• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wijzers van de km./toeren/tankmeter doen gek bij het starten

brian1987

Post weinig
hoi ik zal me even voorstelle ik ben brian,ik heb een opel astra g 2.0 dti bj 2002 met 186.000 km hatchback..

me wijzers van me km. en toeren en tank meter doen gek als ik mijn auto start 's ochtends dan hoorik een stroomgeluidje en dan gaan de teller even naar boven en helemaal naar beneden daar blijven ze even hangen en dan gaan ze weer normaal heel apart misschien dat iemand mij kan helpen

oke zou dit er misschien mee te maken kunnen hebben iik heb sinds een tijdje als ik mijn auto uitzet hoor ik volgens mij de dynamo nog even doorlopen net of iets aanloopt, klinkt iig niet goed

Zolang je accu bijlaad en je niet teveel stroom trekt nog lang. Even luisteren kijken en meten wat de laadspanning op de accu is.

Ja hij laad gewoon goed bij ja, Ik heb wel een audio installatie in mijn auto zitten,

Hoe kan ik meten wat de laadspanning is van me accu? Mvg brian

Accu minder aan het worden inderdaad, is een normaal verschijnsel.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Ik heb het best een lange tijd en niet altijd het is soms wel altijd in de ochtend en wanneer het koud is geweest.. Zou het ook alleen me dynamo kunnen zijn? Aangezien ik daar Eem geluid vandaan hoor komen als ik mijn motor uitzet nog zo een 2seconde net of iets aanloopt

Waar het om draait is de stroom die hij kan leveren. Kijk even wat de oude accu leverde aan Ah. Zo lang die evenveel of groter is, is het een geschikte accu.

Voor jouw auto is 70 Ah gebruikelijk.

Terug
Naar boven