• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wie kan mij helpen met de volgende foutcodes

Wie ow wie kan mij helpen met mijn net gekochte omega 2.0 xev. bj 1996

Toen ik haar kocht liep zij op 3 poten, na het 1 en ander gechecked te hebben kwam ik erachter dat 1 van de bougiekabels stuk was. Deze vervangen en ze liep gelijk weer op 4 pootjes.

Nu heb ik een mm lampje branden en ze geeft na het uitlezen 3 foutcodes

- code 19 krukassensor

- code 92 nokkenassensor

- code 93 quad driver module

Nu heb ik even onder de motorkap gekeken en kon wel zien dat de bekabeling van de krukassensor vrij nieuw is, en ook heeft de nokkenassensor een nieuwe type stekker ook vrij recent vervangen misschien??

Wat is een quad driver module?

Gisteren heb ik hem door een vakman laten uitlezen en die krijg ook code `71 erbij maar code 93 weer niet. Code 73 was luchtinlaat temp. deze sensor heb ik ingespoten en schoongemaakt en dat deze krijg ik nu niet meer.

Wie o wie kan mij hiermee helpen want ze loopt en start goed alleen loopt hij wel in de noodloop!!

Thnx alvast:agent

is de nokkenassensor al eens gecontroleerd.

Of het signaal klopt.

Het beste kun je op de oude types X20XEV (Tech-I / 10pins uitleesstekker) een oud type Nokkenassensor zetten, die nieuwe willen vaak niet lekker werken.

Willem

Code 93 zou bij mij de Immobilizer zijn.

code 73 is MAF sensor ofwel luchtmassameter spanning laag

Terug
Naar boven