robert_corsa
Woont hier bijna
hallo,
ik zit met een lastig probleem:
heb de wielrandjes van de corsa afgehaald. ben namelijk bezig met de roest opzoeken, behandelen en geheel tectyleren van de bodem en wielkasten.
nu zijn er een aantal bevestigingspunten van de wielranden kapot.
kan wel naar de sloop toe gaan, maar die zijn of geheel dof, of zijn ook kapot.
dus ik dacht aan nieuwe bestellen. maar dan zit ik met het probleem dat mijn voor en achterbumper heel erg van kleur afwijken. de nieuwe wielranden zullen dan natuurlijk heel mooi zwart zijn.
nu dacht ik aan spuiten. wielrandjes en de randen van de voor en achterbumper.
alleen zit daar een sturctuur in. is dit er eenvoudig uit te krijgen? lees veel over spuitplamuur, maar blijft dit na meerdere jaren nog netjes zitten?
ook ben ik toch wel wat roest tegen gekomen op mijn corsa b uit 99.
-wielkasten achter. helemaal onderin tegen de kokerbalk. hier zit een rubber dopje. daarachter roest het.
ook zijn de wielkastrandjes bewerkt met een soort kit. dit stond bij mij deels open, dus hier achter zit ook roest.
-achter de kokerbalken, tegen de wielkasten aan zit ook roest.
deze plekken zullen wel meerdere corsa's hebben.
het is allemaal wel oppervlakkig. en dus zeker nog niet door.
voor de rest is alles nog perfect. al zal het erg opknappen, want je kunt toch wel goed zien dat de tectiel in de wielkasten achter goed aan het slijten is.
zal van het weekend wel foto's posten
ik zit met een lastig probleem:
heb de wielrandjes van de corsa afgehaald. ben namelijk bezig met de roest opzoeken, behandelen en geheel tectyleren van de bodem en wielkasten.
nu zijn er een aantal bevestigingspunten van de wielranden kapot.
kan wel naar de sloop toe gaan, maar die zijn of geheel dof, of zijn ook kapot.
dus ik dacht aan nieuwe bestellen. maar dan zit ik met het probleem dat mijn voor en achterbumper heel erg van kleur afwijken. de nieuwe wielranden zullen dan natuurlijk heel mooi zwart zijn.
nu dacht ik aan spuiten. wielrandjes en de randen van de voor en achterbumper.
alleen zit daar een sturctuur in. is dit er eenvoudig uit te krijgen? lees veel over spuitplamuur, maar blijft dit na meerdere jaren nog netjes zitten?
ook ben ik toch wel wat roest tegen gekomen op mijn corsa b uit 99.
-wielkasten achter. helemaal onderin tegen de kokerbalk. hier zit een rubber dopje. daarachter roest het.
ook zijn de wielkastrandjes bewerkt met een soort kit. dit stond bij mij deels open, dus hier achter zit ook roest.
-achter de kokerbalken, tegen de wielkasten aan zit ook roest.
deze plekken zullen wel meerdere corsa's hebben.
het is allemaal wel oppervlakkig. en dus zeker nog niet door.
voor de rest is alles nog perfect. al zal het erg opknappen, want je kunt toch wel goed zien dat de tectiel in de wielkasten achter goed aan het slijten is.
zal van het weekend wel foto's posten