• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wie weet wat voor onderdeel dit is

KadAstra-EF

Forumbewoner
Dag medeforummers,

Weten jullie wat dit voor onderdeel is ?

En wat doet hij ?

Ik vraag dit omdat dit ding bij mij wel eens los schiet van de kap waarin hij zit ! Ik hoop dat jullie mij duidelijkheid willen verschaffen.

In de Vraagbaak kan ik het niet vinden.

Groet, Rik

Hier de foto's:

dpw9dz.jpg

10r8dcj.jpg

2jfakqw.jpg

en dit onderdeel zit hier in:

2rrqiqu.jpg

en op deze foto's zit ie aan de achterkant aan een slangetje vast:

24w54s0.jpg

Bedankt !

Hij blijft ook zitten als de slangetjes er goed strak op zitten.

Dit vacuumklepje is voor de zomer / winter regeling.

Bij lagere inlaatlucht temperaturen zet ie de klep in de luchtfilterbak op warme lucht aanzuigen.

als deze er af gelaten word kan dat problemen geven bij zeer lage buitentemperaturen.

gewoon zo'n hele paddastoel halen op de sloop, ben je gelijk klaar.

Willem

Hij blijft ook zitten als de slangetjes er goed strak op zitten.

Dit vacuumklepje is voor de zomer / winter regeling.

Bij lagere inlaatlucht temperaturen zet ie de klep in de luchtfilterbak op warme lucht aanzuigen.

als deze er af gelaten word kan dat problemen geven bij zeer lage buitentemperaturen.

gewoon zo'n hele paddastoel halen op de sloop, ben je gelijk klaar.

Willem

[rquote=1919759&tid=146941&author=Fearless]Dat 1e vacuumslangetje ziet er ook niet helemaal lekker meer uit op dat bochtje.[/rquote]

Dat klopt, en daar kwam ik vanmiddag pas achter.

Dat ding op de bovenste foto's lag op het "gasklephuis" !!

Het gekke ervan is dat je het amper merkt tijdens het rijden.....

Groet, Rik

[rquote=1919759&tid=146941&author=Fearless]Dat 1e vacuumslangetje ziet er ook niet helemaal lekker meer uit op dat bochtje.[/rquote]

Dat klopt, en daar kwam ik vanmiddag pas achter.

Dat ding op de bovenste foto's lag op het "gasklephuis" !!

Het gekke ervan is dat je het amper merkt tijdens het rijden.....

Groet, Rik

ben blij dat je maar een kleine gasklep hebt, waar dat ding niet doorheen kan.

anders had je het wel gemerkt:jerry

ben blij dat je maar een kleine gasklep hebt, waar dat ding niet doorheen kan.

anders had je het wel gemerkt:jerry

naar ik weet zit daar een bi metaaltje in dat reageert op de temperatuur van de aangezogen lucht en die bedient dmv ondedruk een vacuumklepje ergens in het gasklephuis

naar ik weet zit daar een bi metaaltje in dat reageert op de temperatuur van de aangezogen lucht en die bedient dmv ondedruk een vacuumklepje ergens in het gasklephuis

[rquote=1919785&tid=146941&author=franswinterbans]naar ik weet zit daar een bi metaaltje in dat reageert op de temperatuur van de aangezogen lucht en die bedient dmv ondedruk een vacuumklepje ergens in het gasklephuis[/rquote]

Hmmm, dat zou kunnen ja.

Het slangetje komt inderdaad onder het gasklephuis uit:

eqz43s.jpg

Groet, Rik

[rquote=1919785&tid=146941&author=franswinterbans]naar ik weet zit daar een bi metaaltje in dat reageert op de temperatuur van de aangezogen lucht en die bedient dmv ondedruk een vacuumklepje ergens in het gasklephuis[/rquote]

Hmmm, dat zou kunnen ja.

Het slangetje komt inderdaad onder het gasklephuis uit:

eqz43s.jpg

Groet, Rik

klopt volgens mij helemaal,

Ik had een Pierburg carb op mijn eerste VW Golf zitten, zat precies hetzelfde onderdeel in.

Volgens mij kan je door te draaien aan dat metalen deel ook de afstelling beinvloeden

klopt volgens mij helemaal,

Ik had een Pierburg carb op mijn eerste VW Golf zitten, zat precies hetzelfde onderdeel in.

Volgens mij kan je door te draaien aan dat metalen deel ook de afstelling beinvloeden

Is voor de luchtfilterhuis te regelen op winter/zomer stand. Zit inderdaad een onderdruk/bi-metaaltje in.

Afijn, je kan 'm afdoppen of effe een goede op de sloop scoren :)

Terug
Naar boven