• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

X16SZR loopt op twee of drie cilinders

ja maar blijft ie na resetten, en enkel rijden op Benzine ook DEZE!! storingen geven, niet op LPG rijden dan he..

Willem

@wim-v6 wrote:ja maar blijft ie na resetten, en enkel rijden op Benzine ook DEZE!! storingen geven, niet op LPG rijden dan he..

Willem

ja, enkele op benzine starten en dan rijden op benzine komt de storing ook...

okeej, zou nog wel eens kunnen uitdraaien op een kapotte computer. die 0200

Bij de weg, een kapotte bougiekabel geeft GEEN storing, zo ook geeft een kapotte uitgaande spoel van de bobine ook niet, een Kapotte ingaande spoel wel!!

Kijk eerst eens naar de bekabeling van diversen delen..

Willem

bedankt voor je antwoord

als ik je goed begrijp dan is het of de computer of de bobine en kunnen het de bougiekabels niet zijn (want die geven geen storing in opcom).

Waarom moet ik dan kabels controleren? Dat snap ik nu niet, sorry

omdat je ook last kan hebben van kabelbreuk in de kabels van ecu naar injector en,van ecu naar ontsteking ,hierdoor kan het zijn dat de signalen niet goed doorkomen,zoals ook in je foutcode staat

hmmm, is de auto het dan nog wel waard om in te investeren?

Ik bedoel, het kan dus wel eens duur worden?

Als ik het zelf wil doen, waar en hoe moet ik beginnen?

kijk de stekkers en draden na ,de benzine injector zit onder die zwarte ronde kap waar ook de buis van je luchtfilter op zit,trek de stekkers er af en kijk of de pootjes nog heel zijn en , niet gecorrodeerd ,volg ook de draden die daar aan vast zitten en, doe dat ook met je onsteking.

de ecu zit voor je accu onder een zwart kapje ,die kan je ook lostrekken en de stekker/pennen controleren op corrosie.

een kabelbreuk kost niks ,opnieuw solderen en klaar.

@b07 wrote:kijk de stekkers en draden na ,de benzine injector zit onder die zwarte ronde kap waar ook de buis van je luchtfilter op zit,trek de stekkers er af en kijk of de pootjes nog heel zijn en , niet gecorrodeerd ,volg ook de draden die daar aan vast zitten en, doe dat ook met je onsteking.

de ecu zit voor je accu onder een zwart kapje ,die kan je ook lostrekken en de stekker/pennen controleren op corrosie.

een kabelbreuk kost niks ,opnieuw solderen en klaar.

kijk, dat is nog eens een antwoord, daar kan je wat mee :thumb

En als je de LPG ecu wil uitsluiten, dan zet je de originele stekkers van de injector terug op de injectors zelf. dus zonder de lus ertussen naar de lpg.

Als er in de draadboom van de gas iets zit, kan je dat op deze manier uitsluiten.

Als hij nu op benzine goed loopt, ligt het aan de LPG boom. Anders in de originele bedrading of ECU.

Een update voor de liefhebbers en geïnteresseerden.

Na ruim een jaar is de kermisverlichting in het dashboard weer terug.

Motorstoring (noodloop), koelingslampje, abs-lampje.

Vervanging van ontstekingsonderdelen ten spijt, dit hielp niet.

Na alle stekkers waar ik bij kon los gemaakt te hebben en ingespoten met WD-40, zijn de storingen ineens weg.

Ook de stekkers van de CPU zijn losgeweest.

Zelfs het ABS-lampje is nu uitgegaan (er zat een hardnekkige onderbreking in het abs-signaal op het rechtervoorwiel).

Hoe lang dit goed gaat weet ik uiteraard niet, maar ik vind het wel opmerkelijk.

Terug
Naar boven