• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

winterbanden astra g? past niet na verlagen welke maat help?

Tallie_GTI

Post weleens wat
ik rij dagelijks op mijn opc velgen 205 40 17 zijn 7.5j en geloof et 47 of 49

vorig jaa had ik mijn auto nog niet verlaagd en reed ik gewoon op mijn winterbanden , maar mijn vriend zette ze er gister onder past het niet :shock:

maten zijn 195 65 15 7j en et 38 ?

iemand een idee welke maat ik het beste kan nemen? van velg en van band?

zonder mijn schroefset omhoog te doen

andere Velgen zoeken, opel levert 15inch 5gaats staal als Et49 ET43 ET39 en ET33

je kan dan alleen de ET43 en ET49 onder je auto kwijt..

Willem

Ik heb zelf ook een Astra vijfgaats met origineel ET49.

Er hangen bij mij stalen winterbanden met ET35 (originele GM-velgen) onder en dat past prima.

Hoe het zit met de verlaging weet ik niet.

Ow, dat wist ik niet. Andere wielkuipen?

Wat ik vooral bedoelde dat je lijstje niet compleet is, GM levert dus ook nog 15" staal ET35

De hele vorm is anders achter..

Ik weet alleen niet op welke auto dat standaard was dan:

ET49:

Astra-G / Vectra-B

ET43:

Astra-G / Zafira-A / Corsa-C

ET39:

Astra-H / Zafira-B

ET33:

Omega-B

Willem

okay , ik heb ze er wel onder gehad toen hij niet verlaagd was en dat paste wel gewoon

achter is niet eens het probleem , het is voor :shock:

En wat past er niet dan? Kan hij niet helemaal over de naaf heen? Of past het wiel gewoon niet op de naaf onder de wielrand?

Wim, mijn wintervelgen lagen eerder onder een Astra H station en die waren aangeraden aan de vorige eigenaar door de VOD. Waar ze officieel onder horen, weet ik niet. Plaatje bij het praatje:

foto8.jpg

Onder een H waarschijnlijk, die heeft voor de meeste LM velgen ET37 namelijk..

en ET 35 is zeker aan de krappe kant met een Verlaagde G.

nee niet in het plastic , de velgen passen eronder als hij staat , hij stuurt ook maar als je te diep in stuurt of ergens af of op wil gaat het fout , er is daardoor gister een gedeelte van mijn spatbord omgebogen :(

ET35 met 195/65R15 op een Coupé past precies. Alleen niet te hard over drempels inderdaad, maar de wielkuipen staan wel prachtig gevuld zo.

Je zegt het zelf al, Past Precies alleen niet te hard over drempels, dusss het past precies NIET!!!

het loopt aan.

als je verlaagd word dat alleen maar erger....

Voorzijde is voor iedere astra gelijk, ook Coupe en OPC

Willem

Als ik hard over een drempel gaat, loopt het niet aan bij mij in de wielkuip (ongeveer 5 mm speling). Maar mijn auto zit regelmatig compleet onder de modder en die kluiten worden wel geraakt en dat wil ik voorkomen, want die vliegen dan alle kanten op en beschadigen de lak. Het past dus eigenlijk precies als de auto schoon is ;)

@ topicstarter, je zult moeten kiezen voor velgen met een hogere ET-waarde. Mogelijk helpen plattere banden ook?

het past dus idd niet , ik kan namelijk mijn spatbord laten spuiten :???:

wat is het beste , alleen et ? of ook hoogte of breedte van de band?

klopt, ET38 en ET49 scheelt nogal een stukkie...

ET49 zou het probleem oplossen, en de meesten stalen velgen die je vind zijn ET49

Willem

Toen ik m'n winterbanden ben gaan halen, heb ik er bij de verkoper eentje omgehangen (werd zelfs geholpen) om te passen. Zou je zelf ook even moeten doen. Paar keer inveren enzo, even goed controleren of dat wel gaat passen.

Terug
Naar boven