• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wie is er bedreven in het solderen van fijne elektronica?

Baas J.

Woont hier bijna
Wil de SMD LED's in mn ECC computer een andere kleur hebben, wie kan dit voor een vergoeding?

LEDS in TC schakelaar en stoelverwarming moeten trouwens ook..

Nog 5 van 18 te gaan van ECC unit.... heb de stoelverwarming vandaag even open gehad en dat stelt eigenlijk geen drol voor. Makkelijk zelf te doen.

Nog 5 van 18 te gaan van ECC unit.... heb de stoelverwarming vandaag even open gehad en dat stelt eigenlijk geen drol voor. Makkelijk zelf te doen.

De leds die veel mensen gebruiken waaronder Robert, zijn van Crazyleds.cu.uk zover ik weet.

Die zijn door crazyleds zelf zo gemaakt. je kunt ze dus daar gewoon kant en klaar kopen. Raam schakelaar, lichtschakelaar, verwarming, enzo.

Ook Ledman die een Opelclub heeft namelijk astrafriends.BE doet dit soort dingen custom made. Moet je maar eens kijken.

:wub Weet dat er veel mensen bij hem langs gaan om verschillende dingen te laten maken met Leds. ;)

De leds die veel mensen gebruiken waaronder Robert, zijn van Crazyleds.cu.uk zover ik weet.

Die zijn door crazyleds zelf zo gemaakt. je kunt ze dus daar gewoon kant en klaar kopen. Raam schakelaar, lichtschakelaar, verwarming, enzo.

Ook Ledman die een Opelclub heeft namelijk astrafriends.BE doet dit soort dingen custom made. Moet je maar eens kijken.

:wub Weet dat er veel mensen bij hem langs gaan om verschillende dingen te laten maken met Leds. ;)

@patrickww wrote:@derartz wrote:robert_corsa had ook overal blauwe leds in al die knoppen zitten. knoppen als raambediening en stuurwielbenieding o.a. dat is allemaal soldeerwerk. misschien weet hij het?

Klopt, die heb ik nu in mijn bezit :thumb

ze zijn blauw verlicht, en als de stoelverwarming is in geschakeld brandt het controle lampje rood

die heb ik toen voor robert gesoldeerd ;)

heb er behoorlijk wat ervaaring mee maar tja is niet zo makelijk als ze zeggen,

je moet een vaste hand hebben en heel fijn kunnen solderen kan je dat dan is het geen probleem natuurlijk.

@patrickww wrote:@derartz wrote:robert_corsa had ook overal blauwe leds in al die knoppen zitten. knoppen als raambediening en stuurwielbenieding o.a. dat is allemaal soldeerwerk. misschien weet hij het?

Klopt, die heb ik nu in mijn bezit :thumb

ze zijn blauw verlicht, en als de stoelverwarming is in geschakeld brandt het controle lampje rood

die heb ik toen voor robert gesoldeerd ;)

heb er behoorlijk wat ervaaring mee maar tja is niet zo makelijk als ze zeggen,

je moet een vaste hand hebben en heel fijn kunnen solderen kan je dat dan is het geen probleem natuurlijk.

ik kan je wel zeggen dat in de tc schakelaar er een gewoon klein gloeilampje inzit als je het knopje eraf wipt

zal morgen eens een reserve stoelverwarmingsknop open wippen kijken wat daar inzit

Heb er nu 6 van de 18 gedaan van de ECC computer. 6 stuks zijn nog simpel te doen...maar 6 andere ga je gewoon echt niet bijkomen zonder het hele LCD scherm los te solderen volgens mij.

ik kan je wel zeggen dat in de tc schakelaar er een gewoon klein gloeilampje inzit als je het knopje eraf wipt

zal morgen eens een reserve stoelverwarmingsknop open wippen kijken wat daar inzit

Terug
Naar boven