• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wim's C-Ascona's: 03-02-14: Delco ontsteking vervangen

@joop1970 wrote:gasveren slap?

Komt dat interieur in jouw vectra?

Nu niet meer..

Gasveren geplaatst van een Skoda Felicia, klein stukje opliften, de rest gaat vanzelf..

Willem

dat gedoe met die gasveren heb ik niet met een sedan gelukkig,daar gaat het anders!

Jaar of wat geleden fijn aan het rijden,ineens een gigantische klap,dus gelijk de auto aan de kant gezet,eronder kijken,overal even voelen,niks kunnen vinden,dus weer (voorzichtig ) doorgereden,met het plan om m toch even op de brug te zetten om te kijken,het zat me niet lekker.

Thuis aangekomen even het cd wisselaar magazijn uit de kofferbak pakken,dus achterklep open,en die dondert net zo hard weer dicht.Bleek de torsieveer geknapt te zijn,dat was dus die rotklap,vergeet ik nooit meer! :mrgreen:

@asconahobbyist wrote:dat gedoe met die gasveren heb ik niet met een sedan gelukkig,daar gaat het anders!

Jaar of wat geleden fijn aan het rijden,ineens een gigantische klap,dus gelijk de auto aan de kant gezet,eronder kijken,overal even voelen,niks kunnen vinden,dus weer (voorzichtig ) doorgereden,met het plan om m toch even op de brug te zetten om te kijken,het zat me niet lekker.

Thuis aangekomen even het cd wisselaar magazijn uit de kofferbak pakken,dus achterklep open,en die dondert net zo hard weer dicht.Bleek de torsieveer geknapt te zijn,dat was dus die rotklap,vergeet ik nooit meer! :mrgreen:

Mag ik hier even op inhaken ?

Zoals jullie wel weten heb ik een spoiler op mn achterklep zitten van mn F.

Nu is die spoiler letterlijk van zware kwaliteit waardoor de gasveren van mn F de achterklep NET NIET omhoog kan houden.

Weten jullie wat een betere gasveren zijn ?

Ik lees hier nu Renault19 en zelfs een E Kadett, zou dat wat zijn voor mij ?

Rik :)

das vaag dan,want ik heb een Astra F Sportive uit 94 gehad,met dezelfde spoiler als jij hebt,en dat ging goed,zijn jouw veren niet wat slap geworden door de leeftijd??

Wellicht kan je wat met veren van een Vectra A of B hatchback,aangezien die een veel grotere klep heeft.

@asconahobbyist wrote:das vaag dan,want ik heb een Astra F Sportive uit 94 gehad,met dezelfde spoiler als jij hebt,en dat ging goed,zijn jouw veren niet wat slap geworden door de leeftijd??

Wellicht kan je wat met veren van een Vectra A of B hatchback,aangezien die een veel grotere klep heeft.

Hmmm, dat zou heel goed kunnen ja, dat het de leeftijd is.

Gasveren van een Vectra A of B kan een goede optie zijn.

Ik zet het op mn klusjeslijst :)

Rik :)

Verven voor een Astra-GSi.

Let op, Veren van de Vectra-B HB zijn een end korter als die van de Astra-F, zijn zelfs korter als die van den Ascona-C HB, dat was voor mij het probleem, de veren dan bijna ALLE opels waren TE LANG, die van de Vectra-HB voor het mooie te kort..

dan maar zoeken..

lengte van je eigen veren kan je vinden op het internet.

Trouwens wel Cool, Mijn gasveren van de Skoda zijn nog uit de tijd dat er geen VAG logo's op de Skoda delen staan, staat netjes een Skoda logo op:

ffa52abba035685be6cdce424ba2ea98.jpg

Willem

Een of andere grapjas heeft bijde toppics samengevoegd, terwijl het om 2 versheliilende voertuigen gaat, waarvan een straks niet meer van mezelf...

Update: 26-01-2013:

Effe een Dagje op de sloop lopen klooien.. en pardoes een grijze C3 sedan getroffen

die hebben we even ontdaan van de volgende onderdelen:

> Motorkap

- Zit nu op de C3, is iets donkerder, maar is samen met de gril een mooier gezicht als die klep in de primer

> Achterlichten

- Zit er nu een van in de C3 andere gaan we eerst aanpassen voor dubbel achterlicht

> Diversen Plasticwerk van het dash

- in de C3 had ik per ongeluk gesloopt, met het eruit proberen te krijgen van mijn radio welke echt niet wou :swear :swear

> Klokje met witte wijzers

- in de C3 gezet, hier zat bij aanschaf een C1 klok in met Oranje wijzers, nieuwe klokje gelijk van vers lampje voorzien, kan m nu ook goed aflezen in het donker

> Schakelaars en lamphoudertjes Dashboard

- je kan ze maar hebben

> Gril

- in de C3 gezet, kleurt goed bij de motorkap, deze is iets donkerder als de auto

> Rechter buitenspiegel

- op de C3 gezet, Mijne trilde naar beneden met rijden, en kon niet meer met de hendel versteld worden

> Kachelmotor

- Deze komt in de C2, die maakt een klere herrie omdat de lagers eruit liggen

> Stalen oliedop

- gewoon omdat deze er nieuw niet meer zijn met de orignele Opel teksten erop.

