• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wie herkent deze auto's? Nieuw toegevoegd, zie eerste post

En dan nog een vraag (sorry, ik blijf bezig)

Paar jaar geleden heb ik een Lancia Delta Erre20 gezien in Monaco en op de foto gezet. Nu weet ik dat deze wagens gebouwd zijn vanwege de twintig jaar samenwerking tussen Lancia en team Errani, maar ik vraag me dus af in welk jaar deze wagens gebouwd zijn? Ik kom er zelf in ieder geval niet achter, misschien iemand hier die het weet?

nr 43.

das mijn kadett cqp het is een 2,0 16v,met 18s 5bak.

bj 1979, 3.44 achteras.

geen interieur maar wel een rolbeugel en traanplaat matten en 2x kuipstoel,vierpunts gordel

Dank je!

Mooie auto trouwens! En kende je ook de Manta die naast jouw wagen stond bij 100% Tuning?

Even nieuw leven inblazen. Wie helpt me met de volgende wagens?

Ik zoek merk, model en bouwjaar

Mercedes-Benz, model, bouwjaar?

Jaguar, model, bouwjaar?

BMW, model, bouwjaar? Ik weet dat er een boxermotor achter ligt en dat er Grand Prixs mee gereden zijn.

Chevrolet, Corvette C2 Convertible, bouwjaar?

Mercedes-Benz, 190SL? bouwjaar 1962 ongeveer?

Porsche, model = 356A of B?, bouwjaar?

Mercedes-Benz, model, bouwjaar?

Rolls-Royce of Bentley?, model, bouwjaar?

Alvast bedankt voor de moeite en tijd! :thumb

-Mercedes is volgens mij een 220S/Se (W105) cabriolet eind jaren 50 (lijkt een Amerikaanse gezien de koplampen)

-Jaguar is denk ik een Mk1 (1955/1959)

-Race auto een BMW?? Die voorwielophanging is typisch Volkswagen en die velgen zijn van een vroege(re) kever

-Corvette C2 Sting-Ray cabriolet '63-'67

-MB 190sl ('55-'63)

-Porsche 356A speedster (1957?)

-MB eh net zoiets als die hierboven??

-Lijkt me een Bentley, aangezien RR altijd een hoekige grille heeft maar durf type niet te zeggen welk type (een Mk zoveel :hmmz )

Er stond helaas geen bordje bij die Grand Prix wagen, maar het enige personeelslid wat er stond, was degene die de auto's onderhield en poetste en hij zei dat er een BMW boxerblok achterin lag...

Bedankt voor de "identiteiten"

Komen ze:

Vraag 1

Een Tomaso Pantera. Maar deze heeft zo'n dikke voorbumper

bjonbekendDSC0629835.jpg

En deze niet:

DeTomasoPanteraGroup3bj1973DSC062981.jpg

En de eerste heeft knipperkoplampen en de tweede niet. Wat is het verschil? Zijn het speciale uitvoeringen?

Vraag 2

Deze Pontiac Trans Am. Aan welke details herken ik het speciefieke bouwjaar? En is dit een speciale editie, gezien de kleuren?

Vraag 3

Vooroorlogse Bentley's en Rolls'en houd ik niet uit mekaar, wie herkent 'm? Als ik inzoom op het logo, lijkt het een RR.

Vraag 4

Dit is toch de 991? De nieuwste 911?

Vraag 5

Welke Morgan is dit? De 4/4?

bjonbekendDSC0629849.jpg

Vraag 6

Wat is dit?

Vraag 7

Wat is dit?

bjonbekendDSC06298144.jpg

Vraag 8

Overduidelijk een Maserati, maar is dit één van de 750 Khamsin's?

Of is het iets anders?

bjonbekendDSC06298178.jpg

Vraag 9

Is dit een 695 Tributo Ferrari? Waaraan kan ik die herkennen?

Vraag 10

Is dit een Countach LP400? Zo niet, welke uitvoering is dit dan? 25th Anniversary?

Vraag 11

Wat is dit?

Vraag 12

Wat is dit?

Vraag 13

Is dit een Savali Mito?

bjonbekendDSCF385554.jpg

Vraag 14

Deze vraag heb ik al heel lang uitstaan, wie herkent deze Grand Prix Racer? Er ligt een boxer achterin. Personeel van het museum in Diekirch zei me dat het een BMW was....

Vraag 15

Het is een Moon, maar welke? Ik vind niets van het merk op internet of in boeken. Foto gemaakt in het Louwman.

Vraag 16

Vauxhall Chevette? Of Chevy Chevette?

@RISL wrote:Okay, dat wist ik niet.

Ben overigens bezig met een compleet modeloverzicht van alle bekende merken, ik zal die eens posten hier, mogelijk kunnen jullie dan een hoop toevoegen! :D

Kom maar door ;)

Vraag 2: 1976. de '75-ers hadden 2 extra lichtunits verwerkt in het rooster en de '77-ers hadden de karakterestieke dubbelunits met tussenloop. Wat betreft de side stripes, ik dacht eerst aan de special edition maar die was wit met blauw en de 50th anniversary edition was zwart met goud a la Smokey and the Bandit. Pontiac was veel betrokken in de Nascar scene (leverde veel pace cars) en er zijn gelimiteerde uitgaven geweest van Daytona 500 en Nascar gerelateerde edities. Ik heb deze striping nooit eerder gezien (wel heel mooi!) maar kan dus een zeer gelimiteerde race editie zijn of gewoon een mooi eigen fabrikaat naar inzicht van eigenaar..

Vraag 12: gezien het embleem en het ornament durf ik vrijwel zeker te zeggen een Bentley.

Vraag 16 en 11 kom ik nog op terug ;)

Vraag 10 is een 25th anniversary edition, de witte spiegelkappen verraden dat. Die waren zelfs op de LP500s niet leverbaar..

Vraag 16: even goed de verschillen tussen de Chevy en de Vauxhall bekeken en kwam tot de conclusie dat jouw afbeelding een Vauxhall is. Reden is de koplampen, Chevy hanteerde toch de meer klassieke Chevy look daar waar Vauxhall voor die opvallende glazen ging.

Terug
Naar boven