• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Winterbanden, Veiligheid voor Weinig berekening!!

:hmmzik heb nog steeds geen winterbanden in de maat 295-50-15,

iemand een ideetje en een gunstig prijsje?

origineel gepost door insane31

willem wat jij zegt van dat je zomerbanden niet slijten als je winterbanden er onder liggen is wel waar, maar sommige mensen zijn nog altijd duurder uit.

als je op een flatje woont heb je niet altijd plaats om even 4 banden een plekje te geven, dus kun je naar de bandenboer om ze op te laten slaan.

en dan zijn er nog mensen die 2 keer per jaar demontage en montage kunnen betalen omdat zelf geen band kunnen wisselen

Daar heb je gelijk in...

maar Veel meer kost dat ook niet, zeker niet als je dit via een Contract laat lopen..

Er zijn ook nog goedkoper oplossingen haha..

4 bandjes op de stapel in huis, rond plakje erop met een kleed, heb je een tafeltje :jerry:jerry

maar begrijp wat je bedoeld, en inderdaad, niet iedereen heeft de ruimte.

nou zitten er bij de meeste huisjes flats en protiek woningen wel een Berging.

en wiel wisselen, het zou VERPLICHT moeten worden op het rijexamen..

zou me schamen als ik niet eens een Wiel kan wisselen, en in iedere vriendengroep of familie is vast wel iemand die wielen kan wisselen..

Problemen zijn er om opgelost te worden..

Willem

origineel gepost door red astra

is het mogenlijk om als je bv. voorwielaandrijving hebt, daar alleen winterbanden onder?

of zeg ik nu iets geks...?

Dit is levens gevaarlijk.

Omdat de winterbanden een compleet andere bouw (soepeler) hebben dan de zomerbanden.

Als je een bocht iets te hard neemt, sta je al gelijk achterste voren. (ook bij droog weg dek)

Ik heb voorlopig niet anders, dan genoten van het Winterrubber..

paar keer met de Vectra op Zomerschoenen weg geweest, maar dan merk je het verschil..

Willem

origineel gepost door Bart Hoedemaker

Weer bijna een winter door op zomerbanden, hoezo winst maken :jerry

Maargoed, jij bent ook de Beste Chauffeur van het hele Forum natuurlijk..

Willem

origineel gepost door Bart Hoedemaker

Weer bijna een winter door op zomerbanden, hoezo winst maken :jerry

Vooral door rijden op zomerbanden.

Heb ik ook weer werk. :jerry

Best goed voor de omzet al die schades.

Jongens wat een discussie.

K heb nog de eerste banden op m'n zafira.(65000KM)

Gaan komende zomer nieuwe op alle 4

Maar uuw het zou dan toch ook moeten zijn dat als ik een nieuwe Zaf koop in t najaar levering 2011.

Dat daar winterbanden onder zitten?????????????

Maar nee,dat is niet zo

Gek heel gek

Als het idd verschil maakt,wat ik ook echt geloof,waarom rijden dan 1000de mensen in de eerste maand van het jaar met hun spikslinternieuwe bolide weg bij de dealer met eigenlijk ongeschikte banden??

Want op het moment van productie was het immmers voorjaar

En zijn er ook banden die onder alle weeromstandigheden goed presteren???

Net zoiets als shampoo

Whash en go.

Een soort alles in een band

Zou wel een heel rompslomp schelen

T zijn zomaar gedachtes,maar ik weet zeker dat er straks weer ingespeeld gaat worden op een nieuwe band die echt 4 seizoenen(zonder wissel) t hele jaar gebruikt kan worden.

Gohh wat een opluchting

Komt het toch nog allemaal goed

inderdaad, een mooie middenmoot zijn de all season banden...

deze hebben op warm en koud een redelijke grip.

maar verwacht niet van deze banden dat ze met gladde en koude natte omstandigheden wonderen verrichten..

zeker niet met een goede laag sneeuw of platgereden sneeuw.

daar zal je pas echt winst van hebben als je geschikte en goede winterbanden hebt.

Ik heb heel wat taxi en sleepdienst gespeeld deze winter, ook voor all-seasom rijders, de meeste komen met de sneeuw niet eens de parkeerplaats af, terwijl je met een goede winterband zo weg rijdt.

dit was ook het geval met mijn vectra tov de Combo, de Vectra staat op zomer banden, en de Combo op Winterbanden..

ik kan je melden, ik wilde de vectra verplaatsen naar parkeer terrein, maar kwam voor de deur niet eens weg..

en ja, banden vergelijken met Champoo??

All Seasons zijn een goede compromis voor het nederlandse winterweer indien er niet zo vaak gladheid optreed als afgelopen winter

Willem

He Willem,wat jij zegt daar valt geen spelt tussen te krijgen.

Als de winter hier mee valt,wat al zo vaak is geweest kun je prima uit de voeten met all Seasons.

Maar ja,dan valt er pot dikke een party sneeuw,en dat duurt dan een maandje of 2,ook nog

En dan.

Zafira moet toch de weg op,hopen dat er genoeg gestrooid is dan maar

Daar ga ik de komende winter niet op afwachten

Oktober winterbanden er onder,en daarvan daan zien we wel,sneeuw of niet.

Kost ook wel geld,maar als je auto naar de klote rijd,kost het wel meer

Dat is de overweging jongens

Dus ja,dan toch maar

wat je op winterbande rijdt, slijt je niet op je zomerbanden, dus de kosten zullen mee vallen, tis enkel maar de uitgave voor de banden.

Willem

ik gaat van de zomer ook voor Winterreiffen kijken voor de Vectra.

daar ik misschien volgende winter wat vaker in duitsland enzo wil kijken..

en dan niet beperkt word in het rijgenot..

De combo is ook niet alles voor deze ritten..

al is het niet slecht toeven in de Astra-F GSi stoelen en met de 1600 16klepper in het vooronder rijdend op de cruise control..

Willem

Jup ik ga dit zomer ook maar s op zoek. Afgelopen winter een airco gekocht, die leveren in de winter weer niks op..

Terug
Naar boven