• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Winterbanden verwisseld voor Zomerbanden

oja, en de banden worden daar in de opslag gedaan en dat voor 2 jaar voor de prijs van 0 euro en het verwisselen gaat ook geen kosten met zich mee brengen dit vindt ik toch wel een aardige service van de opel garage

[rquote=1883808&tid=143905&author=bjornspiering]@jojonopel, dit is de eerste keer dat ik die slagmoersleutel heb gebruikt! en van te voren hebben we hem gesmeerd zoals het hoort via dat ene kanaaltje weer de olie in moet hiervoor hebben ze speciaal zoon tubetje bij geleverd. het is wel raar dat die nu al de geest gaf na die 12 bouten dat mag toch niet gebeuren?[/rquote]

Tja daar zal de prijs ook wel naar zijn.

Overigens wielbouten vastzetten doen we met een momentsleutel en niet met een luchtsleutel.

Ik gebruik al jaren een hitachi slagsleutel, op 220V veel makkelijker dan de luchtslang achter je aan slepen, voor vastzetten altijd de momentsleutel en een klein beetje koperpaste op de bout.

[rquote=1883808&tid=143905&author=bjornspiering]@jojonopel, dit is de eerste keer dat ik die slagmoersleutel heb gebruikt! en van te voren hebben we hem gesmeerd zoals het hoort via dat ene kanaaltje weer de olie in moet hiervoor hebben ze speciaal zoon tubetje bij geleverd. het is wel raar dat die nu al de geest gaf na die 12 bouten dat mag toch niet gebeuren?[/rquote]

Tja daar zal de prijs ook wel naar zijn.

Overigens wielbouten vastzetten doen we met een momentsleutel en niet met een luchtsleutel.

Ik gebruik al jaren een hitachi slagsleutel, op 220V veel makkelijker dan de luchtslang achter je aan slepen, voor vastzetten altijd de momentsleutel en een klein beetje koperpaste op de bout.

heb de mijne ook alweer verwisseld.

van 15'' staal naar 17'' lichtmetaal.

waarom? heb een bedrijfbus, dus berijd de astra maar 1 keer in de week.

Afb0415.jpg

Afb0279.jpg

Afb0278.jpg

Afb0277.jpg

laatste 3 zijn foto's van naar de wintersetup, maar is het zelfde idee.

wintersetup: snowtrack 2 195-65-15 vredestein. deze bandjes zijn bij regen en wat hogere temperaturen ten opzichten van zomerbanden een stuk minder. verbruik is wel guntiger. grip is ver te zoeken bij regen en zonnige dag bij 10 graden of meer.

zomersetup: pirelli nero zero 215-40-17.

heb de mijne ook alweer verwisseld.

van 15'' staal naar 17'' lichtmetaal.

waarom? heb een bedrijfbus, dus berijd de astra maar 1 keer in de week.

Afb0415.jpg

Afb0279.jpg

Afb0278.jpg

Afb0277.jpg

laatste 3 zijn foto's van naar de wintersetup, maar is het zelfde idee.

wintersetup: snowtrack 2 195-65-15 vredestein. deze bandjes zijn bij regen en wat hogere temperaturen ten opzichten van zomerbanden een stuk minder. verbruik is wel guntiger. grip is ver te zoeken bij regen en zonnige dag bij 10 graden of meer.

zomersetup: pirelli nero zero 215-40-17.

altijd leuk om te lezen, maar veel mensen horen van alles op tv enzo over hoe goed winterbanden presteren.

helaas is het tegendeel waar. we hebben een vw caddy, citroen berlingo en jumpy met winterbanden, de citroens op michelin bandjes, de vw op conti. zelf heb ik vredestein, alles was nieuw. tegelijker tijd gekocht en gewisseld.

maar alles presteerd in de regen en boven het vriespunt aanmerkelijk minder hoor. grip is echt een heel stuk slechter, vooral in de regen. we zijn al meerde keren doorgegleden, en met de vw vliegt hij vaak in de abs. met de zomerbanden nu helemaal geen last meer.

verbruik is bij de jumpy en mijn auto wel lager met winterbanden, dat moet ik wel zeggen. lochies, veel smallere band, dus minder weerstand.

altijd leuk om te lezen, maar veel mensen horen van alles op tv enzo over hoe goed winterbanden presteren.

helaas is het tegendeel waar. we hebben een vw caddy, citroen berlingo en jumpy met winterbanden, de citroens op michelin bandjes, de vw op conti. zelf heb ik vredestein, alles was nieuw. tegelijker tijd gekocht en gewisseld.

maar alles presteerd in de regen en boven het vriespunt aanmerkelijk minder hoor. grip is echt een heel stuk slechter, vooral in de regen. we zijn al meerde keren doorgegleden, en met de vw vliegt hij vaak in de abs. met de zomerbanden nu helemaal geen last meer.

verbruik is bij de jumpy en mijn auto wel lager met winterbanden, dat moet ik wel zeggen. lochies, veel smallere band, dus minder weerstand.

Een winterband is ook niet voor de regen dat weten de meeste mensen meestal maar de winterbanden presteren wel goed in de sneeuw en daarvoor heb ik ook winterbanden.

Een winterband is ook niet voor de regen dat weten de meeste mensen meestal maar de winterbanden presteren wel goed in de sneeuw en daarvoor heb ik ook winterbanden.

heb nu gewone (zomerbanden) wielen dronder zitten !

gaat vande week ff me velgjes eronder gooien :D en dan om de gewone wieltjes de winterbanden :D wielen mooi glans zwart denk ik :hmmz en dan weer klaar :D

gr

heb nu gewone (zomerbanden) wielen dronder zitten !

gaat vande week ff me velgjes eronder gooien :D en dan om de gewone wieltjes de winterbanden :D wielen mooi glans zwart denk ik :hmmz en dan weer klaar :D

gr

vandaag mijn zomerbandjes er ook terug ondergestoken. Ik heb besloten dat Vanaf nu de zomer begint! :agent

vandaag mijn zomerbandjes er ook terug ondergestoken. Ik heb besloten dat Vanaf nu de zomer begint! :agent

Rijd nog op de Vredestein snowtracs.

ik heb onder de Combo-B de maat 175-65-14, en ik moet zeggen dat ik toch WEL goed grip heb in de regen.

doen niet onder voor de zomerbanden in de regen.

Willem

Rijd nog op de Vredestein snowtracs.

ik heb onder de Combo-B de maat 175-65-14, en ik moet zeggen dat ik toch WEL goed grip heb in de regen.

doen niet onder voor de zomerbanden in de regen.

Willem

Terug
Naar boven