• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wervelklep storing 3.0 cdti

jaaaaaaa nou doe wel eerst ff rustig aan..

Weet niet hoe snel zo'n verstuiver een opdoffer krijgt, maar vind het zonde als ik straks 3000 piek meteen weer kapot rijdt hahah

Dat dicht roeten is bij vrijwel elke moderne diesel, in dezelfde mate Kim, daar ontkom je niet aan, zeker niet als je deze diesels alleen op kortere stukken rijdt.

Het nederlandse verkeer is eigenlijk niet geschikt voor moderne diesels, die krijgen de kans niet op GOED op te warmen, om zo hun roetafzetting te kunnen verbranden.

Je wil niet weten hoeveel van die 2.0 en 2.2 opel diesels er problemen hebben met Dichtgeroete inlaten.

Deze deisels hebben ruim voeldoende vermogen en hoeven niet hard te werken om op gang te komen, maar daardoor duurt het ook veel langer voor ze echt GOED warm zijn.

De Diesels waarvan ik de inlaat trajecten heb gereinigd, laat ik vaak ook ieder jaar een keer naar de Autobahn gaan, om hem eens Goed Warm te rijden...

Willem

Verstuivers, die krijgen niet snel een opdoffer, die gaan niet kapot van Hard rijden, maar eerder van vervuilen en niet warm worden...

Verstuivers gaan namelijk vast zitten door roetaanslag.

Willem

Scheelt 1 ding, die van mij toert met ons straks 30K per jaar excl. de 3 tot 4 per jaar dat ie naar polen mag rijden.

Dus komend jaar zou ie meteen een gemiddelde 40K gaan verrijden :shock:

Heb er in die 5 maanden dat we ermee hebben gereden ook al 8K weggereden, dus zijn kilometers krijgt ie wel..

Wekelijks toch zeker een 2 tot 3 keer 60 km heen en weer 60 km terug. en dan maandelijks nog eens 180 heen en terug naar mijn moeders en dan nog meetings etc. uitgezonderd.

En shop soms graag in duitsland :D

Effe lekker instampen over de grens doet wonderene voor zo'n diesel...

Heb de Nieuwe V6 motor gister voor het eerst op Max gereden, en dat merk ik nu ook goed met rijden..

Willem

Aha, oke, dat dan ook weer geleerd, dus eventueel wel handig om desnoods te garage om het zegge half jaar een keer die "egr" enzo schoon te laten maken?

Of in elk geval checken qua roetvuil.

Garage is ook heilig overtuigd dat het zeker niet mijn brandstofpomp is en mijn verstuivers zijn idd "vastgelast", zoals ze dat in vaktermen noemen.

Dus zijnde, zodanig vervuild dat idd de pin helemaal vastgeplakt zit.

jaaaaaaa nou doe wel eerst ff rustig aan..

Weet niet hoe snel zo'n verstuiver een opdoffer krijgt, maar vind het zonde als ik straks 3000 piek meteen weer kapot rijdt hahah

een keertje per halfjaar, een verstuiver reiniger in een 1/4e gevulde tank kan ook nooit kwaad.

alleen bij vijlsel is de pomp meestal kapot, of hij moet te weinig druk leveren...

Willem

Verstuivers, die krijgen niet snel een opdoffer, die gaan niet kapot van Hard rijden, maar eerder van vervuilen en niet warm worden...

Verstuivers gaan namelijk vast zitten door roetaanslag.

Willem

Ze hebben mijn verstuivers inderdaad uit elkaar laten halen en zat geen metaalvijzel in thank god!

Ze hebben idd ook een keer op kwart tank gloedje erin gegooid en toen reed ie even zuiver zonder problemen, totdat ik ging tanken en em aftankte en na kwart tank weggereden te hebben, gloedje al zodanig vermengt was dat het geen nut meer had :(..

Dat zullen ook wel de 2 hoofdredenen zijn waarom de monteurs echt alleen de verstuivers verdenken en niet de pomp.

Aha, oke, dat dan ook weer geleerd, dus eventueel wel handig om desnoods te garage om het zegge half jaar een keer die "egr" enzo schoon te laten maken?

