• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wie rijdt welke kadett

hey ik ben nieuw op dit forum , ik heb overlangs een opel kadett D 1.7 gekregen van men vader hij heeft 67603 km en is van het jaar 1990 graag zou ik hem herspuiten ? ander uitlaat en luchtfilter steken ? mss tchip tunen ? graag zou ik wat uitleg krijgen want ik wil niet beginnen an iets dat niet de moeite is ? laat iets weten ? want ik ken er niet veel van

alexander vergote wrote:
hey ik ben nieuw op dit forum , ik heb overlangs een opel kadett D 1.7 gekregen van men vader hij heeft 67603 km en is van het jaar 1990 graag zou ik hem herspuiten ? ander uitlaat en luchtfilter steken ? mss tchip tunen ? graag zou ik wat uitleg krijgen want ik wil niet beginnen an iets dat niet de moeite is ? laat iets weten ? want ik ken er niet veel van[/quote

hoi,of je hebt een kadett E of hij is van een ander bouwjaar..

Hallo iedereen , afgelopen maandag heb ik mijn eerste Opel aangeschaft een

Kadett 1.2 S uit 1983 , zat al geen apk op en het nodige las werk wat inmiddels allemaal is gedaan

Ben geen poetser en vind rat looks wel gaaf dus dat word deze ook wel , hou het blok origineel dus geen dikke 1.8 ofzo

heb er nog een hoop aan t doen , maar hij is in iedergeval apk goed gekeurd en zal hem zo ie zo niet dagelijks gaan gebruiken.

hier 2 foto's , meer volgen binnen kort wel een keer :)

251807_10151244135243458_1870016746_n.jpg

Ohwja de mistlampen zitten er niet meer op die kreeg ik niet mee bij de verkoop

75008_10151244135308458_400310682_n.jpg

gr

Dennis uit rdam zuid :)

@astrawez wrote:Leuke Kadett heb je daar. Veel plezier ermee iig!

Thnx komt goed

volgende maand gaat ie omlaag maar weet nog niet hoeveel heb nog geen verlijking kunnen vinden op foto voor 40 / 60 / of 80 mm

Iemand die me daar evt mee kan helpen ??

Ohja en ik ben wel ff snel opzoek naar het aanzuig buisje voor op het luchtfilterhuis

@Type>>R wrote:@astrawez wrote:Leuke Kadett heb je daar. Veel plezier ermee iig!

Thnx komt goed

volgende maand gaat ie omlaag maar weet nog niet hoeveel heb nog geen verlijking kunnen vinden op foto voor 40 / 60 / of 80 mm

Ohja en ik ben wel ff snel opzoek naar het aanzuig buisje voor op het luchtfilterhuis

-60 is denk ik al laag genoeg vriend van meheeft een d kadett -60 op standaart 13 inch velgen en als hij door de bocht gaat komen de spatlappen aan de grond.

als je veren besteld[kan ik leveren]let dan wel goed op de voorveren welke je hebt want je hebt conische veren en cilindryse

voorzijde kan ook een schroefset maar die zijn wel wat prijziger ;) :vertag maar dan heb je ook wat en kun je tot 13 cm naar beneden

@pipo wrote:@Type>>R wrote:@astrawez wrote:Leuke Kadett heb je daar. Veel plezier ermee iig!

Thnx komt goed

-60 is denk ik al laag genoeg vriend van meheeft een d kadett -60 op standaart 13 inch velgen en als hij door de bocht gaat komen de spatlappen aan de grond.

als je veren besteld[kan ik leveren]let dan wel goed op de voorveren welke je hebt want je hebt conische veren en cilindryse

voorzijde kan ook een schroefset maar die zijn wel wat prijziger ;) :vertag maar dan heb je ook wat en kun je tot 13 cm naar beneden

Oke thnx , ik had zelf dit op het oog

http://www.marktplaats.nl/a/auto-on...4e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoe kom ik er achter dan wat voor veren ik heb ? moet ik ze er dan eerst afhalen ? het is gewoon een 1.2 S uit '83

@Type>>R wrote:@pipo wrote:@Type>>R wrote:@astrawez wrote:Leuke Kadett heb je daar. Veel plezier ermee iig!

Thnx komt goed

Oke thnx , ik had zelf dit op het oog

http://www.marktplaats.nl/a/auto-on...4e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoe kom ik er achter dan wat voor veren ik heb ? moet ik ze er dan eerst afhalen ? het is gewoon een 1.2 S uit '83

als de voorpoten een opstaande rand hebben op de onderste schotel dan zijn ze conish en de cilindrische hebben de rand niet.daar ligt de veer al.

niet duur voor een komplete set. allen veren zijn gemiddelt al 25 euro per stuk. bij v-maxx iig

vandaag viel mij wat op :???:

stond op de parkeerplaats en liep ff rondje om de auto , kwam lichtelijk wat witte rook uit de uitlaat

betekend dit gelijk koppakking ? of zijn er nog andere mogeljkheden ? auto was wel al warm

Bij mn motorfietsen kan ik dat makkelijk zien en heb ook wel ervaring met die te wisselen .

Heb ook al gezien dat een koppakking niet de hoofdprijs kost dus zou het zo kunnen doen .

Maar misschien is er evt nog een andere oorzaak .................. jullie weten dat beter wil evt ook wel naar een kadett owner in de buurt om ff te checken................

@pipo wrote:@litteamerican wrote:witte rook is volgensmy volkomen normaal

(correct my if i'm wrong) :D

ja bij de paus king:

K gaat vd week ff bij een vriend langs op zn werk ( werkt bij skoda dealer ) om te testen of de koppakking lek is .

hier ook maar eens mijn 'nieuw' kadettje posten.

het begon met dit als basis

een kadett gsi 8v

2032298275_zpsf670db1e.jpg

zag er op het eerrste zicht nog wel prima uit maar bij nader inzien toch wat werk.

nieuwe dorpels en wielranden ingezet alsook aan de voeten nieuwe stukken erin.

helaas geen fotos van genomen.

na enig schuur en plamuur werk ging het naar dit

IMG_0997_zps1bfd7c66.jpg

fotootje van in de spuitcabine

Foto0145_zps63acfe62.jpg

en het eindresultaat

DSC03072_zps076d86b9.jpg

DSC03078_zps5a8a50ee.jpg

ben best wel tevreden met het resultaat.

het interieur moet wel nog eens onder handen genomen worden.

super kadett.

ik rij zelf ook een gsi met het zelfde interieur wat ook onderhanden genomen moet worden maar die beige stof is zo lastig schoon te krijgen

is echt onmogelijk na al die jaren.

succes er mee. ik ga trouwens proberen om de stoelhoezen eraf te halen en gewoon in de wasmachine te doen oid.

moet nog zien wat ik ermee doe.

misschien eens kijken voor een proper setje maar heb een achterbank uit 1 stuk en niet zo makkelijk te vinden.

maar het jaagt nog niet.

Terug
Naar boven