• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wisselende toeren en slecht lopen

Dag tigrafans,

Mijn opel heeft weer eens kuren

Hij begon met een wisselend toerental en later slecht lopen.

Soms zelfs stotterend en onregelmatig.

Ik heb het inlaatspruitstuk (al 3 x) verwijders en alles gereinigd incl omgeving en een nieuwe pakking geplaats.

Ik dacht dat de roetaanslag de oorzaak kon zijn.

Maar nog steeds hetzelfde.

ik denk dat hij valse lucht krijgt maar kan niet vinden waar.

Bij een garage waar ze even geluisterd hebben dachten ze dat ook.

Heeft iemand ervaring hiermee?

Kan de EGR soortgelijke problemen veroorzaken??? :wub

De storingslamp brand af en toe.

Als ik de auto start loopt hij gelijk op naar hoge toeren, en gaat af en toe lager.

Greetz Geert

dan denk ik dat je motor valse lucht trekt, wat makelijk is om valse lucht op te sporen, je neem een stukje tuinslang.

eentje bij je oor houden en met het andere uiteinde ga je bij je motorblok langs. je hoort vanzelf als de motor valse lucht trekt.

zo spoor ik valse lucht ook altijd op.

ik moet ff denken, dat met je stappenmotor. je zet de auto op kontackt dan haal je de stekker los van de stappenmotor.

dan het kontackt uit, druk de stekker van de stappenmotor er weer in. nu staat je stappenmotor helemaal dicht. en dan start je de auto. je moet dan wel ff helpen met het gas geven anders slaat ie af, niet te veel gas. als het goed is draait je motor op een heel laag toerental.

als de motor loopt dan regelt de cpu het stationeer lopen wel weer.

dit heb ik bij mij astra ook eens gedaan, (die heb ik niet meer)

en ik denk dat je de auto een keer uitlaat lezen, dat er een foutcode bij is gekomen, omdat je de stekker van de stappenmotor hebt los gehaalt.

ga eerst kijken dan je motor geen valse lucht aanzuigt. anders heeft het verhaal met de stappenmotor geen nut.

Gert

dan denk ik dat je motor valse lucht trekt, wat makelijk is om valse lucht op te sporen, je neem een stukje tuinslang.

eentje bij je oor houden en met het andere uiteinde ga je bij je motorblok langs. je hoort vanzelf als de motor valse lucht trekt.

zo spoor ik valse lucht ook altijd op.

ik moet ff denken, dat met je stappenmotor. je zet de auto op kontackt dan haal je de stekker los van de stappenmotor.

dan het kontackt uit, druk de stekker van de stappenmotor er weer in. nu staat je stappenmotor helemaal dicht. en dan start je de auto. je moet dan wel ff helpen met het gas geven anders slaat ie af, niet te veel gas. als het goed is draait je motor op een heel laag toerental.

als de motor loopt dan regelt de cpu het stationeer lopen wel weer.

dit heb ik bij mij astra ook eens gedaan, (die heb ik niet meer)

en ik denk dat je de auto een keer uitlaat lezen, dat er een foutcode bij is gekomen, omdat je de stekker van de stappenmotor hebt los gehaalt.

ga eerst kijken dan je motor geen valse lucht aanzuigt. anders heeft het verhaal met de stappenmotor geen nut.

Gert

Vacuumslangetjes al gecontroleerd? Dat had ik laatst ook. Ik dacht dat ie compleet in de soep zou lopen op een gegeven moment. Bleek een vacuüm slangetje te zijn.. De gene aan de achter/boven/rechterkant van het blok.

Vacuumslangetjes al gecontroleerd? Dat had ik laatst ook. Ik dacht dat ie compleet in de soep zou lopen op een gegeven moment. Bleek een vacuüm slangetje te zijn.. De gene aan de achter/boven/rechterkant van het blok.

alle slanetjes nagelopen

helaas niets kunnen vinden.

