• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wie heeft er verstand van een c1.8xe

arnold kadett

Post weinig
hallo

ik ben voor de cross mijn kadet gsi seh aan het ombouwen naar 1.8 16v vanwege de klasse

nu ik op het punt sta om er een te laten reviseren/opfrissen

vraag ik mij af of er hier liefhebbers zijn die dit evt ook kunnen doen uiteraard tegen betaling

mvg arnold

Can BUS op een C18XE???? Volgensmij is een C18XE een van de eerste Astra GSI motorblokken.

Inbouwen van Een C18XE verschilt niet echt veel van de C20XE. Onderblokken zijn kwa montagepunten vrijwel gelijk, versnellingsbakken ook. Dus zou niet erg ingewikkeld moeten zijn om in te bouwen in een kadett.

Picture016-1.jpg

Zelf goede ervaring met C18XE heb eens een astra F 1.4 omgebouwd naar astra met C18XE. Uiteindelijk 160 pk uit gehaald

haha, kadett4x4, jij dacht aan de Z18XE, en die is ook in de meeste gevallen niet eens Can-Bus.

inderdaad, qua ophanging schelen ze niks, en ook de bak van de GSi kan er zo aan gehangen worden.

Willem

Can BUS op een C18XE???? Volgensmij is een C18XE een van de eerste Astra GSI motorblokken.

Inbouwen van Een C18XE verschilt niet echt veel van de C20XE. Onderblokken zijn kwa montagepunten vrijwel gelijk, versnellingsbakken ook. Dus zou niet erg ingewikkeld moeten zijn om in te bouwen in een kadett.

Picture016-1.jpg

Zelf goede ervaring met C18XE heb eens een astra F 1.4 omgebouwd naar astra met C18XE. Uiteindelijk 160 pk uit gehaald

haha, kadett4x4, jij dacht aan de Z18XE, en die is ook in de meeste gevallen niet eens Can-Bus.

inderdaad, qua ophanging schelen ze niks, en ook de bak van de GSi kan er zo aan gehangen worden.

Willem

[rquote=1831257&tid=139647&author=Haasje17]Can BUS op een C18XE???? Volgensmij is een C18XE een van de eerste Astra GSI motorblokken.

Picture016-1.jpg

Zelf goede ervaring met C18XE heb eens een astra F 1.4 omgebouwd naar astra met C18XE. Uiteindelijk 160 pk uit gehaald[/rquote]

c1.8xe heeft gewoon een f16 bak tot 94 daarna de f18

de reden dat ik 1.8 ga rijden is de klasse wil graag in de tot 2.0 klasse rijden

ik heb nog 2 hele goeie 2.0 motors staan

evt voor de liefhebber nog een hele frisse seh te koop

ik moet wel met de (gewone) computer vandaar het standaart moet wezen

ik wil wel rond de 150/160 pk uitkomen

komen sowiezo andere nokkenassen en een chipje op maat

weet aleen niks van deze motor af aleen dat de vorige club kampioen er ook een had ;) :jerry

zal morgen wat foto,s plaatsten van het project

[rquote=1831257&tid=139647&author=Haasje17]Can BUS op een C18XE???? Volgensmij is een C18XE een van de eerste Astra GSI motorblokken.

Picture016-1.jpg

Zelf goede ervaring met C18XE heb eens een astra F 1.4 omgebouwd naar astra met C18XE. Uiteindelijk 160 pk uit gehaald[/rquote]

c1.8xe heeft gewoon een f16 bak tot 94 daarna de f18

de reden dat ik 1.8 ga rijden is de klasse wil graag in de tot 2.0 klasse rijden

ik heb nog 2 hele goeie 2.0 motors staan

evt voor de liefhebber nog een hele frisse seh te koop

ik moet wel met de (gewone) computer vandaar het standaart moet wezen

ik wil wel rond de 150/160 pk uitkomen

komen sowiezo andere nokkenassen en een chipje op maat

weet aleen niks van deze motor af aleen dat de vorige club kampioen er ook een had ;) :jerry

zal morgen wat foto,s plaatsten van het project

Slecht hoor.

Olieafscheider erop!!

Weghalen dat ding!!!!!

krijg je vuil ophoping van in je oliecarter.

