• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wiellager achter blijft kapot gaan

Hoef ik alleen maar de kant te ontluchten waar ik de segmenten eraf heb gehad ?

En hoe moet het ?

De nippel los draaien , slangetje erop. En iemand laten pompen met het pedaal tot er geen lucht meer door het slangetje komt?

Wou het door kwikfit laten maken , maar ze hebben maandag pas tijd dus dat wordt al niks.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen :jerry

Heb het Haynes Corsa B boek maar daar staat alles in het engels dus is niet zo fijn :angel

rem ontluchten is peanuts.. kan je hier met zoeken makkelijk vinden. of anders ff googlen. je hoeft alleen de kant te doen waar je aan gewerkt hebt. hou het reservoir in de gaten want als je die leeg trekt moet je alles opnieuw ontluchten.

Ik vraag me af hoe er eigenlijk lucht in kan komen als ik geen enkele leiding oid los heb gehad?

Ik kwam wel met een remsegment tegen de remcilinder aan bij het monteren van de segmenten. Daardoor schoot aan èèn kant dat rubber dopje eraf. En lekte een beetje olie. Heb dat rubber dopje er weer gewoon opgeduwd. En er lekte (toen) niks meer uit.

Of kan daardoor al lucht in de leiding gekomen zijn?

Bedankt voor de hulp :wors

Als olie uit cilinder komt achter, tussen rubber ring van remcilinder, dan plaats maar nieuwe remcilinders.

Ik heb ook dat probleem gehad, na een tijdje gaan ze toch lekken.

Met lagers doe je denk ik toch wat fout.

Mijn naven waar lagers op zitten zien er ook niet meer uit, blauw en kleine beschadigingen.

Die kleine beschadigingen maken niets uit, want lager loopt niet op die naaf, hoeft alleen maar lagerring op zijn plaats te houden.

En voor ontluchten heb ik me een aperaat gekocht. Sluit je op compressor aan en gaat vanzelf.

Heb de remleidingen ontlucht en nu remt hij weer. Zelfs beter dan eerst :thumbup

Bedankt voor de hulp

Wat moest ik toch zonder het opelforum? ;)

@juruca wrote:uhhhhh

Wat is eigenlijk een blokkeerschijf ?? :???:

Dit ivm het afstellen van de kroonmoer...

Thx

Die ring tussen het lager en de kroonmoer.

Terug
Naar boven