• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wouda in Dokkum stopt als Opel-dealer

KadAstra-EF

Forumbewoner
Onderstaande foto zegt genoeg :(

Voor mij vet balen omdat Wouda op 15 minuten rijden zat en erg veel voor mij gedaan heeft.

Ik bewaar prettige herinneringen aan Wouda Dokkum.

Rik :(

Das niet helemaal waar. Dat Wouda dicht ging was al een tijd bekend ja.

Maar zij vertelden mij zelf dat een servicepoint best wel haalbaar was.

Naar nu blijkt, niet dus, men stopt er helemaal mee.

Ik ben al lang blij dat Meneer Jelsma in Dokkum blijft.

Ga ik ook eens naar de Peugeot dealer voor Opel onderdelen, als ze er aan kunnen komen tenminste :)

Rik :D

Jammer dat alleen de grote overblijven. De kleine bedrijven hebben vaak een veel betere service, en schrijven niet voor elke klein dingetje een rekening uit.

Hoeveel mensen verliezen nu hun baan?

Ik meende in de zaterdageditie van de lokale krant gelezen te hebben,

dat alle 7 medewerkers weer elders aan het werk zijn gegaan.

Dus dat is weer positief :D

Rik :D

importeurs vragen best wel een hoge vergoeding aan een dealer om het merk te mogen vertegenwoordigen.

neem daarbij dat men ook de nodige nieuwe auto's moet afnemen om verkoper te mogen zijn.

dan is eigenlijk het lot van de kleine dealer bezegeld

Hier in Drachten is het niet anders.Weinig verkoop van zowel nieuw als 2ehands.

Magazijn is al gesloten,de werkplaatsreceptie doet dat er nu bij.

Toen ik in de koffiehoek zat te wachten hoorde ik een verkoper zeggen dat het enige wat nog wat draait de werkplaats is.

Misschien moeten die verkopers eens Opel verkoper worden en geen auto verkoper.

De binding bij de Nederlandse dealer bedrijven met Opel lijkt nihil als ik dat vergelijk

met de Duitse dealer bedrijven waar ik met regelmaat kom.

Vaak oldtimers in de showroom, vraag je om een folder, ja joh neem maar mee wacht, ik pak achter nog wat voor je.

Hier kijken ze je aan hoe durf je het te vragen je koopt niks.

Kennis van me komt af en toe wel eens met z'n Opel oldtimers bij de dealer. Het enige wat de monteurs daar zeggen is; wat moet je hier met die oude rotzooi? Zulke mensen kunnen net zo goed een VW, Suzuki, Peugeot etc, onderhouden, het boeit ze geen ene :(F%)#%(#) :puke

@tamiya wrote:Zulke mensen kunnen net zo goed een VW, Suzuki, Peugeot etc, onderhouden, het boeit ze geen ene :(F%)#%(#) :puke

Zo gek is dat niet. De banen liggen niet voor het oprapen, dus als je als monteur werk zoekt, dan pak je wat je pakken kunt. Als er een dealer omvalt moeten die monteurs ergens terecht, dus grote kans dat het bij een ander merk is.

Echte merkmonteurs bestaan gewoon bijna niet meer.

@Andre_Ede wrote:Tja of zo'n oud ding heeft geen kabeltje voor de computer die hun netjes verteld wat er aan het handje is ;)

Dat ook ja. Echt veel verstand hoef je er niet meer van te hebben om erachter te komen welke sensor je moet vervangen. Of gewoon gokken en proberen met een sensor uit de showroom ;)

Terug
Naar boven