• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wiellager achter vervangen, hels karwei of goed zelf te doen

Okay, het lager is binnen, ik ga maandag maar eens kijken of het me gaat lukken. Zijn er nog aanhaalmomenten of is het motto vast=vast?

Okay, het lager is binnen, ik ga maandag maar eens kijken of het me gaat lukken. Zijn er nog aanhaalmomenten of is het motto vast=vast?

volgens mij kun je niet alleen het lager vervangen, maar moet er een complete wielnaaf op, het lager is niet los te verkrijgen.

volgens mij kun je niet alleen het lager vervangen, maar moet er een complete wielnaaf op, het lager is niet los te verkrijgen.

@tonnie wrote:volgens mij kun je niet alleen het lager vervangen, maar moet er een complete wielnaaf op, het lager is niet los te verkrijgen.

Dat klopt Tonnie, heb al even geinformeerd bij Keulen kost zo'n 270 euro alleen de complete set... :cry

@tonnie wrote:volgens mij kun je niet alleen het lager vervangen, maar moet er een complete wielnaaf op, het lager is niet los te verkrijgen.

Dat klopt Tonnie, heb al even geinformeerd bij Keulen kost zo'n 270 euro alleen de complete set... :cry

Tjonge jonge, er zit wel er veel verschil in qua prijs. Ga morgen nog eens wat rond snuffelen.

Iemand nog ervaring met het wisselen van deze lagers? Wat moet er allemaal los?

Ja Maarten maar Keulen is ook niet de goedkoopste en zeker niet de plezierigste :hmmz , je zou Emko in Heijen nog kunnen proberen, maar het beste is gewoon online bestellen, is vaak toch goedkoper.

Tjonge jonge, er zit wel er veel verschil in qua prijs. Ga morgen nog eens wat rond snuffelen.

Iemand nog ervaring met het wisselen van deze lagers? Wat moet er allemaal los?

Ja Maarten maar Keulen is ook niet de goedkoopste en zeker niet de plezierigste :hmmz , je zou Emko in Heijen nog kunnen proberen, maar het beste is gewoon online bestellen, is vaak toch goedkoper.

ik kon hem de volgende dag ophalen is 5 minuten rijden, paste goed!

je moet de remklauw en schijf eraf halen en bij mij zat ie dan aan de achterkant vast gebout.

stekker eraf en toen kon ik de hele naaf eruit halen.

Erwin

Terug
Naar boven