• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wie doet bijklussen ????

mik83

Post weinig
hallo allemaal

bij mijn auto opel corsa A uit 91 moet de thermostaat vervangen worden,de garage vind ik te duur,gun ik liever dhz een zak-cent voor het maken van de auto,liefst omg nieuwegen/utrecht.

gaat om het volgende , de thermostaat vervangen van een opel corsa A met een C12nz u9 BLOKJE DER in.

ik hoor van van jullie

grmik83

bij mijn corsa a 1.4 moest de riem er ook af, denk dat dat bij deze ook moet dus zo simpel als het lijkt is het niet denk ik ;)

bij mijn corsa a 1.4 moest de riem er ook af, denk dat dat bij deze ook moet dus zo simpel als het lijkt is het niet denk ik ;)

d-riem en waterpomp gelijk vervangen inclusief spanrol. Kun je daarmee ook weer een paar jaar verder.

Zoals gezegd, je d-riem moet eraf om de thermostaat te kunnen wisselen. Dus pak alles in 1 keer aan. Anders blijf je klungelen.

Volgende spullen ben je dan nodig:

D-riem

Spanrol

Waterpomp

Thermostaat

Koelvloeistof

Succes

d-riem en waterpomp gelijk vervangen inclusief spanrol. Kun je daarmee ook weer een paar jaar verder.

Zoals gezegd, je d-riem moet eraf om de thermostaat te kunnen wisselen. Dus pak alles in 1 keer aan. Anders blijf je klungelen.

Volgende spullen ben je dan nodig:

D-riem

Spanrol

Waterpomp

Thermostaat

Koelvloeistof

Succes

inderdaad ik kom na zoeken ook op dit geheel ik dacht eerst dat het het oude blokje was met de thermostaat boven tussen de slang .

maar bij deze ben je met de hele distributie mikmak aan de beurt doe je dit niet denk ik dat je een probleem over je afroept

spannen doe je inderdaad via de waterpomp dat is een ecentriek.

je moet dus een distributie kit a 67,50 hebben (inhoud 1 riem en 1 mee loop rol)

een waterpomp 58€

een thermostaat 18€

dit zijn ex btw prijsjes

5 liter koelvloeistof a 2€ per liter 10€

heb je een beetje overzicht wat de kosten gaan worden .

en dan reken op 2 uurtjes werk

simpel dus .

Bert

inderdaad ik kom na zoeken ook op dit geheel ik dacht eerst dat het het oude blokje was met de thermostaat boven tussen de slang .

maar bij deze ben je met de hele distributie mikmak aan de beurt doe je dit niet denk ik dat je een probleem over je afroept

spannen doe je inderdaad via de waterpomp dat is een ecentriek.

je moet dus een distributie kit a 67,50 hebben (inhoud 1 riem en 1 mee loop rol)

een waterpomp 58€

een thermostaat 18€

dit zijn ex btw prijsjes

5 liter koelvloeistof a 2€ per liter 10€

heb je een beetje overzicht wat de kosten gaan worden .

en dan reken op 2 uurtjes werk

simpel dus .

Bert

[rquote=1920649&tid=146978&author=OrangeArrow]spanrol misschien niet, de 'oude' blokjes hebben geen spanrol, daarbij span je de disriem met de waterpomp... Maar ik zou idd ook alles laten vervangen...[/rquote]

de nz motoren hebben meestal wel een spanrol,

de oude carb motoren niet.

die spande je nog met de waterpomp.

Maar vanaf 90-91 hebben ze dat gewijzigd met deze punica motoren :D

[rquote=1920649&tid=146978&author=OrangeArrow]spanrol misschien niet, de 'oude' blokjes hebben geen spanrol, daarbij span je de disriem met de waterpomp... Maar ik zou idd ook alles laten vervangen...[/rquote]

de nz motoren hebben meestal wel een spanrol,

de oude carb motoren niet.

die spande je nog met de waterpomp.

Maar vanaf 90-91 hebben ze dat gewijzigd met deze punica motoren :D

let op de waterpomp heeft zeker nog een functie in het afspan gebeuren ,je zet de water pomp is nog steeds een exentrike ze dat de riem net los vast staat en de rest doet inder daad de panrol .

maar deze heeft niet zoveel slag dat je de waterpomp er zo maar in kan zetten of aftekenen op de oude pomp en de nieuwe op ongeveer dezelfde stand monteren .

Bert

let op de waterpomp heeft zeker nog een functie in het afspan gebeuren ,je zet de water pomp is nog steeds een exentrike ze dat de riem net los vast staat en de rest doet inder daad de panrol .

maar deze heeft niet zoveel slag dat je de waterpomp er zo maar in kan zetten of aftekenen op de oude pomp en de nieuwe op ongeveer dezelfde stand monteren .

Bert

Bij mijn c14nz uit 1990 was dit zo gedaan... maar ja daar had ik de hele kop eraf om cilinderkoppakking te vervangen. wat ook zo gedaan was.. Dat spannen met de waterpomp is peanuts.. En de riem en thermostaat vervangen al helemaal. het lastigste vond ik nog de kap er terug op priegelen... :P

Ik betaalde trouwens nog geen 9 euro inc voor de thermostaat....

riem en waterpomp heb ik niet eens vervangen omdat het er nog maar kort op zat en er erg goed uit zag.

ben niet helemaal van de: ik vervang alles maar alleen maar omdat ik er nu bij kan. ;)

Ik zou iemand vinden waar ik het samen mee kan doen en die het jou eigenlijk laat doen met aanwijzingen. dan kan je het de volgende keer gewoon zelf!

Terug
Naar boven