origineel gepost door Destruction
Hier gaat binnenkort ook de Astra verruilt worden voor een Dieseltje. Ik rijd tussen de 25- en 32.000Km per jaar. Er zijn weken dat ik in 4 a 5 dagen 52L benzine er doorheen heb gejaagd.. En dan kun je weer 70 euro aftikken (nouja, ik tank als het lampje begint te branden.. Dan zit er meestal nog ongeveer 9liter in.. 43L erbij voor 60euro gemiddeld). Doe dat (minimaal) 4x per maand.. Idd, ouch.
Daarbij is mn Astra ook niet heel erg zuinig, al is dat voor een deel ook mijn eigen schuld

Spijtig, ik weet bijvoorbaat al dat ik de Astra ga missen als hij weg is.. Maar financieel is diesel beter. De F aanhouden is een mogelijkheid, maar dan zou hij bijna fulltime stilstaan.. Dat is zonde, omdat de auto verder nog in een heel goede staat is
Ik had een eigen berekening gemaakt, het omslagpunt etc werd er alleen nog niet echt duidelijker van.. Nu zie ik dat voor mijn situatie geld dat vanaf 12.000Km/jaar diesel al voordeliger word

Ik had dat 'iets' hoger ingeschat

Berekening gebaseerd op een Golf, 1.9TDI 90pk, 200Nm.. Chippie erin en het is leuk zat

Ik heb gewoon berekend wat de belasting en verzekering meer kosten, en daar tegenover gezet wat het scheelt aan brandstofkosten.. Besparing onder de streep zat dik op de 1500euro.. Die 1500 parkeer ik dan wel op de spaar
Blijft jammer van de F. Ik heb een heleboel auto's gehad, de Astra is niet de meest luxe of nieuwste auto.. Op 2 na de oudste zelfs

Maar ik heb een boel plezier van het ding gehad (en nogsteeds!), ben er best wijs mee, en stiekem zal het ook vervelend worden, om hem weg te zien rijden met zn nieuwe eigenaar...

Een vriend van me wil zn rijbewijs gaan halen.. Wellicht dat ik hem de Astra probeer aan te smeren.. Hij zal er iig voorzichtig mee zijn
TDI PD motoren zijn zuiniger als de 90pk TDI..
dat zijn de 105 - 115 - 130 en 150pk TDI's
Willem