• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wie ziet het lek? (was: cilinderbussen?)

origineel gepost door Vinci

Mooi kleurtje die knoeivloeistof!:P

Hehe ja rood, g12+, laatste keer bij garage bijgevuld toen iemand met me de waterpomp vervangen heeft (eerste keer distributie loshalen wilde ik er toch wel iemand bij hebben die er wat van weet) mag gemengd worden met de groene en met de gele.

origineel gepost door mr-turbo

het lijkt of de achterste cilinder gelekt heeft naar het koelkanaal.

er moet een mooie goed zichtbare zilveren rand rond de cilinder zitten, daar waar de metalen dichtring heeft gezeten.

als er geen mooie volledig ronde afdrukking zit, heeft ie zeer waarschijnlijk daar gelekt

hier een soortgelijke situatie, waar je het wat duidelijker kan zien,

Het is weliswaar een ander soort pakking (multilayer staal met snijringen) maar het resultaat is hetzelfde..

komt van m'n turbomotor af, zodra de vuldruk boven de 1,5 bar ging, begon de temperatuur op te lopen

cometicmultilayerlekat8.jpg

bij mij zat het probleem in de arp tapeinden voor de cilinderkop :thumbdown

Kijk dat is wat duidelijker inderdaad. Ik hoor iedereen over ARP kopbouten, is dat nou aan te bevelen? Ik zag ze bij biesheuvel, 200 euro, daar stond ik wel van te kijken!

origineel gepost door wim-v6

origineel gepost door TheGeneral

De meeste vrachtwagen ook

Mijn MB truckje niet :jerry

bij haar zusje (Atego 1217L Om604LA4 motor / 4.2 4cilinder diesel motor) moest een ander block in omdat deze geen losse bussen had.

ow je zei de meeste haha..

Bij mijn vorige MB truck is wel een keer een Cilinder bus vervangen, was vastgelopen bij stationair achter een paardetram aan sukkelen....

had net een rit door europa achter de rug toen haha Bergen klimmen enzo, dan gebeurt dit bij geen belasting.

Willem

Willem

Dat was zeker een actros of niet?

Normaal kun je het ook aan de zuiger en kleppen zien, de cilinder die de koelvloeistof verbrand is dan flink schooner dan de overige 3, soms wel zo erg dat de bovenkant van de zuiger nieuw lijkt!!!!!!

origineel gepost door sw16v

Overdruk dop was die nog wel goed?

en de waterpomp, die al gecheckt?

Waterpomp heb ik vervangen, dacht eerst dat die lek was

Maarja, daarna had ik nog steeds dat ik steeds bij moest vullen, en als ik dan bubbeltjes zag bij gasgeven...

Afpersen ga ik laten doen, wil hem ook laten vlakken, of iniedergeval laten kijken of dat nodig is...

origineel gepost door Maartuh

Kijk dat is wat duidelijker inderdaad. Ik hoor iedereen over ARP kopbouten, is dat nou aan te bevelen? Ik zag ze bij biesheuvel, 200 euro, daar stond ik wel van te kijken!

200 euro??? :o Das wel heel erg asociaal duur.

ARP kopbouten 120 euro ex verzenden. en ex 10% toeslag erbij vanwege slechte dollar euro koers.

Klik: Flatlander IPP performance parts

gr Roger

Terug
Naar boven