• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

X14SZ start probleem

Sinds enige tijd zo nu en dan start problemen met mijn Corsa '97 X14SZ.

Brandstofpomp krijgt geen spanning.

Bedrading naar de pomp is OK.

Pomprelais is al gewisseld voor een nieuwe en los getest doet hij het ook prima.

Op pin 30 en 87 van het relais voetje meet ik de accu spanning(12,1V).

Zodra ik de sleutel naar contact draai blijft de daar gemeten spanning aanwezig, dus het relais wordt blijkbaar niet bekrachtigd.(ook niet hoorbaar of voelbaar)

Meet ik echter met het relais verwijderd op pin 85 en 86 dan komt daar na het op contact zetten wel spanning op te staan(11.2V) en zou het relais normaal gesproken bekrachtigd worden.

Nou is mijn accu misschien niet al te best meer qua klemspanning, Maar de startmotor maak wel telkens vrolijk zijn rondjes als ik de sleutel naar contact draai.

wie heeft er antwoordt op de volgende vragen:

Wat zou de oorzaak kunnen zijn van het niet bekrachtigen van het relais?

Wat is de ondergrens qua spanning voor een relais om bekrachtigd te worden?

Heb het forum natuurlijk wel eerst even doorgespit naar vergelijkbare problemen. Ben daar wel wijzer van geworden, maar een oplossing zie ik nog niet.

Ga vanavond in ieder geval de accu wisselen voor een betere.

Mvg en alvast bedankt, Anne

Terug
Naar boven