• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wrappen , dippen of rollen

-BlendjuH-

Woont hier bijna
Ik zie heel veel topic's over wrappen , dippen of rollen ...

Nu ben ik heel nieuwsgierig over wat jij zou doen ...

Dus dan ook graag een uitleg over waarom jij

juist dat doet i.p.v dat andere ...

hoi zal ik de eerste dan maar zijn ik hep et gedaan om dat mn radio zwart was en de rest was zilver in mijn corda d hier het resultaat

gr baboe

volgende maand ala het beter weer is dan ga ik mijn complete auto dippen in de kleur matt zwart, ik heb voor dippen gekozen omdat het een goedkope en goede oplossing is tegen alle krassen en steenslag enzovoort. heb geen 2000 euro liggen voor een complete spuitbeurt

wrappen werkt ook erg goed om krassen te maskeren.

heb het dak van mijn peugeot laten wrappen (zat echt onder de krassen)en je ziet er niks meer van.

Kosten van een complete auto LATEN "Wrappen" liggen op ongeveer (natuurlijk afhankelijk van de kwaliteit wrap en kleuren samenstelling) 1000 a 1500. Als je een auto compleet laat Plasti dippen zit je op 600-800.

Doe je beide zelf zit met wrappen rond de 400.

Doe je zelf Plasti dippen rond de 250 a 300 en dat is met de EENMALIGE aankoop van het spuitpistool

@Ewoud94 wrote:Kosten van een complete auto LATEN "Wrappen" liggen op ongeveer (natuurlijk afhankelijk van de kwaliteit wrap en kleuren samenstelling) 1000 a 1500. Als je een auto compleet laat Plasti dippen zit je op 600-800.

Doe je beide zelf zit met wrappen rond de 400.

Doe je zelf Plasti dippen rond de 250 a 300 en dat is met de EENMALIGE aankoop van het spuitpistool

en al loopt er iemand voor de grap ff met remmenreiniger langs je wagen druipt zo de plastidip eraf..

maar wens mensen veel geluk als ze heel hun auto willen dippen..

Je gaat toch geen hele auto dippen????

Dan sla je de plank dus volledig mis.

Pak dan de roller en ga eroverheen.

Loopt er iemand met een sleutel langs je auto kun je opnieuw spuiten, zet er iemand een pot verfafbijt op je dak ben je ook klaar.

overal is wel wat van te zeggen, en een blikje plasti dip kost me 80 euro en doe ik de halve auto mee dusja liever 160 voor 1 hele auto dan 1000 als er een malloot met zijn sleutel loopt te krassen.

Geef me is ongelijk dan?

Kijk ieder zijn ding, plasti dip is inderdaad niet zo goed als laten spuiten daar heb je gelijk in dat ontken ik niet.

Maar ik vindt het persoonlijk een goedkopere en betere oplossing voor mijn situatie.

:thumb

Plasti dip is erg makkelijk ... verpesten ze het dan doe je het opnieuw

als je extra op voorraad hebt ...

Is makkelijker dan even spuiten want dan moet een hele kant gedaan worden :???:

En ben je de dip zat trek je het eraf en zet je er een nieuwe dip op :D

Ik heb me brommobiel gewoon met wat action bussen overgespoten

Ben je ong voor 20 euro klaar en werk je het zo weer bij

Maar geeft een dip niet zo'n mat/fake zicht? :hmmz vooral als je met kleur werkt (dus niet zwart of wit) Dan zou mijn optie toch wrappen zijn.

Dippen kan ook in glans iedereen kent het als een matte look maar er is ook speciale blanke lak voor.

Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar dippen, ben je het beu trek je het eraf wrappen is mooi maar bijna net zo duur als spuiten en met de roller erover doe je ook niet omdat het mooi is.

ik heb op rollen aangevinkt

het "rol" resultaat:

velgen1.JPG

@StinG wrote:ik heb op rollen aangevinkt

het "rol" resultaat:

velgen1.JPG

Die is wel erg vet :wub

Heb je ook foto's van dichtbij ?

@GSIFREAK wrote:me broertje is als goed is bezig nu om zijn corsa te dippen..

Welke kleur ?

niet van heel dicht bij, maar misschien vindt je deze ook goed ?

GMC13.jpg

Hier glimt de zijdeglans verf zelfs nog, als i helemaal is uitgehard word i "mat"

Ziet er echt vet uit ...

Super man :thumb

Hou niet van oranje maar op deze bus staat het super :jerry

Hoeveel liter en hoeveel dagen ben je bezig geweest ?

Ga de GSi ook verven/rollen.

paar lagen er op in HGL, sinasappeleffect er uit schuren, fijne korrel schuren en poetsen maar, wordt best netjes ;)

Terug
Naar boven