• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wim's C-Ascona's: 03-02-14: Delco ontsteking vervangen

27MC erin gezet:

SAM_0385.jpg

SAM_0386.jpg

SAM_0383.jpg

wat foto's met sneeuw:

SAM_0379.jpg

SAM_0380.jpg

SAM_0381.jpg

SAM_0374.jpg

Willem

Zeker niet, er is wel gebakken aan de linkerdorpel, maargoed, dat mag de pret niet drukken, ze kunnen niet allemaal zo goed zijn als mijn kreukelhok.

in de uitlaatgassen ruik je wel iets olieverbranding, maar dat mag geen naam hebben (al verbruik de 16SV nagenoeg geen olie (nu dik 7000km verder, en staat nog op max))

Willem

Mooie car weer Willem, ze worden wel steeds schaarser, dus ik zou hem maar houden in plaats van tijdelijk, Had je me PM nog gelezen over het ruilen van die tellerbak

Jup had ik gelezen, alleen even kijken hoe we dat gaan doen.

en hij blijft in de familie, dus hij blijft bij ons.

zolang het deze goed door de APK kan, zal deze wel blijven rijden.

Willem

Leuke wagen,Willem.

Nu nog een C1.... :jerry

Vaak voorkomend probleem die achterklep gasveren.

Wat zijn de plannen met de wagen?

plannen, ja kijken of de gasveren van mijn Vec Caravan erop passen (theoretisch zou het moeten passen)

de gasveren van de C3 zijn ook dood.

> Wat hebben we er al aan gedaan:

- Motorkap lampje erin gemaakt

- VW 99. relais geplaatst

- de imitatie lichtzoemer vervangen voor een originele

- Deursloten gesmeerd (bijde achterdeuren kwamen je weer tegemoet bij het sluiten, was ook bij mijn C3)

- Vacuum slangetjes geopereerd op de de Varajet carburatuer, rijdt al een stuk beter.

> Plannen:

- Dubbelpolig in de knippers voor (stads en knipper in een net als bij de C3

- toerenteller paneeltje erin

- 27MC erin

- opzoek naar een setje knappe achterlichten, er zit een gaatje in de linker refelctor, en dat is nu dus een Zwembad

- Dashboardkast lampje erin maken

- Kofferbaklampje erin maken (zit er gewoon niet in, een zwart afdekkapje zit er in) (mijn C3 had dus meer opties dan verwacht)

- De Nodige dashboard lampjes vervangen, tis el erg donker, zo werkt de lichtschalaar verlichting niet, het afbeedling lampje van de mistachterlicht doet het niet.

- Kachelmotorvervangen, deze heeft veel speling, dat is knap hoorbaar, ook na GOED smeren

- als we er een kunnen vinden, een Sleurknobbel plaatsen

- een beetje onderhoud verder

Willem

een losse, nu nog.

Komt een vaste in.

en de C3 zit ie er al in, heb ik gister in het topic van de Ascona-C3 erbij geplaatst incluis foto's

Willem

Kijk,goed bezig. :thumb

Heb mijn gasveren in Duitsland besteld.

Gelijk de spoiler uitvoering genomen.Moet hem nu een goeie duw meegeven. :lol:

Mocht je nog een schakelaar voor je dashboard kastje zoeken,volgens mij heb ik dr nog wel 1 in de plus.

Waar heb je de kachelmotor mee gesmeerd?

de gasveren van een e kadett hatch passen ook perfect erop ! heb ik ook gedaan omdat ik ze had liggen en houd die enorme klep goed omhoog

Probleem met de gasveren is opgelost, door 2 gasveren van een Renault 19 te plaatsen van de sloop af.

je hoeft het kleppie een klein stukje op te lichten, de rest gaat nu vanzelf.

Willem

Terug
Naar boven