Willem

Slecht hoor.

Olieafscheider erop!!

Weghalen dat ding!!!!!

krijg je vuil ophoping van in je oliecarter.

Willem

Picture016-1.jpg

en waar kwamen die 160 pk weg?

wil graag wat info over deze moter

en zoek nog steeds iemand die een blokje op wil frissen

groeten

Picture016-1.jpg

en waar kwamen die 160 pk weg?

wil graag wat info over deze moter

en zoek nog steeds iemand die een blokje op wil frissen

groeten

C18XE is 125pk, dan is deze motor dus flink gekieteld geweest.

op deze foto is ie iig nog 125pk.

Willem

C18XE is 125pk, dan is deze motor dus flink gekieteld geweest.

op deze foto is ie iig nog 125pk.

Willem

Die op de foto's is een voorbeeld niet het huidige blok, maar 160 pk krijg je al voor elkaar met andere injectoren, benzineregelaar, bougies, uitlaat, geflowd inlaatspruitstuk, uitlaatspruitstuk en chippen (Vrijprogrameerbare ECU)

Die op de foto's is een voorbeeld niet het huidige blok, maar 160 pk krijg je al voor elkaar met andere injectoren, benzineregelaar, bougies, uitlaat, geflowd inlaatspruitstuk, uitlaatspruitstuk en chippen (Vrijprogrameerbare ECU)

[rquote=1837053&tid=139647&author=Haasje17]Die op de foto's is een voorbeeld niet het huidige blok, maar 160 pk krijg je al voor elkaar met andere injectoren, benzineregelaar, bougies, uitlaat, geflowd inlaatspruitstuk, uitlaatspruitstuk en chippen (Vrijprogrameerbare ECU)[/rquote]

wat voor injectoren kan ik het beste nemen heb nog een 2.0 16v liggen zijn die ook groter?

benzine pomp heb ik nog niet over na gedacht hoeveel druk moet hij voor het mooie geven?

reed vorig jaar 2.0 8v met een losse univers pompje maar weet niet wat hij levert

[rquote=1837053&tid=139647&author=Haasje17]Die op de foto's is een voorbeeld niet het huidige blok, maar 160 pk krijg je al voor elkaar met andere injectoren, benzineregelaar, bougies, uitlaat, geflowd inlaatspruitstuk, uitlaatspruitstuk en chippen (Vrijprogrameerbare ECU)[/rquote]

wat voor injectoren kan ik het beste nemen heb nog een 2.0 16v liggen zijn die ook groter?

benzine pomp heb ik nog niet over na gedacht hoeveel druk moet hij voor het mooie geven?

reed vorig jaar 2.0 8v met een losse univers pompje maar weet niet wat hij levert

Ik reed met 3,5 bar drukregelaar verstelbaar van 3 tot 5 bar, 470ccm injectoren op 3 bar. Dus zal iets van 500ccm geweest zijn. Benzine pomp die ik had was een van astra G 1.6 16V. Leverde meer dan genoeg druk. Koudere bougies.

Als je dan chipt heb je al vrij veel pks extra, spruitstuk nog veranderen en dan zul je al echt verschil merken

Ik reed met 3,5 bar drukregelaar verstelbaar van 3 tot 5 bar, 470ccm injectoren op 3 bar. Dus zal iets van 500ccm geweest zijn. Benzine pomp die ik had was een van astra G 1.6 16V. Leverde meer dan genoeg druk. Koudere bougies.

Als je dan chipt heb je al vrij veel pks extra, spruitstuk nog veranderen en dan zul je al echt verschil merken

vandaag eidelijk een motor gevonden en meteen opgehaalt

een astra station van 94 wel 300.000 km gelopen maar zeker niet afgetrapt zit vanaf 2003 8000 euro aan rekeningen bij van de dealer dus netjes onderhouden

hij is lekker vlot :D

volgende week gaat de astra uit elkaar zitten een boel leuke onderdelen op die komen hier wel weer voorbij :D

zijn nu in onze nieuwe sleutel loods :jerry eerst bezig mijn kamaraad zijn astra aan het fixen (moet) ook een nieuwe motor in

paar foto,s volgen nog

Terug
Naar boven