• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Winterbanden uitwisselbaar?

15 of 16" ??

Want 15" past niet op de 1.9 volgens mij Q

Balanceren doe je pas weer als je onbalans voelt in je stuur ( of als ze om andere velgen heen gedraait worden )

Ik balanceer ze meestal om de 10 tot 20Dkm ( maar dat komt omdat ik het zelf doe en een pietje precies ben !! :angel )

Ligt aan je remklauw volgens mij.

Ik heb bij mijn 16" set aan de voorzijde nog geen centimeter ruimte!!

Dan heeft hij geen DTH 150pk, de DTH 150pk heeft aan de voorkant altijd 308mm wat dus betekent dat je minimaal 16inch nodig hebt, mits er achteraf kleine schijven zijn gemonteerd.

Galaxy Nexus Tapatalk

Je hebt al een goeie set voor rond de 150 euro. Ik miste net een set van 100 euro helaas

Galaxy Nexus Tapatalk

Er wil wel eens verschil zitten in de vorm van de stalen velgen, ik zou het gewoon proberen of je ze dan rondkrijgt zonder aanlopen als dat het geval is doen anders niet.

@yzf1kr wrote:Wat een onzin, ik heb gewoon 15" staal op mijn 150pk 1.9.

Gewoon even passen dan weet je het zeker.

Dan heb je zeker geen 308mm, meet je schijven maar. Bij mijn velgen heb ik geen cm speling meer. Als ik nu 15 inch zou nemen past het zeker niet.

Er zal vast verschil in staal zijn geloof ik best maar origineel velg, minimaal 16 inch op een 308mm

Galaxy Nexus Tapatalk

De 150 pk station versie heeft standaard 285mm, daar hoef ik niets voor na te meten.

Er zijn sommige GTS'en die 302 km hebben.

Mss is dat het verschil! Ik het een V-line en die heeft een GTS onderstel.

Bij mij past 15" echt niet! Heb het gepast !

Ja maar dan koop je voor niks, je kan beter zeker weten, meten en daarna passen. Bij mij past 15 inch ook echt niet. Dan koop ik liever 16 inch ben ik er zeker van.

Galaxy Nexus Tapatalk

@yzf1kr wrote:Dan zit je niet op te letten want TS heeft al velgen van zijn vorige Vec, dus hij hoeft niets te kopen.

Ik had het ook niet over TS, ik had het over, dat het slim is om het zo te doen.

Galaxy Nexus Tapatalk

Terug
Naar boven