• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wie rijdt welke manta

ok, hier een paar van mij:

de smalle replica is dus mijn eigendom, voorzien van 2200 motor met een sportbak, 3.44 met sper, kooi,, redelijk standard remmen, met raceblokken

manta_b_rally001.jpg

de breede is van henk400rr

een 75 B1 omgebouwd naar een B2, met 400 interieur, I200 motor

gertterwal.jpg

en een b1 van 77, welke ik nu terug aan het bouwen ben naar b1, met een 2,4 265 bak, 3,44 met sper, 5 gaats onderstel, 400 wielen, en een recente foto volgt tzt

manta29.jpg

en als laatste een cabrio, deze staat nu nog bijna vol roest te wachten op een opknap beurt, de uitbouw is er inmiddels wel af, en de wielen zijn ook niet meer, maar de rest komt tzt wel eens goed

manta1102.jpg

Gert

GT/W

Originally posted by gt/w

en als laatste een cabrio, deze staat nu nog bijna vol roest te wachten op een opknap beurt, de uitbouw is er inmiddels wel af, en de wielen zijn ook niet meer, maar de rest komt tzt wel eens goed

Gert

GT/W

ondanks dat ik stilletjes hoop dat je die uitbouw met een grote moker hebt bewerkt toch ff het volgende: laatst zag ik iemand in het gastenboek van omcn die volgens mij op zoek was naar deze uitbouw. hij verwees dan ook naar jouw foto...

edit:

oh ja deze, een duitser:

Geplaatst op: 02-09-2004 18:20

Door: DjGorilla (a.lange@gimgo.de)

Website: http://

do everybody know the company who was produze this tuning things ?

@Henk

ik heb nog steeds geen idee wat het is... zo'n lexmaul ram-unit of gewoon een kleppendeksel?

Dat van die grote moker valt wel mee, eerder maat 43 heeft flink z'n sporen achtergelaten :P

Dat kapje is dus een stuk aanzuigbuis wat de SFI kast vervangt, deze zit bovenop de gasklep

getimage.php3

Zo ziet zo'n ding eruit.

tja die uitbouw, die heb ik met een hamer van de koets gehaald, en na een dag of wat heel hard de container in gegooid, die is dus niet meer (gelukkig), en als je die duitser nog spreekt, het was een schult set:angel

klopt de banden die er toen voor onder zatten (285/40/15) die heb jij achter eronder, laat je die nog wel eens roken ??

:angel:thumbup

ach henk, je moet maar denken, deze betstaat zo niet meer, het is een herinering, dit is alles wat ons nog blijft:angel

en mischien zeggen we over 10 jaar wel, haden we deze maar nooit uit elkaar gehaald

gt/w:wub

Tsja hoe krijg ik er een foto bij ???

Als ik dat weet zal ik er wel 1 plaatsen of meerder binnenkort wordt me website bekendgemaakt, Eerst ff de computer opfrissen (wordt beetje traag)

Greetz uut lochem

Ik krijg mischien ietwat het idee dat we iets ver zijn af aan 't dwalen, Maar bij deze wilde ik mij toch nog even voorstellen. Dit omdat ik vandaag ergens las dat men het niet altijd netjes vind, dat men zich niet voorstelt, alvorens zich te mengen in de discussies van het forum. Natuurlijk ergens ook wel logisch.

Nou bij deze dan, Ik ben reeds lange tijd bij de Mantaclub, heb zelf 4 aatjes, waarvan 3 6-cilinder, en 1 turbo. Allen zijn te bewonderen op www.manta-zuidlimburg.nl en vervolgens 'jo' aanklikken. Dat is voor mij makkelijker en sneller dan uit te zoeken hoe ik alles hier zo krijg.

Dagelijks rij ik in een commo B, en mijn vrouw heeft sinds kort de senator B vervangen door een Monza, welke ook is voorzien van een 24V met automaat.

Inmiddels is die weer vervangen door een Omega 3.0V6 type facelift 2000

foto's:

DCP_0598M3optrailer.jpg

M3-30.jpg

DCP_0142rooieA.jpg

let.jpg

DCP_0147oranje6pack.jpg

m3-32a.jpg

DCP_0155blauwemv6.jpg

mv6.jpg

Nou, het is wat 2-delig, we hebben namelijk (we... :angel ) een "effe voorstelle" gedeelte voor nieuwelingen, een hoop waaronder js en ik zitten hier al jaaaren, dus op zich zijn een aantal wel bekend, "er zomaar in kletsen" is niet erg, alleen met "je kent me wel" wordt het weer erg onduidelijk en wijkt men af van waar het over gaat.

