• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Winterbanden Astra H OPC

Hallo,

Ik heb een set 15 inch winterbanden inc. velgen gekocht voor mijn Astra H OPC1, maar de orginele 15 inch stalen velgen passen niet op mijn auto. Weet iemand misschien hier een oplossing voor? zonder dat ik mijn winterbanden weer moet verkopen.

En het is zeker ook niet mogelijk om een set niet orginele velgen erop te zetten ( misschien zijn deze net iets anders aan de binnenkant, zodat het wel kan)

En het is zeker ook niet mogelijk om een set niet orginele velgen erop te zetten ( misschien zijn deze net iets anders aan de binnenkant, zodat het wel kan)

@wim-v6 wrote:Die is er helaas niet.

16inch is de minimale maat dacht ik.

Willem

16 inch past ook niet, ofja je krijgt hem er wel op, maar dan kan het wiel niet meer rond draaien ;)

Dus je zit toch al op 17 inch winterbanden

@wim-v6 wrote:Die is er helaas niet.

16inch is de minimale maat dacht ik.

Willem

16 inch past ook niet, ofja je krijgt hem er wel op, maar dan kan het wiel niet meer rond draaien ;)

Dus je zit toch al op 17 inch winterbanden

16 inch moet toch passen volgens mij hoor, passen op een B OPC ook. Heb op mijn G OPC turbo ook 16" stalen velgen met winterbanden.

16 inch moet toch passen volgens mij hoor, passen op een B OPC ook. Heb op mijn G OPC turbo ook 16" stalen velgen met winterbanden.

Op een Astra H OPC past 16 inch dacht ik niet. Je hebt hier minimaal 17 inch voor nodig. Dit in verband met de 322mm schijven die erop zitten. Met 308mm (wat ik op mijn Corsa heb) heb je al minimaal 16 inch nodig.

Op een Astra H OPC past 16 inch dacht ik niet. Je hebt hier minimaal 17 inch voor nodig. Dit in verband met de 322mm schijven die erop zitten. Met 308mm (wat ik op mijn Corsa heb) heb je al minimaal 16 inch nodig.

Ik heb vorig jaar 16 inch stalen velgen met winterbanden geprobeerd (van een vectra 2.8 V6 turbo) ik kreeg ze er wel op, maar het wiel kon niet rond draaien. (had ze wel niet helemaal vast durven draaien)

@chrisz1993 wrote:Mn reservewiel is wel een 16 inch orginele lichtmetalen velg, en volgens mij zitten er 308mm schijfremmen op..

Op een astra H opc zitten 321mm remschijven ;)

Ik heb vorig jaar 16 inch stalen velgen met winterbanden geprobeerd (van een vectra 2.8 V6 turbo) ik kreeg ze er wel op, maar het wiel kon niet rond draaien. (had ze wel niet helemaal vast durven draaien)

@chrisz1993 wrote:Mn reservewiel is wel een 16 inch orginele lichtmetalen velg, en volgens mij zitten er 308mm schijfremmen op..

Op een astra H opc zitten 321mm remschijven ;)

Terug
Naar boven