• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wie kent dit actiemodel nog?

• Topic starter Topic starter D.E
  • Startdatum Startdatum

D.E

Post weinig
Eind 1988 kocht mijn vader een nieuwe Kadett E 1.8 Club Oranje. Het was een actiemodel nav van het winnen van het voetbalkampioenschap, te herkennen aan oranje striping, gebaseerd op de Club.

De betreffende auto (TR-75-PK) bestaat niet meer volgens de RDW, maar over de uitvoering opzich valt al bijna niets te vinden. Geen foto, geen folders, en de enige twee foto's die ik zelf had kan ik ook niet meer vinden...

Is er hier iemand die nog beelden heeft, informatie of het actiemodel uberhaupt (nog) kent? Alvast bedankt:thumbup

En nog een foto van de Club Oranje, ik achter het stuur (circa 1993):

14ag22b.jpg

Kent verder echt niemand deze versie? :hmmz Zou er ontzettend graag eentje willen hebben, maar ik ben bang dat er geen een meer van bestaat...

Ik kwam trouwens laatst deze advertentie voor een actiemodel uit 1989 (E2 dus) tegen, de Kadett '92 (en Corsa '92 en Omega '92):

Kende ik niet!

En nog een foto van de Club Oranje, ik achter het stuur (circa 1993):

14ag22b.jpg

Kent verder echt niemand deze versie? :hmmz Zou er ontzettend graag eentje willen hebben, maar ik ben bang dat er geen een meer van bestaat...

Ik kwam trouwens laatst deze advertentie voor een actiemodel uit 1989 (E2 dus) tegen, de Kadett '92 (en Corsa '92 en Omega '92):

Kende ik niet!

@Oenatje wrote:had die oranje editie, oranje striping aan de zijkant op de stootstrip?

Daar zat een oranje streepje inderdaad. Voor de rest een brede witte streep op de zijkant met de Nederlandse vlag en de tekst 'Oranje'. Die tekst stond ook achterop.

@Oenatje wrote:had die oranje editie, oranje striping aan de zijkant op de stootstrip?

Daar zat een oranje streepje inderdaad. Voor de rest een brede witte streep op de zijkant met de Nederlandse vlag en de tekst 'Oranje'. Die tekst stond ook achterop.

Dan heb je een andere uitvoering gezien, de Club Oranje was alleen leverbaar in wit en grijs.

Dan heb je een andere uitvoering gezien, de Club Oranje was alleen leverbaar in wit en grijs.

ken alleen de gewone Club en de Club Royal

verschillen met de LS waren dan,stalen velgen zoals de Kadett GT alleen dan 13 inch en zilver,speciale bekleding,chromen Opel logo op de motorkap,spiegels in kleur,klokje en een mistachterlicht,zilveren bies in de bumpers en stootlijsten.Zie je af toe nog wel ns voorbijkomen.

Club oranje nog nooit van gehoord,ook nog nooit gezien.

Eind 88,was dat dan nog de E1 of al de E2 met het nieuwe grilletje (die waren er natuurlijk al voor modeljaar 1989)

ken alleen de gewone Club en de Club Royal

verschillen met de LS waren dan,stalen velgen zoals de Kadett GT alleen dan 13 inch en zilver,speciale bekleding,chromen Opel logo op de motorkap,spiegels in kleur,klokje en een mistachterlicht,zilveren bies in de bumpers en stootlijsten.Zie je af toe nog wel ns voorbijkomen.

Club oranje nog nooit van gehoord,ook nog nooit gezien.

Eind 88,was dat dan nog de E1 of al de E2 met het nieuwe grilletje (die waren er natuurlijk al voor modeljaar 1989)

Is het niet een actiemodelletje geweest van een dealer ipv de importeur.

Ken dealers waar ze dat wel vaker deden, gewoon n leuke uitvoering met net nog n beetje meer leuke dingetjes erop, en wat stickers, en klaar, weer n leuk actiemodel.

Is het niet een actiemodelletje geweest van een dealer ipv de importeur.

Ken dealers waar ze dat wel vaker deden, gewoon n leuke uitvoering met net nog n beetje meer leuke dingetjes erop, en wat stickers, en klaar, weer n leuk actiemodel.

