• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Winterbanden Astra G.

idd marktplaats afsneupen . Ik heb mijn set ook van marktplaats . set erg nette stalen velgen met vredestein snowtrac 2 winterbanden met 7 mm profiel voor 160 euro ;) ;)

Ik zou alleen niet te lang wachten met zoeken , want ze worden naar mate de winter dichterbij komt weer steeds duurder ;) ;)

Ik heb mijn set midden in de zomer gekocht en werd door mijn zwager voor gek verklaard , maar nu heeft hij precies zo'n set als mij gekocht en hij kon al niks meer vinden onder de 200 euro , dus ja dan maar gek denk ik dan hahaha

Winterbanden moet je zo klein mogelijk kopen, dus liever 15" dan 17" omdat je een zo smal mogelijk profiel wil hebben.

Onder jou Astra G (1.6 dus 4 gaats) moet je dan of voor 15"of voor 16" kiezen.

Winterbanden moet je zo klein mogelijk kopen, dus liever 15" dan 17" omdat je een zo smal mogelijk profiel wil hebben.

Onder jou Astra G (1.6 dus 4 gaats) moet je dan of voor 15"of voor 16" kiezen.

@Astra16VClub wrote:Goed dat je er nu al aan denkt om winterbanden te bestellen. Nu kan het nog voor weinig, en weet je zeker dat je ze op tijd binnen krijgt.

Ik heb zelf gisteren een setje aluminium velgen + Dunlop Winter sport 3D (best getest ANWB 2010) gekocht op http://www.autobandenmarkt.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor €650. Dit bedrijf is gevestigd in Duitsland en is vaak veel goedkoper dan een bandenboer in Nederland. Ze worden gewoon met de post verstuurd, en je kan zelfs kiezen om ze bij een garage te laten afleveren die partner ervan zijn.

Lees ook wat testjes door, bijvoorbeeld:

http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/tests/bandentest/winterbandentest-2010/wb2010-185-65-r15-t.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Zo zie je maar dat veel banden even duur zijn, maar verschillend presteren.

Ik heb dezelfde set winterbanden op stalen velgen besteld bij Profile Tyre Center en ben toch echt 70euro goedkoper uit (incl. Montage, balanceren, opslag, etc.). Dus goedkoper dan de bandenboer is niet helemaal waar :D

Volgende week worden ze gemonteerd.

@Astra16VClub wrote:Goed dat je er nu al aan denkt om winterbanden te bestellen. Nu kan het nog voor weinig, en weet je zeker dat je ze op tijd binnen krijgt.

Ik heb zelf gisteren een setje aluminium velgen + Dunlop Winter sport 3D (best getest ANWB 2010) gekocht op http://www.autobandenmarkt.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor €650. Dit bedrijf is gevestigd in Duitsland en is vaak veel goedkoper dan een bandenboer in Nederland. Ze worden gewoon met de post verstuurd, en je kan zelfs kiezen om ze bij een garage te laten afleveren die partner ervan zijn.

Lees ook wat testjes door, bijvoorbeeld:

http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/tests/bandentest/winterbandentest-2010/wb2010-185-65-r15-t.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Zo zie je maar dat veel banden even duur zijn, maar verschillend presteren.

Ik heb dezelfde set winterbanden op stalen velgen besteld bij Profile Tyre Center en ben toch echt 70euro goedkoper uit (incl. Montage, balanceren, opslag, etc.). Dus goedkoper dan de bandenboer is niet helemaal waar :D

Volgende week worden ze gemonteerd.

@Astra16VClub wrote:Maar stalen velgen zijn goedkoper dan licht metalen velgen ;)

Is volgende week niet al een beetje vroeg?

Touché :D

En we zullen zien. Zoals aangegeven wissel ik bij de bandenboer en ergens in hun drukke schema hadden ze deze datum bepaald, dus...

En ze kunnen er maar vast onder liggen, alleen hoop ik dan niet op 22 graden zoals afgelopen week, anders slijten ze wel meteen hard. Zolang de minima onder de 7graden blijft is het goed, en als ik de langetermijnsverwachtingen bekijk komt dat wel in orde ;)

@Astra16VClub wrote:Maar stalen velgen zijn goedkoper dan licht metalen velgen ;)

Is volgende week niet al een beetje vroeg?

Touché :D

En we zullen zien. Zoals aangegeven wissel ik bij de bandenboer en ergens in hun drukke schema hadden ze deze datum bepaald, dus...

En ze kunnen er maar vast onder liggen, alleen hoop ik dan niet op 22 graden zoals afgelopen week, anders slijten ze wel meteen hard. Zolang de minima onder de 7graden blijft is het goed, en als ik de langetermijnsverwachtingen bekijk komt dat wel in orde ;)

en daarom wissel ik ze hier lekker thuis in mijn eigen garage , dan kan ik het tenminste doen wanneer het mij uit komt en wanneer het nodig is .

deze week bij de action een velgenboompje gekocht voor 8 euro , dus zomerbandjes worden ook netjes opgeslagen .

en daarom wissel ik ze hier lekker thuis in mijn eigen garage , dan kan ik het tenminste doen wanneer het mij uit komt en wanneer het nodig is .

deze week bij de action een velgenboompje gekocht voor 8 euro , dus zomerbandjes worden ook netjes opgeslagen .

Terug
Naar boven