• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wie rijdt welke manta

Alhoewel ik er nog niet eens mee gereden heb (en heb deze nu zo'n 8,5 maand) :oops:

toch maar even mijn Manta voorstellen..

Na lang zoeken eindelijk gevonden..een Manta B GSI '89.

Het is een beetje een soort van "barnfind",

hield al sinds '99 een schoonheidsslaapje in een droge garagebox..

1ste eigenaar(nu 65!)/93.500km/geheel origineel/dealer onderhouden.

Ben de Manta vlak bij Dokkum wezen halen, 6 uur voor in een oprijwagen gezeten, maar

was zeker de moeite en tijd waard ;)

Voordat ik mijn Manta had gevonden, had ik al een 1:18 model gebouwd..alsof het zo had moeten zijn. :angel

De juiste wielen zijn inmiddels ook al gevonden :D

@D-gek wrote:Alhoewel ik er nog niet eens mee gereden heb (en heb deze nu zo'n 8,5 maand) :oops:

toch maar even mijn Manta voorstellen..

Na lang zoeken eindelijk gevonden..een Manta B GSI '89.

Het is een beetje een soort van "barnfind",

hield al sinds '99 een schoonheidsslaapje in een droge garagebox..

1ste eigenaar(nu 65!)/93.500km/geheel origineel/dealer onderhouden.

Ben de Manta vlak bij Dokkum wezen halen, 6 uur voor in een oprijwagen gezeten, maar

was zeker de moeite en tijd waard ;)

Voordat ik mijn Manta had gevonden, had ik al een 1:18 model gebouwd..alsof het zo had moeten zijn. :angel

De juiste wielen zijn inmiddels ook al gevonden :D

Hele mooie "vondst" en een hele mooie Manta. Zou trouwens zo een tweelingbroertje van de mijne kunnen zijn. Zelfde kleur, zelfde complete onderhoudshistorie, eigenaren, jarenlange droge stalling en nog geen 100.000 gelopen, alleen die van mij is een 87-er. Ik zie dat je zelfs de zelfde leeftijd hebt als deze Manta-eigenaar :) Zuinig op zijn hoor :)

Hoe zit het eigenlijk met de plaatsing van de antenne? Bij jou op de kont, bij mij op het dak???

Tegen de tijd dat mijn Manta weer "legaal" de weg op mag, moeten we maar eens wat afspreken..lijkt

me wel mooi om z'n tweelingbroer te zien :thumbup . Heb trouwens nog maar weinig Manta's gezien in

het antraciet.

En bij de mijne zat de antenne achterop het scherm, maar die komt er niet terug op ;) héél misschien

voor op het spatbord straks een electrische antenne en anders 1tje achter de ruit. In ieder geval heeft

er op mijn dak geen gezeten, dus weet niet wat er nu origineel is :???:

@D-gek wrote:Tegen de tijd dat mijn Manta weer "legaal" de weg op mag, moeten we maar eens wat afspreken..lijkt

me wel mooi om z'n tweelingbroer te zien :thumbup . Heb trouwens nog maar weinig Manta's gezien in

het antraciet.

En bij de mijne zat de antenne achterop het scherm, maar die komt er niet terug op ;) héél misschien

voor op het spatbord straks een electrische antenne en anders 1tje achter de ruit. In ieder geval heeft

er op mijn dak geen gezeten, dus weet niet wat er nu origineel is :???:

Die van mij is ook antracietkleurig. Zie foto:

Foto-3X3DZAYT.jpg

heei ja ik wacht nog even heb net een huis gekocht dus me portemonnee is aardig leeg en wil hem volgend jaar helemaal restaureren en dan pak ik gelijk alles in 1 keer aan, maar alvast bedankt :D

dank je wel

de ramen zijn nu ook rondom een beetje getint en zijn nu aant kijken voor een 3 l 24v er in te doen.

dat ziet er mooi uit :thumb alleen jammer van het strakmaken van de spatbord naden en zijkant spoiler krijg je spijt van dat gaat gegarandeerd scheuren

@dwerg wrote:dank je wel

de ramen zijn nu ook rondom een beetje getint en zijn nu aant kijken voor een 3 l 24v er in te doen.

mooie auto dwerg is echt een hele verbetering ben benieuwd als geheel klaar is

lijkt wel een beetje op mijn manta

maar jij rijd toch in de vectra c met de in folie geplakte dak

succes met de verdere opbouw

mijne manta. het is ne cc berlinetta van 79. heb hem nog maar even, maar al wel verlaagd,velgen en motorkap verandert.

img20110913141021.jpg

img20110911091837.jpg

@Kermitkiller wrote:dat ziet er mooi uit :thumb alleen jammer van het strakmaken van de spatbord naden en zijkant spoiler krijg je spijt van dat gaat gegarandeerd scheuren

ja wou het ook proberen of het lukte we hebben die naat helemaal volgelast dus hopen dat het niet scheur maar we zullen zien en anders doen we het gewoon opnieuw :D

@Black Magic wrote:@dwerg wrote:dank je wel

mooie auto dwerg is echt een hele verbetering ben benieuwd als geheel klaar is

lijkt wel een beetje op mijn manta

maar jij rijd toch in de vectra c met de in folie geplakte dak

succes met de verdere opbouw

dank je wel..

ja klopt heb die vectra ook maar wou er iets bij hebben en toen vond ik deze in de garage van de buurvrouw. die stond er al 8 jaar zo bij :???:

Terug
Naar boven