Bovendien erg gigantisch belangrijk is het ook weer niet dat men met naam e.d. hier staat, in de regel leert men elkaar wel kennen of kende men elkaar al.

Als je de meeste artikelen bekijkt "kletst" zo'n beetje iedereen er zomaar in, maar men stelt zich voor (als er een behoefte is om zich kenbaar te maken) op het "effe voorstelle" gedeelte.

Verder (vindt ik) schiet je er weinig mee op om al je persoonlijke gegevens hier neer te knallen, voor een hoop ben je (niet persoonlijk bedoeld) toch niet bekend en men leert je ook wel kennen door je "postings" en anders helpt een iemand anders je wel om je "kennen en kunnen" kenbaar te maken.

En als je jezelf niet kenbaar wil maken is dat je eigen beslissing en iemand in zo'n geval voor uilebal, eikel, of weet ik wat uitmaken heeft geen enkele zin, dit is een forum waar men zijn mening mag verkondigen als het maar op een nette manier gebeurt.

De meeste (bekenden) leer je hier wel kennen.

Ik weet het Henk, maar ik vond dit gedeelte "wie rijdt welke..." leuker voor mij, want het grootste gedeelte bij " ff voorstellen" is zoals je zelf al zegt, maar al helemaal voor mij onbekend.

Verder voel ik me toch alleen maar op mijn gemak bij de achterwielaandrijvers.

Ik ook, achterwielaangedreven Opels hebben sowieso mijn voorkeur, hoe langer ik er in zit des te meer bevalt dat.

Als ik verder mag inhaken op wat voor Manta's / opels we / ik heb(ben).

- A-manta, 1973, technisch verbouwd bouwjaar 1973, sinds +/-1992 in bezit. (stalling)

- B-manta met 400 uitbouw (staal) straatversie (stalling)

- B-manta 400 uitbouw rallyversie (replica Vanessa sound systems) dus ook van binnen rallyversie, deze wordt hoofdzakelijk voor slalom gebruikt, echter nog een groot probleem met overstuur.

- B-manta 400 uitbouw rallyversie (replica AC Delco van Jimmy Mcrea) met de bijbehorende ophanging e.d. (stalling)

- B-ascona 4 deurs, momenteel in aanbouw en moet m'n dagelijkse auto worden, wordt een beetje een kruising tussen een SR en een Sport.

Verder rijden we dagelijks nog rond in een Opel Astra Station.

Dit maakt 't verhaal wel aardig completer dacht ik ;)

Dit is mijn manta het is een b1 van het bouwjaar 1976

er ligt een 1.6s blokkie in en dat blijft ook zo

ik wil hem origineel houden.

manta_b_%2870%29.JPG

er moet nog het 1 en ander vervangen worden

de ruiten en de chromen daklijsten en het dashboard

moeten vervangen worden maar die onderdelen

komen binnenkort al in mijn bezit.

Groetjes mantaboy1976

He die Manta heb ik weleens gezien volgens, wel een mooi ding hoor. Is dit die ene met een appart wieltje op de middenconsole??

Zoja, waar dient ie voor heb die auto namelijk al vaker gezien dan.

Als ik me niet vergis, terwolde 2002 en kootwijkerbroek eerder dat jaar dacht ik.

en dit is waar ik nu mee bezig ben, 2400 265 bak, 5 gaats sper, 400 interieur

th_DSC00290.jpg

GT/W

Oorspronkelijk gepost door Manta-aero

He die Manta heb ik weleens gezien volgens, wel een mooi ding hoor. Is dit die ene met een appart wieltje op de middenconsole??

Zoja, waar dient ie voor heb die auto namelijk al vaker gezien dan.

Als ik me niet vergis, terwolde 2002 en kootwijkerbroek eerder dat jaar dacht ik.

Dat ding op de middenconsole was van een

bull horn (toeter) maar die is inmiddels weg gehaald

ik wil hem zo origineel mogelijk houden

en dan past zoiets natuurlijk niet in de manta.

Gr. mantaboy1976

Terug
Naar boven