• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wiel bijna kwijt!

Goed dat het nog goed is afgelopen.

Ja ik heb ook laatst iets gehoord over dat wielbouten express worden losgedraaid. Absurd gewoon, vernielen was niet meer leuk genoeg blijkbaar. Helaas dat dat soort figuren er zijn.

Maar je draait de wielbouten zelf altijd vast met een momentsleutel?

Dat is wel vervelend zeg, mij is het al 2 keer overkomen, ook moedwillig los gedraaid, en raad eens, beide keren links achter, erg laf dit soort actie's ik

Dat is wel vervelend zeg, mij is het al 2 keer overkomen, ook moedwillig los gedraaid, en raad eens, beide keren links achter, erg laf dit soort actie's ik

Ik denk niet dat de bouten moedwillig zijn losgedraaid. Er zit een kap over de bouten en de Vectra staat altijd in de garage wanneer hij niet wordt gebruikt.

En ja, de bouten zijn met de momentsleutel nagetrokken.

Mijn vermoeden is dat, nu de wielen eindelijk goed gecentreerd zitten, de bouten niet helemaal goed in de boutgaten hebben gezeten en zich los konden werken. Voordien had ik nogal last van trillingen, nu niet meer.

Ik denk niet dat de bouten moedwillig zijn losgedraaid. Er zit een kap over de bouten en de Vectra staat altijd in de garage wanneer hij niet wordt gebruikt.

En ja, de bouten zijn met de momentsleutel nagetrokken.

Mijn vermoeden is dat, nu de wielen eindelijk goed gecentreerd zitten, de bouten niet helemaal goed in de boutgaten hebben gezeten en zich los konden werken. Voordien had ik nogal last van trillingen, nu niet meer.

:O zow dat wil je niet meemaken dat die los was gegaan, ik ga nu ook maar eens voor de zekerheid de banden nalopen heb ook een lichte trilling in me stuur

:O zow dat wil je niet meemaken dat die los was gegaan, ik ga nu ook maar eens voor de zekerheid de banden nalopen heb ook een lichte trilling in me stuur

wat voor velgen heb je dan eigenlijk?

orginele ?

wat ook nog wel is kan is dat het roestig is tussen je wiel en wielnaaf.

gelukkig is het goed afgekomen

wat voor velgen heb je dan eigenlijk?

orginele ?

wat ook nog wel is kan is dat het roestig is tussen je wiel en wielnaaf.

gelukkig is het goed afgekomen

Ik heb het is mee gemaakt dat me wiel eraf rolde.. was wel niet op de snelweg maar toch da sta je lullig te kijken,.....stond ook nog op een platte brede drempel. Was nog met de astra G.

Peter god zij dank dat je niet op de snelweg zat.

Grt

Ik heb het is mee gemaakt dat me wiel eraf rolde.. was wel niet op de snelweg maar toch da sta je lullig te kijken,.....stond ook nog op een platte brede drempel. Was nog met de astra G.

Peter god zij dank dat je niet op de snelweg zat.

Grt

paar jaar gelede wielen laten balanceren gezellig een weekje met vakantie, kom je terug bijna thuis en bonken klappen trillen. kijken zit er nog maar 1bout voor de helft erin. links voor nog wel.

heb de garage een dag later opgebeld:fy1. dan wordt je echt boos als je dat mee maakt

paar jaar gelede wielen laten balanceren gezellig een weekje met vakantie, kom je terug bijna thuis en bonken klappen trillen. kijken zit er nog maar 1bout voor de helft erin. links voor nog wel.

heb de garage een dag later opgebeld:fy1. dan wordt je echt boos als je dat mee maakt

[rquote=1918865&tid=146505&author=grijsje]paar jaar gelede wielen laten balanceren gezellig een weekje met vakantie, kom je terug bijna thuis en bonken klappen trillen. kijken zit er nog maar 1bout voor de helft erin. links voor nog wel.

heb de garage een dag later opgebeld:fy1. dan wordt je echt boos als je dat mee maakt[/rquote]

Daar word je inderdaad niet vrolijk van :o

heb mijn wielen even nagekeken en die zitten muurvast nog steeds :)

[rquote=1918865&tid=146505&author=grijsje]paar jaar gelede wielen laten balanceren gezellig een weekje met vakantie, kom je terug bijna thuis en bonken klappen trillen. kijken zit er nog maar 1bout voor de helft erin. links voor nog wel.

heb de garage een dag later opgebeld:fy1. dan wordt je echt boos als je dat mee maakt[/rquote]

Daar word je inderdaad niet vrolijk van :o

heb mijn wielen even nagekeken en die zitten muurvast nog steeds :)

@yzf1kr wrote:Ik denk dat ze gewoon zijn vergeten een wiel na te trekken.

Zal echt niet de eerste keer zijn. Dat soort dingen worden meestal door stagiairs of hulpjes gedaan, en die kunnen vaak niet tot 4 tellen. :)

Nee hoor, ik was er namelijk zelf bij om te helpen. Ik weet 100% zeker dat ook rechtsvoor is nagetrokken door mijn monteuse.

Terug
Naar boven