• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

x14xe moeite met blijven draaien

Kabelboom zit er ook bijna volledig op, op enkele stekkers na.

Wie weet voor wat de volgende zijn en waar ze moeten komen? misschien overbodig?

deze 2 (ongeveer in het midden)

Foto-87SC3XN7-D.jpg

dit kleintje

Foto-J7EVHVQC-D.jpg

deze 2, maar denk dat het normaal voor de airco is

Foto-J7B3HPWO-D.jpg

deze

Foto-JQB7FRFA-D.jpg

Het kleintje voor bij je thermostaat is degene voor je koelwatertemp meter op je dash.

Die dikke wat je beschrijft als airco is van de secundaire luchtpomp. Dir kan komen te vervallen. De kabel/stekker die daarbij in de buurt zit gaat nog naar een regelklepje.

De laatste lijkt me zo snel te zien een geschakelde +

Van de eerste foto is de kleine stekker voor je klopsensor als ik me niet vergis. De grote kan ik zo snel ff niet thuisbrengen.

Koelwatertemp meter heb ik gevonden.

De rest helaas nog niet.. Vind geen aansluitingen in de buurt van de klopsensor(of waar zit die?) die brede, dat regelklepje en de geschakelde + die van binnen komt.

De klopsensor zit normaal op het onderblok. Zit een los kabeltje weer aan.

Misschien dat axel er een paar kan thuisbrengen.

klopsensor zit onder je inlaatspruitstuk. brede op de 1ste foto vermoedelijk egrklep. De linker van de 3e foto zou ik denken op de inlaat temp sensor. Zal er vast ook nog een zijn ik zou denken die ernaast voor je tankontluchtingsklepje.

Klopsensor zit blijkbaar al vast, zit een witte stekker met blauwe rand in. Dus die (als klopsensor gezien wordt) is van iets anders, komt wel van de kabelboom af.

EGR klep zit ook al iets op maar een smallere.

Mapsensor, gaskabel en lamda sonde zijn aangesloten;)

Ik denk dat ik de rest eerst allemaal in orde breng en probeer te starten en als het niet lukt kijken we nog eens;)

Momenteel 5 stekkers die los blijven..

die van je mapsensor loopt naar het onderste pijpje in de grote cirkel(onder die van je vacuumaansluiting vd rembekrachtiger)

dat onderste circetje hoort een stekker te zitten. Dat ding is namelijk de ontluchtingsklep. wat verder naar onder zit een 2e 2 polig stekker met d einlaattemperatuur sensor.

Die zijn allemaal aangesloten maar bedoel die aansluiting naast de aansluiting voor ontluchtingsklep. Dat kleintje.

Alles is aangesloten. Nu nog één laatste probleem voor ik hem kan starten.

Namelijk de spanrol (van de dynamo). Ik weet godsnaam niets waar ik deze moet plaatsen:o (zonder airco en stuurbekrachtiging)

Op foto's die ik gevonden heb zit die achteraan maar vind daar geen bevestiging...

Wie kan me hier bij helpen aub

Jaa inderdaad, zo moet die komen. Heb een spanrol liggen (maak straks foto) maar vind niet waar deze bevestigt moet worden of heb ik nog soort van hoiuder nodig misschien?

Terug
Naar boven