• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wie rijdt welke manta

Tsjah, wat ik dan mogelijk zou zoeken. Een Manta A in ieder geval, vind de latere modellen toch niet zo gaaf :P

En in goede staat verkerend natuurlijk, voor de rest heb ik er nog helemaal niet zoveel verstand van. Ben gewoon nieuwsgierig :) Nog leuke sites waar info staat en veel coole foto's?

Hallo mensen, dit is mijn eerste post hier. Ben sinds september de trotse eigenaar van een Manta A, de carrosserie is heel redelijk maar de bodem is aardig rot.

Heb me dus maar een lasapparaat aangeschaft en ben toch blij dat ik deze auto van de ondergang kan redden.

Zo was de auto toen ik hem kocht (de calibra op de achtergrond is trouwens mijn dagelijkse auto:

150769bij_aankoop.JPG

zo staat ie nu in mijn garage:

323786in_garage.JPG

en het laswerk; verdient geen schoonheidsprijs maar ik heb weinig ervaring met

lassen en het gaat erom dat het dicht is en dat ik straks een paar jaar kan rijden zonder roestproblemen

516931Laswerk2.JPG

710558laswerk.JPG

De manta beschikt trouwens over een 2 litermotor, halfleren bekleding (sr of gte stoelen denk ik) en 15 inch ats cupvelgen met 195/45r15 banden voor en 195/50r15 achter en is aan de voorzijde 7 cm verlaagd

zodra al het laswerk gedaan is en de auto is weer hard en mooi komt er een zwaardere motor in en uiteraard betere remmen met schijven achter

Zo nou daar bent ik weer met wat nieuwe update , had m'n vorige foto's maar even weggehaald aangezien de ideen vorigjaar een beetje anders waren wat betreft de manta's , maar ben toch maar weer bezig :D

Foto's manta's:

rothmans01.thumb.jpg

manta_400_repro_1.thumb.jpg

MedemblikB310803.thumb.jpg

De witte 400rr is bijna klaar , de rooie is gedemonteerd en de uitbouw word bewaard en de andere foto is op een evenement in Medemblik (dat ligt in Noord Holland tegen het ijselmeer aan) alwaar we de manta club aan het promoten waren met de manta vrienden groep uit NH.

hallo mijn naam is des

ik ben in het bezit van 3 manta,s

de oudste is een orginele b

bouwjaar 76 met een 1.2 s motorretje

de 2 e is een b berlinetta

bouwjaar 76 met 1.6 automaat

de 3 e is een omgebouwde b cc

bouwjaar 82 met 2.6 dualram

m v g des

Oorspronkelijk gepost door manta 1.2 s

yeah ik kan er ook niks aan doen

het is een manta forum en ik ben een manta freak

:wors:wors:wors

waar kom je vandaan ? en wat:kewlpics zijn altijd leuk:cool:

tzou toch niet zijn heeeeel toevallig dat je uit ulft komt ofzo hea?;) (gewoon een domme gedachtenspeling.....B cc met aardige motor...ori 1,2...:))

heb je me vast wel eens zien kachelen met mijn 1.2 de cc daar ben ik nog mee bezig maar die is in de afbouw fase

je weet wel kleine ditjes en datjes

die veel tijd kosten

ik zit in oer als je een ulftenaar bent ken je het wel

groeten des

heb je me vast wel eens zien kachelen met mijn 1.2 de cc daar ben ik nog mee bezig maar die is in de afbouw fase

je weet wel kleine ditjes en datjes

die veel tijd kosten

ik zit in oer als je een ulftenaar bent ken je het wel

groeten des

jazeker heb ik je wel es zien kachelen...

woon @ hogeweg 2, mss zegt je dat wat meer;)

spreek je wel weer es en hopelijk is dan mijn manta ook eiindelijk geel:afro

je vader is net bij me geweest ha ha

ja en 1 lichtje doet et al...damn wat een systeem :P

mja we hadden zoveel draden over..kzei ik zoek wel ff @ inet...zei hij k loop wel naar de zeskamp;)

altijd handig een manta maniac in de buurt :wors

en die maniac,s worden zeldzaam onderhand

toch wel makkelijk als je alles verzameld w

at met de opel manta te maken heeft

ik heb zelf dan geen a tje:cry:cry

maar de boeken heb ik wel

mooi dat ik jullie kon helpen

m v g des

mmmm zeker een topic dat ik al die tijd over het hoofd hebt gezien ;)

Zag dat ik nog niets hier had gepost dus bij deze...

Mijn naam is Kees Mets en ik woon samen met mijn vriendin in Alkmaar:thumbup tevens ben ik nog student en zit ik momenteel in het laatste jaar van mijn opleiding..

Ik heb momenteel 3 auto's waarvan er 2 uit de opelfabriek komen.

1 x opel ascona b waar ook een topic over is. hier zit dus een c20xe motor in en rolbeugel etc. De auto is nog lang niet klaar en dat duurt ook nog wel even want het zijn de kleine dingen die de auto afmaken, maar eerst moet de manta rijden..

Nu we het over de manta hebben.. Die heb ik dus ook nog kijk maar bij de avatar. Dit is een manta cc (vind ik persoonlijk mooier) en daar ligt nu een gereviseerde c20let motor in. Verder:

Willwood 4 zuiger klauwen superlights met OMNI competition remschijve

Rondom verkorte gele konis

cosworth intercooler

volledig met leer en suede bekleed (nog niet klaar)

Chrome look velgen

monza 265bak moet er nog in

pierburg brandstofpomp

EPS RVS uitlaat

etc

etc...

Deze manta is nog lang niet klaar maar momenteel ben ik er weer mee begonnen en deze zomer moet ze gewoon rijden...

En dan heb ik nog een FORD :D Maar dan wel een aparte en amerikaanse, namelijk een Ford M.U.T.T. Dit is een legerjeep uit de tijd van de Vietnam oorlog. De mijne komt overigens uit Noord-korea vandaan en ik ben zover ik weet 1 van de weinige in Nederland die deze auto op kenteken hebt staan. (op kenteken is het een willy jeep :D)

En dan nu de foto's bij het praatje

De ascona:

photo13.jpg

de manta:

manta12.jpg

manta13.jpg

en dan de jeep:

2.jpg

muttaangepast5.jpg

Terug
Naar boven