• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wil het nu eindelijk eens weten

robert_corsa

Post veel
Er was nog niet lang geleden een topic over mijn vraag gemaakt, maar stel hem toch omdat ik van andere mensen weer andere dingen hoor en ik er nu niets meer van snap.

ik rij een corsa 1.2, en stel dat ik er een 1.6 16v gsi blok n wil hebben. krijg je dat goed gekeurd? en wat gebeurd er als je aangehouden wordt? is het veranderen van je moter risicoloos?

Ik zou wel wat sneller willen, maar dr zijn hier zovaak controlles enzo, wil nu wel eens weten of het kan of niet.

gr, robert

Als de auto van VOOR '98 is is ie zo te keuren bij GOEDE inbouw.

NA '97 is het volledige keuring.

Willem

origineel gepost door wim-v6

Als de auto van VOOR '98 is is ie zo te keuren bij GOEDE inbouw.

NA '97 is het volledige keuring.

Willem

Er is toch een typegoedkeuring voor de gsi motor?

gewoon alles omzetten,uitlaat,remmen enzv enzv komt alles goed

en wat kost het nou precies ik hoorde verhalen over meer als 1000 euro en ik hoorde laatst een verhaal dat het maar 40 euro kost ofzo?

keuren kost idd maar 45 euro ofzo, omdat er al typegoedkeuring op zit, verder weet ik fijne er ook niet van, blok inbouwen kan je zoveel geld kwijt als je zelf wil,

gereviseerd blok ingebouwd door vakman

gereviseerd blok zelf inbouwen

blok kopen en inbouwen door vakman

motorruimte erbij spuiten?

cleanen van motorruimte etc etc etc

Let wel,

het is mogelijk dat de regels na januari iets aangescherpt worden..

Misschien ook alleen de prijs daar zijn ze het bij de RDW nog niet duidelijk over.

Tot januari verandert er niets maar daarna bestaat de kans dat de keuringen wel zwaarder worden cq de prijzen iets aangepast worden...

Dit is uit betrouwbare bron, van iemand die bij de RDW werkt.....

Doe er nu nog je voordeel mee..

origineel gepost door wim-v6

Aslasten schijnt een probleem te wezen met de Corsa-B

Willem

klopt maar met wat handigheid kunnen we de aslasten toch een beetje verminderen dacht ik zo!

En wat weegt een c20let nu meer als een 3.0 v6?

Dus mij lijkt moet te doen zijn

woon bij je in de buurt en heb nooit last van controles.

1.6 16v schiet nog niet opking:meteen 2.0 16v er in en dan wil je niks anders meer

origineel gepost door Lex

woon bij je in de buurt en heb nooit last van controles.

1.6 16v schiet nog niet opking:meteen 2.0 16v er in en dan wil je niks anders meer

ik ben in anderhalf jaar tijd al tig keer aangehouden. heerhugowaard, 3 keer hoornseweg, 2 keer bij huysmolen, 2 keer in wognum en 1 keer in hoogwoud. allemaal snelheidscontrolles, en elke keer ging ik niet te hard, maar werd toch angehouden:P

zet jij er ff een 2.0 in dan? ik kan het niet:P

heb je pica van je auto?

origineel gepost door cabriobully

dus ik zou zeggen X30XE erin lepelen!!!!

haha, doe ik wel ff, aan de spulle kan ik wel komen als ik weet wat ik nodig heb, en ruimte heb ik geneog om te sluitelen, alleen he ik er totaal geen kaas van gegeten:P

Terug
Naar boven