• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wie helpt mij? Bobine stuk?

Mijn Opel Zafira 2.2. uit 2006 heb ik naar Kwikfit gebracht begin juni voor een grote onderhoudsbeurt.

Om te beginnen hebben zij het oliefilterhuis (?) te strak aangedraaid waardoor er een scheurtje in is ontstaan.

Deze is 2 weken geleden vervangen. De auto spoot olie.

Nu heeft de Zafira geen vermogen, de ANWB zegt dat de bobine vervangen moet worden.

Ik heb gelezen dat een bobine kapot kan gaan tijdens het (niet kundig) vervangen van de bougies. De bougies zijn vervangen bij de onderhoudsbeurt. Klopt het dat een bobine hierdoor defect kan raken?

Voor de onderhoudsbeurt liep de auto als een zonnetje, al 1,5 jaar probleemloos mee gereden.

Wie oh wie kan mij bevestigen?

Klopt de Bombine moet er met een speciaal stukje gereedschap van afgehaald worden, en ik betwijfel of Kwikfit over deze tool beschikt.

Als dit niet gebeurt kan de Bombine inwendige breuken verkrijgen waardoor de Bombine niet of half werkt

Ben zelf een aantal jaren geleden naar Kwikfit geweest voor een beurtje, maar nooit meer.

Op de zelfde dag Olie filter er af geklapt tijdens rijden op de snelweg.

En dit uiteraard ruim 200Km van huis.

Kwikfit wilde de schade niet vergoeden, omdat het probleem in de motor zou zitten.

Ik heb na het incident de boel gereinigd en een nieuw filter er op gezet en nog jaren probleemloos gereden met de auto.

Was overigens geen Opel, maar een Honda.

Klopt de Bombine moet er met een speciaal stukje gereedschap van afgehaald worden, en ik betwijfel of Kwikfit over deze tool beschikt.

Als dit niet gebeurt kan de Bombine inwendige breuken verkrijgen waardoor de Bombine niet of half werkt

Ben zelf een aantal jaren geleden naar Kwikfit geweest voor een beurtje, maar nooit meer.

Op de zelfde dag Olie filter er af geklapt tijdens rijden op de snelweg.

En dit uiteraard ruim 200Km van huis.

Kwikfit wilde de schade niet vergoeden, omdat het probleem in de motor zou zitten.

Ik heb na het incident de boel gereinigd en een nieuw filter er op gezet en nog jaren probleemloos gereden met de auto.

Was overigens geen Opel, maar een Honda.

Terug
Naar boven