• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wordt gek dr van

lenny0202

Post weinig
Ik heb een calibra 2.0 8 V van 94 en sinds paar weken rijdt hij onwijs waardeloos .

ben al naar de garage geweest om te laten uit lezen maar was geen storing of wat dan ook te vinden

heb gasklep huis en alles schoon gemaakt , nieuwe bougies er in rotor en alles na gekeken maar ken niks vinden

als ik gas geef dan begint die te pruttelen en met nog meer gas gaat die nog harder pruttelen en inhouden ,

als ik gas iets los laat komt die weer iets op toeren

garage dacht dat misschien de distributie versprongen is

Weet iemand misschien wat het kan zijn en heeft er iemand een duidelijke tekening van hoe de markeer punten moeten staan !

Grtz Lenny

Denk dat dit het moet zijn.

distri.jpg

dankje maar die 2e foto zo ziet het er bij mij niet uit ik heb dat palletje nergens zitten :( er staat bij mij wel een markering op deksel zelf zn puntje maar meer kan ik nog nie vinden

dankje maar die 2e foto zo ziet het er bij mij niet uit ik heb dat palletje nergens zitten :( er staat bij mij wel een markering op deksel zelf zn puntje maar meer kan ik nog nie vinden

Er staat op het achterste distributieriem kapje. Dus om dat palletje te zien zal de voorste er af moeten, volgens mij.

Op de plaatjes zit die er ook niet op iig.

Er staat op het achterste distributieriem kapje. Dus om dat palletje te zien zal de voorste er af moeten, volgens mij.

Op de plaatjes zit die er ook niet op iig.

nope, normaal zit ie naast de buitenkap, tenminste bij een 88er kadett C20NE, en een 93er Astra-F C20NE station.

alleen kan ook de krukaspoelie verlopen zijn als het er een van het gedempte type is (rubber schijf erin verwerkt).

beste is multisnaar of V-riem los halen, krukas peolie los halen, en afstellen op tandriem krukas poelie en nokkenas poelie.

maar verdenk ook hevig de bougiekabels.

Willem

nope, normaal zit ie naast de buitenkap, tenminste bij een 88er kadett C20NE, en een 93er Astra-F C20NE station.

alleen kan ook de krukaspoelie verlopen zijn als het er een van het gedempte type is (rubber schijf erin verwerkt).

beste is multisnaar of V-riem los halen, krukas peolie los halen, en afstellen op tandriem krukas poelie en nokkenas poelie.

maar verdenk ook hevig de bougiekabels.

Willem

Het probleem is als goed is opgelost :) andere kabels er op maar was nog niet goed , distri stond op tijd en heb andere injectoren geplaatst en loopt nu weer goed :)

allen bedankt voor reactie

mvg lenny

Het probleem is als goed is opgelost :) andere kabels er op maar was nog niet goed , distri stond op tijd en heb andere injectoren geplaatst en loopt nu weer goed :)

allen bedankt voor reactie

mvg lenny

Terug
Naar boven