• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Winterbanden (Pics+Datum montage.)

bjornspiering

Post vaak
Zo ik heb mijn winterbanden geplaatst: (misschien wat laat)

18-10-2010"

Foto's:

DSC05192.JPG

Met de 17 inch nog...

DSC05191.JPG

Schoon gemaakt met.....

DSC05194.JPG

Jawel.... Het bekende Dasty reinigingsmiddeltje(wonder middel van de wibra!)

DSC05193.JPG

De Vredestein Winterbanden Snowtrac 3

DSC05196.JPG

En om het gehele plaatje compleet te maken nog even de wieldoppen erop gedrukt.

Nou mijn winterbanden zitten eronder (A) 18 oktober 2010 :D

tip . . . nu je wielen er toch af liggen . . . zet ze gelijk ff in een dikke laag Rimwax of een andere goede velgen wax

dan hecht volgend voorjaar het vuil er ook niet zo makkelijk meer aan :)

al zal die Dasty rommel wel je wax eraf vreten volgende keer hoor

maar ik heb ook van die knijter zure all wheel cleaner van Meguiars en ik moet het ook :P

dat is echt van dat spul waarvan je vingers gaan prikkelen als het onverdund is :D.

Je bent niet echt te laat hoor voor winterbanden maar het kan nooit kwaad om ze er nu al onder te gooien. Het is behoorlijk koud al namelijk:thumbdown

ik rijdt nog op zomer banden..

komen wel als het echt kouder word, of als ik naar Duitsland moet.

Willem

De mijne er gisteren omgelegd, en bij de auto van mijn vrouw vandaag. Mijn banden waren aardig glad aan het worden dus in het voorjaar komen er 4 nieuwe banden onder.

Goeie krik!! Heb ik ook :wors :P

De wintervelgen voor de Kadett liggen ook al klaar mocht ie nog eens af komen.

Met de benz ben ik lekker het hele jaar op mn winterbanden blijven rijden. Rij toch weinig kilometers en 1700 kilo/240pk automaat op zomerbanden in de gladheid kom je echt geen enkele bocht mee rond.

nou dat is niet duur, maar kijk ook na de kwaliteit en die weet ik er niet van maar misschien dat anderen hier meer over kunnen zeggen.

Qua winter prestaties scoort deze band matig, voor in nederland waarschijnlijk wel voldoende.

Maar mocht je ermee op wintersport willen, zou ik toch wat beter banden zoeken.

Willem

Tjek anders ook ff de winterbandentests bij ANWB en ADAC...

Consumentenbond staan ze ook, maar daarvoor moet je lid zijn om de test te kunnen zien (of iemand kennend die lid is)

Ik heb dit voorjaar een hele mooie koop gedaan met een complete set michelin Alpin met 7mm profiel nog.. Liggen er nu ook n weekje onder...

Wel fijn zo dicht bij de Duitse grens, Ardennen en hier in de "Dutch mountains"...

B!

Terug
Naar boven