• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wie heeft welke chip/tuning/phase en er wat voor/aan gedaan

In principe wel ja, had me een setje via MP gekocht met chipkabel, software en 6 tuning maps voor de Z20LET

Dus obd kabel erin, software starten, gewenste phase aanklikken en go ... ;)

Moet wel zeggen dat ik de eerste keer wel een beetje knijp had hoor, maar uiteindelijk ... een kind kan de was doen

@mrzuko wrote:Dion.

Vind het wel weinig vermogen en koppel voor die aanpassingen.

hij moet betrouwbaar blijven, zal vast wel boven de 300pk en nog meer koppel kunnen, maar hoelang houdt die dat dan vol op ze standaard internals.

Nou in vergelijking met jullie heb ik niet zoveel pk-tjes hoor :thumbup

Mijn astra G OPC 1:

Een K&N 57s kit

Andere inlaat (zelfde grootte als dbilas maar dan goedkoper)

Gechipt fase 1 bij unlimited tuning.

(Chippen is btw gebeurd voor het filter en inlaatstuk)

Verder is hij standaard :D

Heeft nu 175pk en 205nm op de wieltjes (dit was in augustus)

Vind hem aardig optrekken :thumb

@StinG wrote:juiste beslissing dion87, lekker in de veilige zone blijven

daarnaast als ik nog meer zou willen, zou die het eerst maar eens beter op de weg moeten krijgen.

wachtend op het grip seizoen :jerry

Nieuwe downpipe en software door EDS, resultaat is 325pk en 500nm. Tevens de begrenzer eruit en de versnelde gasreactie in de OPC stand standaard laten maken in de normale modus, zit ik niet met de verhoogde stugheid van de OPC stand. :thumb

Wat een verandering zeg! :wub

dat geloof ik je meteen ;)

Dan ben je er netjes uitgekomen bij eds king:

20 pk hoger dan ze op de site weergeven .... nice

Dit is dan met katloze downpipe, alleen software zit rond de 300/305 inderdaad. De standaard downpipe is de grootste restrictie en beperking van de J OPC. Temperatuur loopt daar standaard al zo enorm hoog op dat er niet veel winst te behalen valt zonder deze te vervangen.

De J OPC's verschillen onderling best veel qua vermogen. Sommige doen standaard al 300, sommige maar 265, maar met een kuurtje wordt dat allemaal recht getrokken. :thumbup

Jammer dat de huidige J OPC zo ontiegelijk zwaar is. Een H OPC is standaard sneller.... op het rechte stuk.

Dan zal ik de mijne er ook maar is bij zetten.

-Grotere luchtinlaat

-Direct-flow air-intake system

-Powerrohr

-phase 2 gechipt bij http://www.z20let.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Zou nu ongeveer 250pk en 380nm hebben king:

Terug
Naar boven