• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wie rijdt welke manta

attachment.php

Blijkbaar is de mijne dan de enige originele?

Bompa%20manta.jpg

En nee, ik wil echt niks anders. Mijn Kadett staat bikkelhard en laag, en mijn bestelwagen werd gestolen, dus ik had echt nood aan een rustige en goedkoop ogende auto.

Groeten.

Dit is inmiddels mijn manta

Van mijn broertje gekocht (Manta-aero)

Het is een 87er Manta GSI

Binnenkort komt er een 3.0 6 cylinder in met 3 webers en wordt het uiterlijk nog een beetje aangepakt.

P1010184.jpg

P1010131.jpg

P1010221.jpg

Zo, dan zal ik ook maar een paar fotootjes van mijn karretje plaatsen.

Een aantal zullen em wel kennen als "Die van het benzinepomp probleem";)

Het is een Manta B 2 uit 1986 en droeg orgineel de titel "GT". Er lag ooit een 1.8 liter carburatie blok in te knokkelen, maar nu huist er een 2.4 liter injectie blok van de bekende Omega A onder de motorkap.

Tussen het cardan en het blok hangt nog de orginele 4-bak, die zo snel mogelijk vervangen zal worden een Getrag 5-bak.

Plannen zijn om mijn velgen zwart te spuiten, samen met de motorkap. Dan wil ik ook nog een kapje maken over de aanzuigbuis die nu door de motorkap naar boven komt.

auto1.jpg

auto3.jpg

auto2.jpg

auto5.jpg

auto4.jpg

auto.jpg

Gr. Sven

Ik ben Lesley,21 jaar en van schoten nabij antwerpen(B).Dit is mijn manta cc. het is er eentje van 1979,maar heeft ne voorschade een nieuw front gekgeren. Heb deze kunnen kopen van een goede vriend,de mante stond zeven jaar stil en moet dus terug wat opgefrist :D. Ik ken ook de 2 vorige eigenaars dus weet dat het een goede is. alle reacties zijn welkom

opelmantabccrestauratie.msnw

Ben ik ook :D

Nu moet ie alleen nog gaan rijden :hmmz

er komt geen benzine in de cilinders :mad:

hoop dat als ik het carburateurtje schoon

gemaakt heb, ie van gedachte veranderet :P

Op het sport stuur na wel geloof ik.....

en de vorige eigenaar heeft het dak op nieuw laten bekleden.

10.jpg

11.jpg

12.jpg

13.jpg

Kan iemant mij vertellen waar de zekeringen voor zijn ?

(volgorde)

Dat er iets fout is is zeker :swear

Toen ik wou chekken of de knipperlichten het deden,

begon die spontaan de motor te starten.....

Naast VWForum nu ook welkom op t Opelforum Jack :D

Zeer bruta Manta heb je daar zeg.. gefeli met je aankoop, daar ga je vast veel plezier aan hebben..

hoi

Boaz

Mooie manta hangt daar nou een vw logo bij de uitlaat.

@jefjef Ik kan wel eens bij mij kijken hoe het ongeveer zit heb ook nog wel een tekening van de stroomkring zal wel eens kijken wat daar op staat.

Terug
Naar boven