Ik zal morgen even Foto's maken van de Ontwikkelingen met bijde Ascona's

Willem

Dat is zo heerlijk als je zo'n Ascona daar treft, dan is het net een snoepwinkel, je wil de auto wel helemaal meenemen, want dan kom je thuis en dan denk je dat had ook nog mee gemoeten, HEERLIJK die Ascona word weer zo als deze de 1e dag uit de fabriek rolde, succes met inbouwen en foto's zijn hartstikke welkom.

Hij zal zeker niet nieuwe worden, maar wel weer een leuke auto...

helaas was de teller al Compleet vernield!!! anders had ik die ook wel meegenomen.

maar heb nu weer een heel dashboard, een motorkap met Verf in plaats van primer, is wel iets donkerder, maar door de bijbehorende gril valt het niet heel erg op, rechter spiegel werkt weer naar behoren, heb geen barst meer in het linker achterlicht, en heb straks weer knippers voor met alle hoeken eraan

voor de C2 heb ik dan strakkies gelijk witte knippers, en C3 gril.

heb nu ook weer een klokje met witte wijzers erin..

denk dat inderdaad van de week nog effe terug gaat inderdaad, wat motordelen halen van de 16SV..

Willem

Dat is mooi werk, Zou je voor mijn , als deze nog heel is, het complete midden rooster waar de buis op geschoven zit met die 2 roosters erin eruit willen halen, wil er gerust wel wat voor betalen, want bij mijn komt er nu onwijs koude lucht uit, had er al schuim in gedaan maar het komt er nog door heen.

Ik heb mijn roosters, alleen moet je deze even lijmen op het radio frame..

links onderin is ie gebroken

Maar je kan m ook even demonteren en dan schuim op de klepjes plakken, had ik ook bij mijn kadett gedaan.

Van mijn Ascona zijn ze nog luchtdicht als je ze dichtdraait.

Koude lucht is normaal uit de middenroosters.

De Middenroosters van de Ascona van de sloop zitten nu in mijn Auto.

Willem

Okeé jammer Willem dan gaat het over, probeer ik het schuim er wel omheen te friemelen maar dit is zo een fijn randje waar dit in moet,maar ik ga het eerst proberen, Bedankt nog voor je reactie.

Kan wel eens kijken als ik voor de teller langskom of je wat hebt aan mijn roosters..

Ze lijken los in het huis te zitten.

Willem

Ziet er mooi uit Willem, dat van die binnenverlichting heb ik ook last van dat deze zakt, zach touwens op het forum ook een met 2 leeslampjes erin. Maar over de roosters terug te komen die kan je er inderdaad uit halen maar de klepjes niet en die laten juist die ijskoude lucht door, maar de Ascona heb ik niet bij me huis adres staan, dus we kunnen niets proberen helaas.

haha, Ja Arjan, Jouw auto stond met die dikke Blerpijp:

27-01-2013192.jpg

Op de Brug:

27-01-2013127-1.jpg

voor een nieuwe:

27-01-2013153.jpg

en ook gelijk verse wielrandjes gemonteerd:

27-01-2013189.jpg

Willem

Loopt weer keurig 't Corsa'tje. geen bijgeluiden meer vanachter de distrikap, blijf het een lief karretje vinden haha...

- Beetje jammer van het overleden koffie apparaat.

@ Linfiel: Binnenlicht vast hangen, mocht ie niet goed blijven plakken

Arjan, Erick(deze rijdt in mijn 2e Ascona in het rond) en ik zijn aan het prutsen geweest: (heb er geen foto's van helaas)

- ik heb even in mijn onderdelen archief lopen graven omdat ik ineens iets bedacht namelijk, dat er metalen klemmetjes op bepaalde binnenlichten zaten

- Deze hebben we met wat zagen en snijden op het Oldskool Kadett / Ascona leeslampen binnenlicht gemonteerd

- Ik moest nu knap mijn Best doen om dit lamp in het plafond te drukken, dus die komt niet meer naar beneden.

Deze Oldskool kadett-E / Ascona-C / Record-E / Monza-B / Senator-C binnenlicht heeft trouwens een ingebouwde vertrager,

Dat wil zeggen dat deze een 15 a 20 seconden blijft branden na het sluiten van de deur, tenzij je het Contact aan hebt, dan gaat ie gelijk uit bij het sluiten van de deur

(als de leeslichten zijn aangesloten zoals het hoort, dan werkt dit gewoon perfect)

- Bij mijn bijde Ascona's is alles vrijwel voorbereid, overal hangen bijna stekkers voor.

voorbekabeld zijn:

- leeslichten (alleen een Constante massa aanleggen)

- Dashboard kast verlichting

- toerenteller (klein draadje van bobine naar stekker ernaast) (geld niet voor de diesels)

- Mistlampen voor, stekker voor de schakelaar hangt er gewoon, kijken of deze voor er ook hangen, heb ik weer een klusje erbij (lampje in de schakelaar werkt in ieder geval)

- Achterruitenwisser bij de hendel (moet alleen kijken tot waar deze is voorbereid) stekker achterruitensproeierpomp heb ik wel al gevonden.

Willem

Terug
Naar boven