:wub

@YourivdAar wrote:Vacuumslangetjes al gecontroleerd? Dat had ik laatst ook. Ik dacht dat ie compleet in de soep zou lopen op een gegeven moment. Bleek een vacuüm slangetje te zijn.. De gene aan de achter/boven/rechterkant van het blok.

alle slanetjes nagelopen

helaas niets kunnen vinden.

:wub

@YourivdAar wrote:Vacuumslangetjes al gecontroleerd? Dat had ik laatst ook. Ik dacht dat ie compleet in de soep zou lopen op een gegeven moment. Bleek een vacuüm slangetje te zijn.. De gene aan de achter/boven/rechterkant van het blok.

ff laten uitlezen bij een garage, maar je kan het ook zelf doen met een paperklip.

ik heb het vorige week ook gedaan, en er kan niks kapot gaan.

zo ben ik er achter gekomen dat ik de Lambda sensor kapot was.

je hebt een 16 pins aansluiting zitten bij jou zekerings kasje links bij de deur onder het stuur.

dan verbind je pin 5 en 6 door, zet de auto op het contackt. dan gaat het mm lampje knipperen.

elke code word steeds 3x herhaalt.

Gert

ff laten uitlezen bij een garage, maar je kan het ook zelf doen met een paperklip.

je hebt een 16 pins aansluiting zitten bij jou zekerings kasje links bij de deur onder het stuur.

dan verbind je pin 5 en 6 door, zet de auto op het contackt. dan gaat het mm lampje knipperen.

Gert

:hmmz de lambasonde was voor mij ook een mogelijkheid.

Maar bij de garage zeiden ze dat het die niet kon zijn.

Bij het losmaken van de lambasonde was er ook geen verschil in het motormagagment merkbaar.

Morgen zal ik hem resetten.

Cross fingers.

Ik had de accu al losgemaakt,

Ik zocht ook al naar een lek in het inlaatspruitstuk, maar niets gevonden.

Mogelijk is het toch iets wat de toeren regelt.

:swear

Greetz Geert

:hmmz de lambasonde was voor mij ook een mogelijkheid.

Maar bij de garage zeiden ze dat het die niet kon zijn.

Bij het losmaken van de lambasonde was er ook geen verschil in het motormagagment merkbaar.

Morgen zal ik hem resetten.

Cross fingers.

Ik had de accu al losgemaakt,

Ik zocht ook al naar een lek in het inlaatspruitstuk, maar niets gevonden.

Mogelijk is het toch iets wat de toeren regelt.

:swear

Greetz Geert

@geert01 wrote:

Als ik de auto start loopt hij gelijk op naar hoge toeren, en gaat af en toe lager.

dit klinkt als een stappen motor die vervuilt is

dan gaat de motor op stationair toerental ontzettend pingelen

@geert01 wrote:

Je zegt pin 5 en 6.

De aansluiting heeft 2 rijen met aansluitingen.

Maar ik heb een 10 pins aansluiting?

Welke moet je dan hebben?

Li of re rij en welke stekker :wtf

MVG

Geert

@gertjuh1968 wrote:ff laten uitlezen bij een garage, maar je kan het ook zelf doen met een paperklip.

Gert

Je zegt pin 5 en 6.

MVG

Geert

@gertjuh1968 wrote:ff laten uitlezen bij een garage, maar je kan het ook zelf doen met een paperklip.

Gert

Hallo,

Is stappenmotor de officiele naam of?

Of is het gaskleppenpotentiometer gasklepstelmotor ?

Zit die op of bij het brandstofsysteem?

Greetz Geert

@Kaneda wrote:@geert01 wrote:

Hallo,

Is stappenmotor de officiele naam of?

Of is het gaskleppenpotentiometer gasklepstelmotor ?

Zit die op of bij het brandstofsysteem?

Greetz Geert

@Kaneda wrote:@geert01 wrote:

@geert01 wrote:Je zegt pin 5 en 6.

MVG

Geert

Gert

dan moet je A en B doorverbinden, A begint de tweede rij vanaf je deur naar binnen

viewtopic.php?f=8&t=112933 hier zie je welke bedoelt worden

Terug
Naar boven