonlijk geen overbodige luxe als je de keuze hebt...

op mijn 'donor' miste het buisje vanaf de koelmotor naar dynamo. aan de sporen te zien zat hij er ook al flinke tijd niet op.(en ik weet dat de vorige eigenaar er min 3 jaar niet naar gekeken heeft)

zowel de startmotor als de dynamo mankeren niks.

is naar mijn idee inderdaad voor warmere landen en file's.

maar als je de keus heb, gewoon constand; kan nooit kwaad om hem lekker koel te houden

Wij hebben hebben al vaker dynamo problemen gehad door onvoldoende koeling bij de V6en, de dynamo koeler is wel een belangrijk onderdeel, welke vaker dan eens kapot gaat (ventilator zelf.

Willem

Origineel werkt deze als de Temp. schakelaar van de Nakoeler zijn temperatuur heeft bereikt.

Willem

Werkt samen met de sec wpomp op een C25XE iig.

Ik moet 'm er ook op hebben ,motor wordt naar mijn zin veel te warm nu al met de buiten temperaturen die weer omhoog gaan, zodra je file rijd (stads verkeer, lage snelheden /toeren). Ga zelf een maat radiateur laten bouwen, heb helaas geen aanlsluiting over voor deze waterpomp.

Ligt ook aan het type motor, want bij de X25XE zit er een kapje om de V snaar poelie met een soort 'snorkel' die continu lucht aanzuigt naast de motor. Ik denk dat de dynamo, gezien zijn onhandige positie onder het uitlaat spruitstuk, het voornamelijk bij file rijden erg warm zal krijgen. Dus continu laten koelen zoals JBL freak heeft gedaan lijkt me persoonlijk geen overbodige luxe als je de keuze hebt...

op mijn 'donor' miste het buisje vanaf de koelmotor naar dynamo. aan de sporen te zien zat hij er ook al flinke tijd niet op.(en ik weet dat de vorige eigenaar er min 3 jaar niet naar gekeken heeft)

zowel de startmotor als de dynamo mankeren niks.

is naar mijn idee inderdaad voor warmere landen en file's.

maar als je de keus heb, gewoon constand; kan nooit kwaad om hem lekker koel te houden

Wij hebben hebben al vaker dynamo problemen gehad door onvoldoende koeling bij de V6en, de dynamo koeler is wel een belangrijk onderdeel, welke vaker dan eens kapot gaat (ventilator zelf.

Willem

Werkt samen met de sec wpomp op een C25XE iig.

Ik moet 'm er ook op hebben ,motor wordt naar mijn zin veel te warm nu al met de buiten temperaturen die weer omhoog gaan, zodra je file rijd (stads verkeer, lage snelheden /toeren). Ga zelf een maat radiateur laten bouwen, heb helaas geen aanlsluiting over voor deze waterpomp.

Terug
Naar boven