Of in elk geval checken qua roetvuil.

Garage is ook heilig overtuigd dat het zeker niet mijn brandstofpomp is en mijn verstuivers zijn idd "vastgelast", zoals ze dat in vaktermen noemen.

Dus zijnde, zodanig vervuild dat idd de pin helemaal vastgeplakt zit.

Ik had zelf ook problemen met inhouden van mijn 3.0cdti en vond op buitenlands forum dat het roetfilter wel eens vol kon zitten.

Was al er lang aan zoeken van oplossing tot ik dit tegenkwam.

We hebben alles uit het roetfilter geslagen en nu geen problemen meer ook niet met apk keuring.

Die van mij heeft 245000 km nu gelopen en rijdt fantastisch.

een keertje per halfjaar, een verstuiver reiniger in een 1/4e gevulde tank kan ook nooit kwaad.

alleen bij vijlsel is de pomp meestal kapot, of hij moet te weinig druk leveren...

Willem

Heeft ie wel een roetfilter, deze zit niet standaard op de 3.0 V6 CDTi.

De roetkatalysator zal wel dicht gezeten hebben.

Willem

Ze hebben mijn verstuivers inderdaad uit elkaar laten halen en zat geen metaalvijzel in thank god!

Ze hebben idd ook een keer op kwart tank gloedje erin gegooid en toen reed ie even zuiver zonder problemen, totdat ik ging tanken en em aftankte en na kwart tank weggereden te hebben, gloedje al zodanig vermengt was dat het geen nut meer had :(..

Dat zullen ook wel de 2 hoofdredenen zijn waarom de monteurs echt alleen de verstuivers verdenken en niet de pomp.

Ik had zelf ook problemen met inhouden van mijn 3.0cdti en vond op buitenlands forum dat het roetfilter wel eens vol kon zitten.

Was al er lang aan zoeken van oplossing tot ik dit tegenkwam.

We hebben alles uit het roetfilter geslagen en nu geen problemen meer ook niet met apk keuring.

Die van mij heeft 245000 km nu gelopen en rijdt fantastisch.

Dat is wel vreemd, die 3.0 CDTi's die ik ken (heb gekend) Roken allemaal als de Hel (Zoals het hoort bij een 3.0CDTi) die zijn 100% zonder roetfilter (C1's uiteraard).

Die bij ons op de zaak hadden dus ook geen roetfilter C1 2005 3.0CDTi, (let op GELE milieu sticker Duitsland voor beide voertuigen).

Origineel Roetfilter staat trouwens op kenteken vermeld... als DPF

Ben er effe achterheen gegaan:

je zegt de Meesten V6 CDTi's hebben roetfilter..

Het is heel simpel:

De C1 V6 CDTi is de Y30DT, deze ben ik op mijn zoektocht tegen gekomen, en hebben allemaal GEEN roetfilter

De C2 V6 CDTi is de Z30DT, deze ben ik op mijn zoektocht tegen gekomen, en hebben allemaal WEL een roetfilter (DPF op kenteken)

>> LET OP: ROETKAT word vaak verward met ROETFILTER, maar het zijn GEHEEL andere dingen

@ Gompie,

> Dus heb je een Y30DT, dan was je Roetkat dicht (of Retrofit (niet origineel) roetfilter uiteraard)

> Heb je een Z30DT, dan heb je nu storing omdat de Drukwaarden van het ROETfilter niet meer kloppen

> Retrofit roetfilter:

- Een Retrofit Roetfilter en de Y30DT is een Slechte Combi, daar de Y30DT wel lekker wil roeten, zit zo'n Retrofit roetfilter vlot dicht, evenals de Roet katalysator van de Y30DT, die wel ook wel dicht Raken door roetafzetting.

Willem

Heeft ie wel een roetfilter, deze zit niet standaard op de 3.0 V6 CDTi.

De roetkatalysator zal wel dicht gezeten hebben.

Willem

Nog goedkoop bij jouw vod. Heb hier laatst zelf gevraagd voor verstuiver en kreeg 1206 euro excl per stuk om me oren. In duitsland zit een dieseltechniker die ze voor 360 per stuk nieuw kan leveren!

Terug
Naar boven