Het was een E1, het model van voor de facelift.

Een actiemodel van de dealer zou misschien kunnen, al wekt deze site de indruk dat dat niet zo was:

Het Oranje- elftal - gesponsord door Opel -wordt Europees kampioen en dus komt er een actiemodel: de Kadett

Club oranje.

Er reed er toendertijd hier vlakbij nog eentje rond, die heb ik later ook nooit meer gezien. Je kon dit actiemodel alleen maar bestellen in combinatie met de carosseriekleuren wit en donkergrijs volgens m'n vader. Extraatjes waren dus de bijzondere striping, en een standaard Philips radio/casssettespeler (die radio heb ik nog, zit nu in mijn D:)).

Het was een E1, het model van voor de facelift.

Een actiemodel van de dealer zou misschien kunnen, al wekt deze site de indruk dat dat niet zo was:

Het Oranje- elftal - gesponsord door Opel -wordt Europees kampioen en dus komt er een actiemodel: de Kadett

Club oranje.

Er reed er toendertijd hier vlakbij nog eentje rond, die heb ik later ook nooit meer gezien. Je kon dit actiemodel alleen maar bestellen in combinatie met de carosseriekleuren wit en donkergrijs volgens m'n vader. Extraatjes waren dus de bijzondere striping, en een standaard Philips radio/casssettespeler (die radio heb ik nog, zit nu in mijn D:)).

Ik kwam er net achter dat de Oranje ook op OpelPedia staat vermeld:

1988

Op de Salon in Genève laat Opel de Corsa GSi zien, voorzien van een 74 kW sterke 1,6 liter motor.

Het Oranje-elftal – gesponsord door Opel – wordt Europees kampioen en dus komt er een actiemodel: de Kadett Club oranje.

Opel komt met de Omega Caravan en hoopt daarmee een antwoord te hebben op de toenemende vraag naar stationwagons.

De Opel Vectra vervangt de succesvolle Ascona.

De 200.000e Kadett E. Een actiemodel is er natuurlijk ook: de Kadett Club Royal, verkrijgbaar vanaf 26.046 gulden.

Wel verbazingwekkend dat ik nog nooit een foldertje, advertentie oid ben tegengekomen. Er zou toch op z'n minst wel eens ruchtbaarheid aan het model door Opel zelf zijn gegeven :hmmz Wel krijg ik het idee dat de oplage nogal gelimiteerd was, als zelfs al op een forum van Opelliefhebbers niemand verder ooit een Oranje gezien of gehad heeft...

Ik kwam er net achter dat de Oranje ook op OpelPedia staat vermeld:

1988

Op de Salon in Genève laat Opel de Corsa GSi zien, voorzien van een 74 kW sterke 1,6 liter motor.

Het Oranje-elftal – gesponsord door Opel – wordt Europees kampioen en dus komt er een actiemodel: de Kadett Club oranje.

Opel komt met de Omega Caravan en hoopt daarmee een antwoord te hebben op de toenemende vraag naar stationwagons.

De Opel Vectra vervangt de succesvolle Ascona.

De 200.000e Kadett E. Een actiemodel is er natuurlijk ook: de Kadett Club Royal, verkrijgbaar vanaf 26.046 gulden.

Wel verbazingwekkend dat ik nog nooit een foldertje, advertentie oid ben tegengekomen. Er zou toch op z'n minst wel eens ruchtbaarheid aan het model door Opel zelf zijn gegeven :hmmz Wel krijg ik het idee dat de oplage nogal gelimiteerd was, als zelfs al op een forum van Opelliefhebbers niemand verder ooit een Oranje gezien of gehad heeft...

op de foto met jou achter het stuur zie ik de normale club bekleding,denk dat het een normale club uitvoering was met een extra stickertje,zie niet echt verschillen met een normale club.

De club is er in 87 en 88 geweest met de 13NB ,de E16NZ en de E18NV motor.

Denk als je een gewone antraciete club 3 deurs zoekt,dat je vrijwel dezelfde wagen hebt als je vader vroeger,ze zijn nog wel te vinden.

Terug
Naar boven